Claudiu Zamfir

Termene.ro: Firmele care s-au înscris la Măsura 3, blocată, au aproape 500.000 de angajați

Thumbnail

Firmele care s-au înscris în Măsura 3 de ajutoare de stat de investiții de câte 50.000-200.000 de euro, blocată acum de guvernanți, au aproape 500.000 de angajați în total, atrage atenția antreprenorul Adrian Dragomir, fondator al platformei online de business intelligence Termene.ro.

Companiile astea care au depus proiecte la Măsura 3 au generat cifră de afaceri de 30 de miliarde de euro, au aproape 500.000 de oameni angajați, taxele plătite de ele la stat sunt de ordinul sutelor de milioane de euro. Cum îți permiți să-ți bați joc de așa ceva?! Cele 27.000 de companii care au aplicat pentru această măsură sunt companii puternice în piață, pentru că așa îți cerea grila de punctaj” - a spus Dragomir, pe pagina lui de Facebook.

El mai spune că acum, în urma anulării sesiunii de înscrieri de la Măsura 3, care ar urma să fie reluată cu alte reguli, firmele de consultanță care au realizat proiectele înscrise sunt nevoite să dea onorariile înapoi companiilor aplicante.

Da, s-a făcut acea greșeală, prin care s-a dat voie să se cumpere imobiliare. Dar nu este vina antreprenorilor, nu e vina firmelor de consultanță din țara asta care au fost plătite de aceste companii să facă aceste proiecte. Avem sute de firme de consultanță care vor fi nevoite să dea banii înapoi, pentru că au muncit la un proiect care nu mai există, pe care statul l-a șters unilateral. (...) V-a fost frică că se investește în apartamente. Asta era marea prblemă în România, că vor cumpăra firmele apartamente? Păi banii ăia nu se duc în economie? Ai unii care au fraudat? Ai sisteme, ai instituții, DNA. Dar decizia de a anula cu totul o măsură la care oamenii au muncit...”, a mai spus Adrian Dragomir.

Omul de afaceri reproșează politicienilor care, în campania electorală din 2020, au promis măsuri de sprijin pentru firme, pentru redresarea din criza COVID-19, că ajutoarele oferite de statul român sunt „dezamăgitoare”.

„Puteați să spuneți că nu se poate, Dar ne-ați mințit. A ieșit președintele: 70  de miliarde de euro vor veni. Ați anunțat cu surle și tobe înainte de alegeri tot soiul de măsuri. Digitalizare - câte 100.000 de euro, nu știam unde să ne mai uităm” - a spus Dragomir.

Reamintim că, la Măsura 3 s-au înscris un număr 27.736 de aplicanți, cu solicitări în valoare totală de 15.889.215.181 lei (de 6 ori mai mult decât bugetul disponibil).

Măsura 3 a fost lansată de fosta guvernare Orban (PNL). Sesiunea de înscrieri a fost deschisă pe 3 decembrie 2020, în timpul guvernării Orban, cu Virgil Popescu (PNL) la Ministerul Economiei. Sesiunea s-a finalizat pe 29 ianuarie 2021, în timpul guvernării Cîțu, cu Claudiu Năsui (USR PLUS) la Ministerul Economiei.

Năsui a blocat Măsura 3 invocând suspiciuni de fraudă și a sesizat procurorii DNA. Ministrul a spus că anulează actuala Măsură 3 și va deschide de la zero o nouă linie de finanțare, cu alte reguli.

Toți banii de la Măsura 3 se transferă la Măsura 3 - granturi de capital de lucru de câte 2.000-150.000 de euro, pentru plăți.

Parallax

Vizualizari
4135
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
De ce
nu merge?
Se pare ca nu ii pasa nimanui.
Se gasesc bani pentru Schema de finantare pentru HORECA de la bugetul de stat, dar banii alocati de Comisia Europeana pentru Masura 3 nu se mai gasesc ... Au dispărut în neant.

PS: HORECA are nevoie de finantare, dar nu se face nimic pentru relansarea economiei profunde. Degeaba o sa avem turism si restaurante daca nu avem economie care sa produca banii necesari pe care angajații să îi cheltuie în vacanță.
poza de profil
Gabriel
Stanciu
Blocarea masurii pe motivul ca permite achizitionarea de apartamente este nefondata, si fals interpretata. Daca dl ministru ar fi citit si inteles procedura integral ar fi constatat ca nu se vor fi acceptat plati pentru spatii cu destinatie locativa. La depunerea cererii de plata trebuie sa fie depus un document emis de expert in domeniu. Deci, cine ar fi nebun sa cheltuie banii pe un apartament cand stie ca nu va primi rambursarea?! Daca s ar face falsuri, e simplu, sunt metode de reglare. Probabil ca cei care au prevazut achizitia de apartamente nu au citit sau nu au inteles procedura, ca si ministrul. Desigur, sunt si aplicanti care au prevazut imobiliare, dar virbim de spatii de depozitare, de prezentare. Deci, spatii comerciale. Asadar, procedura e corecta, si sunt aplicanti care chiar vroiau sa dezvolte o activitate. Restul problemelor sa fie rezolvate pe calea legala. Adica, daca cineva isi permite sa vina cu un apartament , eventual si cu document ca nu este spatiu locativ e riscul lui si al celui care a emis un astfel de document. Se numeste fals, si este penal, si exista reglementari in sensul asta. Poate , citeste cineva acest coment, poate il promoveaza, ar fi pacat ca s au oprit atatea proiecte care mai porneau niste rotite in economie...Iar, daca gresesc rog sa ma combateti.

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri