Claudiu Zamfir

Măsura 1, ediția 2021: Luni, de la ora 10.00, începe înscrierea la microgranturile de 2.000 Euro pentru SRL, PFA, profesii liberale

Thumbnail

Începând de luni, 25 octombrie 2021, ora 10.00, se desfășoară faza de înscriere propriu-zisă (Etapa 2) la Măsura 1, ediția a doua (2021), din cadrul schemei de ajutoare de stat COVID-19 pentru IMM, în care microîntreprinderile (SRL), persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II), cei care desfășoară profesii liberale și alți solicitanți pot cere microgranturi de capital de lucru de câte 2.000 de euro.

UPDATE 26.10.2021, ora 12.40: Microgranturi de 2.000 Euro de la stat, prin Banca Transilvania

Solicitanții care aplică la Măsura 1 pentru a obține microgranturi de câte 2.000 de euro de la stat pot alege Banca Transilvania ca bancă parteneră în program.

Cu ce vine Banca Transilvania pentru antreprenorii care se înscriu în program:

  • Pentru clienţii BT, banca va deschide automat subcontul de grant, după primirea listei aplicanţilor de la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului;
  • Business-urile care aleg BT, dar nu sunt clienţi ai Băncii Transilvania, îşi pot deschide online cont curent (NEOcont business). Firmele beneficiază automat de servicii de Internet & Mobile Banking.  Ulterior deschiderii contului curent, banca va deschide automat subcontul de grant imediat ce primeşte lista aplicanţilor de la minister;
  • Costuri zero pentru toate tranzacţiile în/din subcontul de grant BT.

BT este bancă principală în Programul Operaţional Competitivitate 2014 – 2020, iniţiat anul trecut. Prin Măsura 1, Banca Transilvania susţine 11.340 de firme, 60% dintre cele înscrise în program alegând BT, potrivit unui comunicat transmis, marți, StartupCafe.ro.  

UPDATE 26.10.2021, ora 10.00: 16777 de solicitanți au cerut microgranturi în primele 24 de ore ale sesiunii de înscrieri.

UPDATE ora 16.00: În primele 6 ore s-au înscris la finanțare 13.777 solicitanți. Sesiunea de înscrieri continuă până pe 23 noiembrie 2021, ora 20.00.

UPDATE ora 12.00: Comunicat Ministerul Economiei:

Aplicația de înscriere aferentă celei de-a doua sesiuni a Măsurii 1 de finanțare “Microgranturi” a devenit activă începând de astăzi, 25 octombrie 2021 ora 10.00, sistemul informatic permițând în prima oră de înscriere înregistrarea unui număr de 7402 aplicanți.

Reamintim că ministerul și agențiile regionale oferă consiliere prin intermediul sistemului de call-center disponibil cu 24 de stații active la numărul 0219059, precum și faptul că aplicația informatică de înscriere în cadrul sesiunii 2 aferente măsurii “Microgranturi” va rămane activă până în data de 23 noiembrie 2021, ora 20.00.

Documentația  privind procedura de implementarea a măsurii se regăsește pe linkul: http://economie.gov.ro/anunt-privind-procedura-de-implementare-a-sesiunii-a-2-a-pentru-masura-1-microgranturi, iar pe site-ul instituției este postat și un tutorial de înscriere care să faciliteze procesul de înscriere la adresa http://economie.gov.ro/tutorial-preinscriere-si-inscriere-pentru-sesiunea-a-doua-aferenta-masurii-1-microgranturi.

La ora postării prezentului anunț (ora 12.00) în aplicația electronica de înscriere figurează un număr de 10 005 de aplicanți, cu un buget total solicitat de 20 010.000 euro.

UPDATE ora 11.30. Într-o oră și jumătate s-au înscris aproape 9.000 de aplicanți la microgranturile de 2000 euro. Înscrierile continuă timp de 30 de zile.

Înscrierile se fac pe AICI pe Portalul de granturi IMM, în 2 etape:

  •     Etapa 1 de creare profil, user și parolă, unde aplicanții vor înregistra, pe portalul de granturi IMM, cu semnătură electronică, atât datele reprezentantului legal/împuternicit, cât și datele IMM/PFA/ONG/CMI/II/IF/profesie liberală. Se vor putea înregistra și ceilalți aplicanți elibili care nu aveau cont pe platforma electronică. Aceasta este etapa care a început lunea trecută, 18 octombrie 2021.
  •     Etapa 2 de înscriere în cadrul sesiunii 2 aferente măsurii 1- Microgranturi în care aplicanții, cu profilul, user, și parola generate în prima etapă, vor completa și transmite formularul de înscriere. Această etapă  are loc începând de luni, 25 octombrie 2021, de la ora 10.00, pentru o perioadă de 30 zile calendaristice (până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului).

„Aplicanții care sunt deja înscriși în platforma informatică  vor putea utiliza aceste conturi în noua sesiune cu obligativitatea de a regenera, semna și reîncarca declarațiile și documentele actualizate” - a precizat  Ministerul Economiei.

Solicitanții de la Măsura 1 au la dispoziție un tutorial în format PDF pentru înscrierea la microgranturile de câte 2.000 de euro.

Numărul de call center disponibil pentru suport și asistență tehnică este 0219059 .

Procedura de implementare și restul documentației necesare accesării Măsurii 1 pot fi descărcate de AICI.

Consultă AICI OUG 130/2021, forma consolidată.

Categoriile de beneficiari sunt următoarele:

  • Microîntreprinderi și întreprinderi mici și mijlocii (IMM) care nu dețin salariați la data de 31.12.2019
  • PFA, II, IF, ONG cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute în anexa nr. 1 din procedura de Implementare a Măsurii 1.
  • PFA/CMI, dacă au fost implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19
  • Profesii liberale cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute în anexa nr. 1

Reamintim că pentru această ediție a doua a Măsurii 1 - microgranturi, este disponibil un rest de buget de 65 de milioane de euro, după ce la prima ediție, din 2020, s-a cheltuit o treime din bugetul total, de 100 de milioane de euro. 

----

Citește și:

Parallax

Vizualizari
17319
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Adina
B
Banca ING Bank nu este inscrisa in program. Aveti nevoie de cont microgrant la: BT, BCR, BRD, CEC, banca romana, OTP, banca romana, raiffeisen sau unicredit. Ca sa nu patiti ca noi...sa descoperiti din sistem.
poza de profil
Liviu
Cadariu
Salut. Deci daca nu avem deja cont la una din bancile partenere, nu se poate folosi contul deja existent (ex. ING) in documentele trimise pentru grant si sa deschidem un cont la una din bancile partenere atunci cand (daca) se va abroba grandul?
poza de profil
Adina
B
Exact, nu functioneaza contul existent la ING pentru ca nu poti selecta banca. Am deschis unul la Unicredit Bank. Sper sa pot aplica maine.
poza de profil
georgiana
ionescu
Aplicati azi...contul se poate deschide si ulterior. Selectati banca Unicredit , chiara daca nu aveti cont inca deschis.
poza de profil
Liviu
Cadariu
Super. Multumesc mult de raspuns
poza de profil
Adina
B
Multumesc de raspuns insa am mai avut o problema legata de codul CAEN eligibil, este secundar si in prima faza ne arata ca societatea nu este eligibila astfel pt finantare. Am fost azi la reg. comertului si speram sa se rezolve. Oricum aplicatiile inteleg ca se inchid in 23 Noiembrie.
Pana la urma merita efortul daca reusim.
poza de profil
Letitia
Malespin
Oare vor incepe etapa 3, evaluarile înainte sa termine etapa 2? O luna plus sa asteptam de azi sa inceapa etapa 3 mi se pare imens
poza de profil
Silvestru
Paul
Conform procedurii nr.15/2021 si a art. 6 lit b) din Ordonanța de Urgență nr. 130/2020, sunt eligibile IMM urile care îndeplinesc următoarele condiții cumulative:

a) au desfășurat activitate curentă/operațională pe perioada a cel puțin unui an calendaristic înainte de data depunerii cererii de finanțare, cu excepția PFA/CMI pentru care începerea activității poate să fi avut loc până la data de 1 februarie 2020;

b) au obținut o cifră de afaceri în exercițiul financiar anterior depunerii cererii de finanțare de cel puțin echivalentul în lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finanțare, cu excepția beneficiarilor ajutorului de stat prevăzuți la art. 5 lit. b) și c);
Noi depunem cererea in anul 2021. Cifra de afaceri de 5000 de euro in exercitiu financiar anterior depunerii cererii(2020). Cand editez cerea in platforma, ne spune ca nu suntem eligibil din cauza cifrei de afaceri(ei o iau tot pe cea din 2019 nu pe cea anului anterior depunerii cererii). Nu este corect. Ce este de facut? De ce nu specifica cifra de afaceri din anul 2019, nu in exercitiu financiar anterior depunerii cererii? Eu am infiintat firma la sfarsitul lui 2019 si n-am reusit sa am o cifra de afacere prea mare. Cui sa ma adresez?
poza de profil
Sebastian
Catana
De acord. Acelasi lucru l-am patit si eu. Are cineva o idee despre ce trebuie sa facem?

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri