Claudiu Zamfir
Compania IT americană Algolia, care a cumpărat, în 2021, un startup românesc, a ajuns acum să valoreze 2,25 miliarde de dolari, devenind „unicorn”.
Acesta este valoarea la care a fost estimată compania în urma unei runde de investiții de 150 de milioane de dolari, pe care a obținut-o acum.
Finanțarea este condusă de fondul de investiții Lone Pine Capital, cu participarea Fidelity Management & Research Company LLC, Steadfast Capital Ventures, Glynn Capital, Twilio. La investiția de serie D au mai participat și investitori mai vechi ai Algolia, inclusiv fondul de investiții Accel și Salesforce Ventures, brațul investițional al marelui prductător de software pentru managementul relației cu clienții (CRM).
Astfel, valoarea firmei crește de aproape 4 ori față de nivelul la care fusese evaluată la precedenta rundă de finanțare, de serie C.
În cei 9 ani de existență, Algolia ajunge la investiții de 315 milioane de dolari, în total.
Algolia a fost fondată în anul 2012 de doi antreprenori francezi: Nicolas Dessaigne și Julien Lemoine. Cu sediul central la San Francisco, compania oferă servicii specializate de search-as-a-service - motor de căutare pentru site-urile companiilor.
În ianuarie 2021, compania americană a achiziționat startup-ul românesc MorphL, care dezvoltă tehnologii de inteligență artificială utilizate în marketing.
Fondat în 2017, la București, de Ciprian Borodescu și Alexandra Anghel, MorphL a creat un produs AI-as-a-platform pentru a ajuta companiile să crească prin optimizarea eforturilor de marketing, pe baza predicțiilor legate de comportamentul clienților.