Denisa Crăciun
Compania australiană Canva, care a creat platforma online de design cu același nume, folosită inclusiv în România, a anunțat, miercuri, că achiziționează startup-ul londonez Flourish și intenționează să facă angajări în Europa.
Flourish este un startup fondat în 2016 de fostul jurnalist Duncan Clark și de informaticianul Robin Houston. Flourish funcționează ca o platformă care permite utilizatorilor să „spună” povești cu date, după un anumit șablon, ales de fiecare persoană în parte. Compania are peste 800.000 de utilizatori, potrivit Bloomberg.
Canva vrea să ajute companiile să vizualizeze mai ușor diverse date cu ajutorul Flourish. Platforma australiană a introdus deja o serie de funcții noi, întrucât utilizatorii săi caută din ce în ce mai mult să realizeze prezentări și rapoarte creative.
Canva nu a dezvăluit prețul tranzacției.
Odată cu această colaborare, „așteptăm cu nerăbdare să combinăm puterea platformei Flourish cu magia Canva pe care comunitatea noastră o cunoaște și o iubește, în timp ce dăm putere milioanelor de oameni să distribuie date în moduri și mai creative și convingătoare”, a spus Canva într-un anunț pe site-ul său.
Canva intenționează să angajeze aproximativ 100 de oameni pentru a-și dubla forța de muncă în Europa, în cele două hub-uri, unul la Viena și altul la Londra, mai punctează Bloomberg. Flourish are 44 de angajați la Londra, iar Canva are aproape 60 la Viena.
Despre Canva am mai scris în 2021 pe StartupCafe.ro, când spuneam că platforma online de design a ajuns să valoreze 40 de miliarde de dolari, în urma unei runde de finanțare.
Compania australiană anunța pe 15 septembrie 2021 că a primit o investiție de 200 de milioane de dolari americani, condusă de fondul T. Rowe Price, un vechi investitor al său. La runda de finanțare au mai participat Franklin Templeton, Sequoia Capital Global Equities, Bessemer Venture Partners, Greenoaks Capital, Dragoneer Investments, Blackbird, Felicis și AirTree Ventures.
Astfel, Canva aproape că și-a triplat valoarea în mai puțin de jumătate de an, după ce, în aprilie 2021, obținuse o rundă de investiții de 71 de milioane de dolari, condusă tot de T. Rowe Price, la o evaluare a companiei de 15 miliarde de dolari americani.
În cei 8 ani de existență, platforma australiană de design a obținut investiții de 570 de milioane de dolari americani.
Startup-ul a fost lansat în 2013, dar povestea propriu-zisă a Canva a început încă din 2007, când fondatoarea principală, Melanie Perkins (foto), avea doar 19 ani și era studentă la University of Western Australia.
Ea își ajuta colegii să realizeze proiecte grafice cu programele clasice, InDesign și Photoshop. Atunci, i-a venit ideea să facă o platformă cu forme predefinite pe care utilizatorii să le folosescă pentru a crea anuare școlare.