Claudiu Zamfir

Ministerul Turismului caută influenceri să promoveze city break-uri în România. Acceptă și sub 100.000 de abonați pe YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok

Thumbnail

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT) a lansat o consultare de piață, până pe 28 iunie 2022, pentru o viitoare achiziție publică, prin care caută firme care să-i nominalizeze influenceri sau lideri de opinie ce ar urma să participe la campanii de promovare a city break-urilor în România, pe platforme online ca YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn și TikTok.

Consultarea de piață a fost deschisă în portalul de achiziții publice. Prestatorul de servicii selectat va trebui să ofere detalii tehnice, juridice și economice privind:

  • nominalizare influenceri din România și Europa (2 piețe: UK și Germania) al căror profil se potrivesc criteriile campaniei menționate mai sus
  • propuneri pentru derularea stategiei (de la identificarea influencerilor în țară și străinătate, propunere de minimun de follower/influencer, detalii privind derularea campaniei etc)
  • criterii de  evaluarea a campaniei de publicitate online prin influenceri (vizualizare numărul total de acțiuni / rate, aprecieri, comentarii, vizionări, afișări unice, acoperire generală și rata de implicare a conținutului cu cele mai bune performanțe)
  • evaluarea costurilor serviciilor de publicitate online prin influenceri
  • modalități de plată a serviciilor realizate
  • răspunderea juridică a influencerului dacă nu respectă solicitările autorității contractante.

Data limită de  transmitere a propunerilor este 28 iunie 2022.

Principalul obiectiv stabilit pentru publicitatea online, realizată de influenceri, se referă la promovarea excursiilor de tip city-break, astfel încât persoanele care accesează rețelele sociale să se transforme, în final, în vizitatori ai țării noastre.

„Vor fi valorificate, totodată, evenimentele organizate în România (turismul de distracție), precum și experiențele enogastronomice (vinuri și mîncăruri - n.r.)” - a precizat MAT.

Campanie cu influenceri în turism: criteriile de selecție

Acțiunea urmează să fie derulată în perioada septembrie-octombrie 2022, cu:

  •  micro-influenceri (sub 100.000 de urmăritori),
  • macro-influenceri (între 100.000 și 1 milion de urmăritori),
  • mega-influenceri (peste 1 milion de urmăritori).

Este important identificarea publicului țintă prin influencerii potriviți care să fie prezenți pe principalele platforme de social media cum ar fi:  Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok etc. În plus, MAT este interesat de  menționarea destinatiilor de city break din România de către influencerii aleși prin mesaje atractive în podcast-uri și bloguri.

Criterii de selectare a influențatorului potrivit:

  1. după relevanță - dacă un influencer lucrează în nișa brandului/domeniul pe care dorim să-l promovăm
  2.  după audiență -influencerul este un creator de conținut care și-a crescut o comunitate considerabilă (poate să însemne milioane de fani pe Facebook, sau sute de mii de abonați pe YouTube, dar poate să însemne și zeci de mii de vizualizări pe un blog de nișă)
  3. după nișă - statisticile spun că utilizatorii de internet au încredere în specialiști și experți (un influencer expert într-o nișă foarte clară, dar care să aibă și o audiență mare)
  4. după implicarea comunității - înseamnă un influencer relevant, cu o audiență mare într-o nișă potrivită, respectiv despre implicarea oamenilor din respectiva audiență (degeaba are audiența bună dacă lumea nu interacționează cu influencerul și/sau nu se implică în discuții)
  5. după vizibilitate - un influencer poate avea vizibilitate mare, dar cu reacții puține – asta înseamnă că implicarea comunității este slabă sau un alt influencer poate avea reacții foarte bune pe un anumit conținut, dar vizibilitate mică în general
  6. după consecvență - frecvență mare de publicare a conținutului online
  7. după autenticitate - autenticitate a modului de exprimare
  8. 8. după platformă - sunt influenceri tari pe YouTube care nu au niciun rezultat pe Facebook, sunt bloggeri tari care nu au cont Instagram, sunt grupuri pe Facebook care nu au niciun alt canal de distribuție/comunicare etc
  9. după creativitate - e foarte important ca influencerul să fie creativ și proactiv cu produsul de conținut.

Propunerile transmise în urma publicării anunțului pe SEAP trebuie să cuprindă informații relevante referitoare la derularea strategiei, nominalizări de influenceri atât din România, cât și din Europa (două piețe: UK și Germania), pentru fiecare categorie indicată și al căror profil să se potrivească întregii campanii, precum și alte date referitoare la criteriile de evaluare și costuri.

Acțiunea face parte din campania integrată de promovare a destinației turistice România, care va fi derulată în cursul acestui an de MAT, în parteneriat cu Consiliul de Brand Turistic Național, conform planului agreat.

Startup-uri românești de influenceri

În România sunt o serie de startup-uri tech ce se ocupă cu intermedierea serviciilor de promovare prin influenceri. Numai 3 exemple:

  • Product Lead - fondat de Mihai Bocai și Alexander Stoica Marcu.
  • MOCAPP - fondat de Florin Grozea, fost membru al formației Hi-Q.
  • FameUP - fondat de Ionuț Pătrășcoiu, care a obținut și o finanțare de la Daniel Dines (UiPath).

 

 

Parallax

Vizualizari
1228
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri