Claudiu Zamfir

Aplicație prin care românii pot face economii cumpărând alimente ce se apropie de data de expirare

Thumbnail

Grégoire Vigroux, business angel și antreprenor în serie francez stabilit în România, împreună cu 2 asociați, a lansat o aplicație de mobil care are ca scop declarat combaterea risipei de alimente, punând în legătură consumatorii cu magazinele ale căror alimente se apropie de data de expirare.

Startup-ul bonapp.eco susține că prin aplicația sa „produsele vor fi vândute la prețuri mai mici cu 40%- 80%”.

Aplicația este disponibilă pe iOS și Android.

Alimentele sunt achiziționate cu cardul, prin intermediul aplicației, dintr-o rețea de 35 de afaceri afiliate din București. În prezent aplicația include supermarketuri, hipermarketuri, restaurante, magazine, brutării, cafenele și hoteluri.

Lansarea în alte orașe din România este planificată pentru ttrimestrul I 2022, în timp ce extinderea în alte țări din regiune va începe în trimestrul al doilea.

bonapp.eco estimează că aplicația are un potențial de piață de 5 milioane de utilizatori numai în România. Obiectivul companiei este să aibă 5.000 de parteneri și „să salveze de la risipă 30 de milioane de pachete cu produse până în 2023”.

Utilizatorul-țintă locuiește în mediul urban, are cont bancar, își dorește să cumpere produse de calitate și, totodată, să economisească bani.

„La nivel global se irosește 40% din cantitatea totală de alimente, conform World Wildlife Fund. Numai risipa de alimente este cauza pentru 10% din emisiile de gaze cu efect de seră, la nivel mondial. Pe lângă exacerbarea schimbărilor climatice, risipa alimentară provoacă pierderi semnificative retailerilor. În România, într-o țară în care mâncarea este scumpă, sunt aruncate anual 5 milioane de tone de alimente. Consumatorii români își alocă aproape 40% din buget pentru alimente și băuturi! bonapp.eco transformă aceste provocări de mediu, economice și sociale într-o oportunitate de afaceri durabilă, în beneficiul tuturor. Soluția noastră este un câștig pentru consumatori, un câștig pentru comercianții de produse alimentare și un câștig pentru planetă”, spune Grégoire Vigroux, co-fondator bonapp.eco, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

 Ceilalți doi cofondatori sunt Diego Roy de Lachaise, fost senior tech consultant la KPMG, și Zsolt Kadar, fost executiv în Apcom România (distribuitor Apple).

Printre primii parteneri care s-au alăturat rețelei bonapp.eco din București se numără Accor, Cora, foodpanda, PENNY România, Starbucks și Up (anterior denumită Chèque-Déjeuner), urmând ca până la finalul anului să fie anunțate și alte parteneriate.

Parallax

Vizualizari
965
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri