Claudiu Zamfir
Platforma online prin care IMM-urile, PFA-urile, ONG-urile și cabinetele medicale individuale vor putea cere fondurile europene de câte 2.000-200.000 de euro, ca ajutoare de stat pentru ieșirea din criză, este disponibilă de marți dimineața.
https://granturi.imm.gov.ro/ (fără www) este platforma online deschisă de Ministerul Economiei și gestionată tehnic de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).
Update 2: Marți dup-amiaza continua procesul în care viitorii aplicanți își creau profil de user cu parolă. Data efectivă a lansării fiecăreia dintre cele trei măsuri ale Schemei de ajutor de stat urmează să fie anunţată în curând, pe site-ul www.imm.gov.ro - a informat Ministerul Economiei.
Update 1: Au apărut și persoane care se plângeau că nu le este acceptată semnătura digitală la crearea profilului de utilizator. Procesul de creare de profil continuă.
ANUNȚ DESCHIDERE ETAPA DE CREARE PROFIL, USER ȘI PAROLĂ în vederea deschiderii celor 3 măsuri de sprijin instituite prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.
Începând de astăzi, 15.09.2020, ora 10.00, va deveni activă, pe linkul https://granturi.imm.gov.ro , etapa de creare profil, user și parolă, etapa premergătoare lansării celor trei măsuri de sprijin. În această etapă toți aplicanții interesați de oricare din cele trei măsuri de sprijin vor avea posibilitatea preînregistrării datelor reprezentanților legali/împuterniciți, precum și datele persoanelor juridice.
Informații IMPORTANTE!
SFATURI UTILE PENTRU ETAPELE VIITOARE:
GHID-PREINREGISTRARE by Claudiu on Scribd
„Procedura va avea două etape: în prima fază toți beneficiarii celor trei scheme de finanțare se pot înscrie în aplicație pentru a-și verifica firma și introduce toate datele necesare, iar în cea de-a doua etapă beneficiarii vor putea aplica efectiv și încărca documentele necesare pentru accesarea granturilor”, a anunțat, luni, pe Facebook, ministrul Economiei, Virgil Popescu.
Ministerul Econmiei a publicat luni în consultare publică proiectele de proceduri pentru primele două măsuri de fonduri europene POC:
În măsura 1 vor fi disponibile fonduri de 100 de milioane de euro din care vor fi acordate microgranturi de câte 2.000 de euro fiecare unor beneficiari: microîntreprinderi și firme mici și mijlocii (IMM) care nu au avut angajați anul trecut, PFA, ONG-uri și cabinete medicale individuale care au implicate în lupta anti-COVID-19.
Finanțarea se va face în ordinea primul venit – primul servit.
Verificarea asigurării tipurilor de cheltuieli eligibile se face după depunerea decontului pe eșantion de 1% în scopul validării justificării sumei forfetare.
Beneficiarii de microgranturi vor da o declarație pe proprie răspundere în aplicația de înscriere prin care își vor asuma faptul că utilizarea microgranturilor în alte scopuri decât cele prevăzute de prezenta ordonanță de urgență atrage după sine recuperarea ajutorului de stat acordat împreună cu plata accesoriilor pentru recuperarea ajutorului de stat.
Codul CAEN pe care aplicatul aplică trebuie să fie autorizat la momentul înscrierii.
Firmele aplicante trebuie să fie din domeniile din anexa 1 a OUG 130/2020.
Înscrierile în cadrul măsurii se vor face în două etape distincte:
Aici beneficiarii eligibili vor fi IMM-urile (inclusiv microîntreprinderi) din lista de la anexa 2 a OUG 130/2020, plus ONG-urile de educație.
Pentru măsura 2 va fi alocat un buget de 350 milioane euro. Din acești bani, 307,5 milioane de euro reprezintă finanțarea nerambursabilă prin schema de ajutor de stat, restul fiind probabil aprortul propriu al beneficiarilor.
Prin implementarea măsurii se estimează acordarea de ajutor de stat unui număr de 10.000 de beneficiari cu sume cuprinse între 2.000 și 150.000 euro fiecare.
Banii vor fi acordați în ordinea primul venit-primul servit, conform proiectului oficial de procedură de implementare.
Granturile se acordă pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat încheiat cu IMM-urile din domeniile de activitate: restaurante, hoteluri, cafenele, industria alimentară și alte activități asimilate acesteia, servicii din domeniul transporturilor, agențiilor de turism, editurilor/librăriilor/ bibliotecilor, industriilor creative, precum și al organizărilor de evenimente a căror activitate curentă a fost afectată de răspândirea virusului SARS-CoV-2 sau a căror activitate a fost interzisă ori redusă prin ordonanțe militare pe perioada stării de urgență și/sau pe perioada stării de alertă.
Valoarea granturilor de capital de lucru pentru IMM se va calcula astfel:
Dacă un beneficiar de ajutor de stat face parte din categoria întreprinderilor legate și a depus mai multe cereri de finanțare pentru obținerea grantului necesar capitalului de lucru, valoarea cumulată a grantului pentru capital de lucru care urmează a fi acordat nu poate depăși 250.000 euro echivalent în lei la data plății grantului pentru capital de lucru.
Granturile pentru capital de lucru se acordă beneficiarilor care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
Verificarea încadrării beneficiarului în categoria IMM se realizează, pe bază de eșantion, de către MEEMA/AIMMAIPE după depunerea cererii de finanțare și încheierea contractelor de finanțare, cu condiția recuperării sprijinului din fonduri externe nerambursabile dacă beneficiarul nu se încadrează în categoria de IMM la data depunerii cererii de finanțare.
Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii eligibile:
Verificarea asigurării tipurilor de cheltuieli eligibile se face pe eșantion de 1% în scopul validării justificării sumei forfetare.
Beneficiarii vor depune declarație pe propria răspundere că utilizarea grantului în alte scopuri decât cele prevăzute de prezenta ordonanță de urgență atrage după sine recuperarea ajutorului de stat acordat împreună cu plata accesoriilor.
Codul CAEN pe care aplicatul aplică trebuie să fie autorizat la momentul înscrierii. Lista codurilor CAEN eligibile în cadrul măsurii se regăsește în Anexa 2 la ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.
Înscrierea în program, creare profil, user, parolă şi completarea formularului de înscriere în vederea obţinerii finanţării se fac on-line.
Aplicanții au obligația de a urmări informațiile referitoare la măsura de sprijin postate pe site-ul ministerului pe toată perioada de implementare (înscriere, verificare, clarificări, semnare contract, depunere documente decont, încărcare documente cheltuieli, efectuare plăți, monitorizare, raportare), precum și în contul creat la înscriere, denumit în continuare front office.
Înscrierile în cadrul măsurii se vor realiza în două etape distincte:
Prin măsura 3 ar urma să se acorde granturi pentru investiții în valoare de câte 50.000-200.000 Euro fiecare. Bugetul total al acestei măsuri este de 550 milioane de euro, conform OUG 130/2020 și ghidului solicitantului realizat de Ministerul Fondurilor Europene pentru Ministerul Economiei. Din cei 550 milioane euro, 478,25 milioane euro sunt ajutor nerambursabil, iar restul reprezintă probabil cofinanțarea asigurată de beneficiarul final.
Se vor acorda fonduri nerambursabile de câte 50.000-200.000 de euro fiecare pentru microîntreprinderi și firme mici și mijlocii (IMM).
Banii vor putea fi folosiți pentru investiții.Lista codurilor CAEN eligibile este disponibilă la anexa 3 a OUG 130/2020.
Firmele solicitante depune online planuri de afaceri/investiții care vor fi evaluate conform grilei de punctaj din OUG 130/2020. Ordonanța de urgență este însă în plin proces de aprobare și modificare în Parlament.
Granturile pentru investiții se acordă beneficiarilor care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
Verificarea încadrării beneficiarului în categoria IMM se realizează, pe bază de eșantion, de către MEEMA/AIMMAIPE după depunerea cererii de finanțare și încheierea contractelor de finanțare, cu condiția recuperării sprijinului din fonduri externe nerambursabile dacă beneficiarul nu se încadrează în categoria de IMM la data depunerii cererii de finanțare.
Beneficiarii de granturi pentru investiții pot utiliza granturile pentru investiții alocate din fonduri externe nerambursabile, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat, pentru finanțarea următoarelor categorii de cheltuieli:
a) cheltuieli cu realizarea/achiziția construcțiilor, achiziția de echipamente, inclusiv IT C, tehnologii software, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente, mobilier de birou și mobilier specific, achiziția de terenuri în limita a 10% din valoarea eligibilă a proiectului, cheltuieli cu consultanța și proiectarea, managementul de proiect, asistența tehnică, dirigenția de șantier, cheltuieli de sistematizare și amenajare teritorială a terenurilor, cheltuieli de mediu, cheltuieli cu racordarea la utilități, cheltuieli privind accesibilitatea, cheltuieli de promovare, participare la târguri, evenimente, conferințe, cheltuieli privind studiile, cheltuieli privind drepturile de proprietate intelectuală, active necorporale referitoare la brevete de invenție, mărci de produse, software necesar desfășurării activității, precum și orice alte categorii de cheltuieli care sunt în legătură cu proiectul de investiții care face obiectul contractului de finanțare;
b) cheltuieli pentru realizarea de depozite de echipamente medicale, medicamente, materiale sanitare destinate intervenției pentru situații de urgență;
c) cheltuieli cu achiziția de echipamente, inclusiv echipamente IT C, tehnologii software, tehnologii, utilaje, instalații, dotări independente, mobilier de birou și mobilier specific, obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe pentru unitățile de producție/prestări servicii existente, precum și active necorporale referitoare la brevete de invenție, mărci de produse, software necesar desfășurării activității.
Pentru înființarea, extinderea, modernizarea/reabilitarea unităților de producție/servicii noi și/sau existente sunt eligibile categoriile de cheltuieli prevăzute mai sus, la lit. a) și c).
Dacă un proiect de investiții depus de beneficiari include atât reabilitarea/modernizarea unităților de producție/servicii existente, cât și extinderea unităților de producție/servicii, categoriile de cheltuieli eligibile sunt prevăzute la alin (1) lit. a) și c).
Beneficiarii de granturi pentru investiții productive din domeniul serviciilor de transport pot utiliza fonduri externe nerambursabile și pentru finanțarea următoarelor categorii de cheltuieli:
Din granturile pentru investiții NU se finanțează:
Beneficiarii contractelor de acordare a ajutorului de stat pentru investiții pot solicita plata valorii contractelor/cheltuielilor efectuate prin metode similare cu mecanismele cererilor de plată și/sau, după caz, mecanismul cererilor de rambursare, astfel cum sunt acestea prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/2015, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2016, cu modificările și completările ulterioare.
Codul CAEN pe care aplicatul aplică trebuie să fie autorizat la momentul înscrierii. Lista codurilor CAEN eligibile în cadrul măsurii se regăsește în Anexa 3 la ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.
Înscrierea în program, creare profil, user, parolă şi completarea planului electronic de investiții în vederea obţinerii finanţării se fac on-line.
Aplicanții au obligația de a urmări informațiile referitoare la măsura de sprijin postate pe site-ul ministerului pe toată perioada de implementare (înscriere, verificare, clarificări, semnare contract, depunere documente decont, încărcare documente cheltuieli, efectuare plăți, monitorizare, raportare), precum și în contul creat la înscriere, denumit în continuare front office.
Înscrierile în cadrul măsurii se vor realiza în două etape distincte:
Data de la care este activă prima etapă de creare profil, user și parolă se comunică pe site-ul instituţiei înainte de data începerii procesului propriu-zis. Data de la care este activă a doua etapă de înscriere în cadrul măsurii “Granturi pentru investiții acordate IMM-urilor” se comunică pe site-ul instituţiei cu cel putin 3 zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu zis.
PS: se pare ca s-a rezolvat pana la urma.
Am 4 intrebari si va rog sa ma ajutati :
1. Am inscris persoana juridica urmand pasii indicati , am introdus CUI-ul si sa creat firma pentru a putea completa cererea la timpul potrivit. La informatii despre persoana juridica , la sediul social este trecuta adresa unui punct de lucru si nu pot sa modific acest lucru . Totusi cand sistemul creeaza declaratia privind ajutoarele de stat se preiau datele corecte privind sediul social.
2.Cum pot modifica date deja inregistrate , avand in vedere ca se pot strecuta si erori de dactilografiere ?
3.Daca nu sunt reprezentant legal ( administrator ...) , doar director si detin semnatura digitala pot sa reprezint compania pentru a accesa granturi pe aceasta platforma ?
4.Cum pot sa sterg utilizatorul si persoanele juridice inregistrate pe acest portal pentru a putea relua procesul de preinregistrare ?
Multumesc
Eu am încercat și ieri și astăzi să creez cont. Am încercat cu adresă de firmă, apoi cu @yahoo, iar azi cu încă o adresă de firmă. Nu primesc acele mesaje de confirmare și basta. Dacă încerc să mă loghez îmi spune că nu am cont. Dacă încerc să recuperez parola tot cam așa. Surpriza ! daca incerc sa creez un alt cont cu aceeasi adresă de email îmi spune că există deja un cont cu respectiva adresă.
Iar o dam cu oiștea în gard.
De data asta oiștea costă 1 miliard de euro :(
Pe emailul de firma nu am primit mesajul deoarece nu era activata functia TLS. Imediat ce am configurat aceasta funcție a intrat emailul de confirmare a contului.
Pe Yahoo inca nu a intrat mesajul de confirmare a contului. Aparent au probleme pentru moment.
Spor!
Cum se poate sterge continutul contului si reluarea inregistarii firmei ?
Doresc sa inrolez o persoana juridica dar nu pot.Am urmat toti pasii, am un profil, am inregistrat semnatura electronica dar cand doresc sa inrolez persoana juridica nu imi permite sa fac pasi dupa ce imi arata numarul de inregistrare , data infiintari , butonul de confirma este neactivat.
Cumva cineva s-a mai intalnit cu acesta problema?
Din pacate am sunat la call centar si am dat e-mail dar raspunsurile nu au fost prea utile.
Multumesc!