Claudiu Zamfir

Canva, afacere online de la zero la 40 de miliarde de dolari în 8 ani

Thumbnail

Platforma online de desing Canva, folosită inclusiv în România, a ajuns să valoreze 40 de miliarde de dolari, în urma unei noi runde de finanțare, obținute marți.

Compania australiană a primit o investiție de 200 de milioane de dolari americani, condusă de fondul T. Rowe Price, un vechi investitor al său. La runda de finanțare au mai participat Franklin Templeton, Sequoia Capital Global Equities, Bessemer Venture Partners, Greenoaks Capital, Dragoneer Investments, Blackbird, Felicis și AirTree Ventures.

Astfel, Canva aproape că își triplează valoarea în mai puțin de jumătate de an, după ce, în aprilie 2021, obținuse o rundă de investiții de 71 de milioane de dolari, condusă tot de T. Rowe Price, la o evaluare a companiei de 15 miliarde de dolari americani.

În cei 8 ani de existență, platforma australiană de design a obținut investiții de 570 de milioane de dolari americani.

Startup-ul a fost lansat în 2013, dar povestea Canva a început încă din 2007, când fondatoarea principală, Melanie Perkins (foto), avea doar 19 ani și era studentă la University of Western Australia. Ea își ajuta colegii să realizeze proiecte grafice cu programele clasice, InDesign și Photoshop. Atunci, i-a venit ideea să facă o platformă cu forme predefinite pe care utilizatorii să le folosescă pentru a crea anuare școlare.

Tânăra și iubitul ei, Cliff Obrecht, care era student la aceeași universitate, au luat un credit și au deschis Fusion Books, un instrument digital folosit pentru crearea de anuare universitare. Platforma există și acum și este cel mai mare tool pentru anuare.

Fusion Books s-a bucurat de o bază mare de utilizatori de la început, iar Melanie s-a gandit atunci să-l extindă la o plajă mai largă de proiecte. Tânăra s-a lăsat de facultate și, în 2010, a zburat în SUA, la Palo Alto, să obțină finanțări pentru ceea ce avea să devină Canva.

În Australia, Melanie apucase să studieze comerț și comunicații, dar nu avea cunoștințe de programare PC. În Silicon Valley, însă, l-a întâlnit pe Cameron Adams, un programator australian, care lucra la Google. Cu finanțări de 3 milioane de dolari obținute, Melanie, împreună cu prietenul ei, Cliff, și cu Cameron Adams, a lansat pe piață platforma de design grafic Canva, în anul 2013 (startup-ul avea atunci un an).

Platforma online oferă un serviciu de tip freemium: utilizatorii din toată lumea pot să o folosească gratuit pentru proiecte de design cum sun cărțile poștale, imaginile pentru social media sau diverse prezentări, dar există și un produs plătit, Canva Pro, pentru proiecte avansate în zona de business.

Dezvoltarea puternică a Canva nu este întâmplătoare pe timp de pandemie COVID: plaforma online a investit masiv în Canva Presentations, serviciul său premium care ajută echipele cu membri răspândiți în toată lumea să colaboreze și să lucreze remote la proiecte comune, în firme de tot felul.

Parallax

Vizualizari
3812
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri