Claudiu Zamfir
Beneficiarii Programului de Tranziție Justă (PTJ), inclusiv firmele mici și mijlocii (MM) care au obținut fonduri europene de câte 200.000-8 milioane EUR, au obligația să folosească, pe materialele de comunicare din cadrul proiectelor, sigla și sloganul programului, potrivit unei instrucțiuni oficiale publicate recent de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Instrucțiunea nr. 7/2024 se referă la utilizarea siglei și a sloganului Programului Tranziție Justă, precum și a generatorului de modele de comunicate de presă și alte machete de comunicare, vizibilitate și transparență în cadrul proiectelor.
Începând cu data de 29 noiembrie 2024, „utilizarea siglei și sloganul Programului Tranziție Justă devine obligatorie”, conform instrucțiunii.
Anexa la această instrucțiune cuprinde sigla și sloganul PTJ- "ÎmprEUnă clădim comunitățile viitorului". Aceste elemente de identitate vizuală vor fi utilizate pe materialele de comunicare și împreună cu emblema UE (însoțită obligatoriu de declarația de finanţare) și sigla Guvernului României.
Toate aceste elemente formează „setul obligatoriu de însemne grafice care va apărea vizibil, pe faţa sau, după caz, pe prima pagină a oricărui material/ document (de comunicare și din categoria livrabilelor şi publicaţiilor) aferent proiectelor finanţate prin Programul Tranziție Justă, cu respectarea Ghidului de Identitate Vizuală 2021-2027.
Beneficiarii pot folosi și „Generatorul de machete”, o aplicație web, lansată de MIPE, prin care se pot genera comunicate/ anunțuri mass-media pentru începerea și închierea proiectelor, precum și machete pentru alte materiale de comunicare. Generatorul de materiale și machete se folosește în toate programele de fonduri europene, cu selectarea programului dorit.
Beneficiarii vor avea obligația aplicării prevederilor minimale cuprinse în cadrul Ghidului de identitate vizuală. Beneficiarii vor respecta prevederile contractelor de finanțare în ceea ce privește vizibilitatea şi comunicarea proiectelor și vor păstra dovezile, inclusiv vizuale, ale îndeplinirii obligaţiilor privind comunicarea pentru proiectele respective, pe toată perioada implementării Programului Tranziție Justă, respectiv, 2021-2027, plus încă 5 ani de la închiderea programului. Este recomandată păstrarea unui exemplar din fiecare material de informare/ comunicare, astfel încât să se poată demonstra conformitatea acestora cu regulile de identitate vizuală aplicabilă.
În cazul în care beneficiarul nu îşi respectă obligațiile ce îi revin și în cazul în care nu ia măsuri de remediere, Autoritatea de Management va aplica măsuri, cu luarea în considerare a principiului proporţionalității, putând diminua cu cel mult 3% sprijinul acordat din fonduri pentru proiectul respectiv, în funcție de valoarea proiectului.
În Ghidul de Identitate Vizuală 2021-2027, se specifică faptul că, la începutul și la finalizarea proiectului, beneficiarul va publica un comunicat/ anunț de presă pe site-ul propriu sau în orice alt mediu de comunicare cu vizibilitate mare pentru publicul larg (presă scrisă tipărită locală/regională/națională, publicații online etc.).
StartupCafe.ro publică anunțuri/comunicate mass-media pentru proiectele europene.
Pentru publicare anunțuri/comunicate pe StartupCafe.ro trimiteți solicitare pe adresa de e-mail:
În acel e-mail lăsați datele dumneavoastră de contact, iar colegii noștri de la Departamentul de Marketing și Vânzări vă vor îndruma mai departe pentru realizarea pașilor necesari.
Prețul publicării pe StartupCafe.ro a unui anunț/comunicat de presă în cadrul proiectelor europene este de 150 de euro (fără TVA).
IMPORTANT: Conținutul și elemente grafice pentru identitatea vizuală cerute de regulamente, la publicarea anunțurilor/comunicatelor de presă, vor fi furnizate de beneficiar.
Anunțurile/comunicatele de presă vor fi marcate, în titlu, cu [P] și vor fi afișate public astfel:
---