Claudiu Zamfir
Doi tineri antreprenori români și-au lansat un startup IT, anul trecut, în SUA, iar acum au obținut o finanțare de capital de risc de 4,7 milioane de dolari, de la fonduri de investiții americane.
Siena AI este un start-up lansat în anul 2022, la San Francisco, de către antreprenorii români Andrei Negrău (cofondator și CEO) și Lisa Popovici (cofondator și CMO). Joi, compania a anunțat, într-un comunicat transmis StartupCafe, că a obținut o finanțare de 4,7 milioane de dolari de la un grup de investitori, printre care Sierra Ventures, Parri Passu Ventures, SpaceStation Investments, Village Global, The Council și OpenSky Ventures.
Startup-ul american al românilor a dezvoltat o platformă, bazată pe inteligență artificială, de customer service, destinată comerțului electronic. Această investiție va susține viziunea fondatorilor Siena AI de a transforma serviciile pentru clienți prin integrarea empatiei umane cu automatizarea.
Cei doi fondatori au 9 ani de experiență în e-commerce, fiind la a doilea business în domeniul comerțului bazat pe conversații. Prima afacere în domeniu lansată de cei doi antreprenori a fost Cartloop în 2020.
Platforma Siena gestionează în mod autonom până la 80% din interacțiunile cu clienții în mai mult de 100 de limbi și pe toate canalele (inclusiv e-mail, social media). Sistemul rezolvă 80% din conversații cu un scor de satisfacție a clienților (CSAT) de 4,81 conform răspunsurilor a peste 50.000 de clienți.
„Am lansat Siena pornind de la o întrebare simplă: «Cum putem crea o soluție de asistență pentru clienți care să se bazeze pe inteligență artificială, să înțeleagă contextul, să răspundă cu empatie și să rezolve probleme complexe?». Așadar, viziunea noastră a fost să transformăm serviciile de asis-tență pentru clienți și să creăm o inteligență artificială autonomă care să reacționeze mai mult ca un om decât ca o mașină. Siena schimbă deja modul de lucru al echipelor de asistență clienți și experi-ența consumatorilor, dar acesta este începutul. Finanțarea pe care am primit-o recent ne va permite să continuăm să împingem limitele, făcând ca produsele AI care au empatie să devină însăși co-loana vertebrală a serviciilor moderne de customer experience. Acest moment esențial pentru noi marchează nu doar un pas semnificativ pentru dezvoltare, ci și o redefinire a standardelor din indus-tria serviciilor pentru clienți”, a declarat Andrei Negrău, cofondator și CEO al Siena.
Siena colaborează cu zeci de branduri de comerț electronic din domenii precum frumusețe, sănătate, nutriție, băuturi sau modă, printre acestea numărându-se Kitsch, Simple Modern, Verb sau K18.
Cofondatorii au ca obiectiv să majoreze capacitatea de integrare autonomă a Siena și să extindă compania la nivel global. În centrul acestei strategii se află îmbunătățirea produselor, obiectiv care se va realiza prin atragerea de specialiști de top în roluri cheie precum cel de dezvoltare a produselor sau de strategie go-to-market.
Compania are o echipă de 23 de persoane care lucrează remote din toată lumea și caută profesioniști în domenii precum inginerie, operațiuni, dezvoltare de produs, go-to-market.
Serviciile de customer service ale Siena aduc o schimbare la scară largă, adresându-se companiilor e-commerce de mărime medie și mare și generând venituri suplimentare, automatizând tichetele de asistență și reducând semnificativ timpii de răspuns și de rezolvare a problemelor. Printre rezultatele notabile ale produsului se numără venituri suplimentare de 46.340 de dolari pentru Kitsch, automa-tizarea a 79% din tichetele de asistență pentru Simple Modern și o scădere de 60% a timpului de răspuns și de 45% a timpului de rezolvare pentru Everyday Dos.
Cei doi fondatori ai Siena își doresc ca în primul trimestru din 2024 să lanseze Siena AI Academy, un hub de educație prin care studenții să învețe despre modul de integrare a AI în procesele de cus-tomer service. În programa se vor regăsi cursuri precum "Crearea unui agent de Inteligență Artifi-cială 101", "Inteligența emoțională în AI" și "Măsurătorile CX care contează”.