Adi Iacob
Acum trei ani, Google a lansat Digital News Innovation Fund (DNI Fund) pentru a stimula inovarea în industria media din Europa prin oferirea de finanțare pentru redacțiile sau jurnaliștii care au nevoie de bani pentru a experimenta. În total, până acum Google acordat mai mult de 115,2 milioane de euro organizațiilor din sectorul media, din 30 de țări. Astăzi, compania americană lansează cea de-a șasea și ultima rundă de finanțare.
Termenul limită pentru a aplica este 3 decembrie 2018 (AICI).
Citește și 4 proiecte românești de jurnalism au primit finanțare de la Google
De la lansarea sa, DNI Fund a susținut peste 559 de proiecte din domeniul jurnalismului digital — fie de a ajuta jurnaliștii de investigație cu instrumente de colaborare la scară transfrontalieră, de a crea software-uri open source care să permită modelelor de afaceri independente din domeniul jurnalismului să prospere sau să utilizeze relitatea virtuală pentru a arăta altora propriile experiențe.
Fondul este dedicat publisherilor din mediul online, startup-urilor din domeniul media și persoanelor din țările UE și din spațiul EFTA.
Există trei categorii de fonduri disponibile:
Solicitanții ale căror proiecte se încadrează în categoriile medium și large vor trebui să se asigure că în proiectul lor sunt explicate modalitățile de monetizare. Cei care se încadrează în categoria prototype nu au această cerință.
Aplicațiile trebuie făcute în limba engleză până la data de 3 decembrie 2018, iar cei selectați vor primi veștile în martie 2019.
Proiect susținut de DNI Fund, care îmbină jurnalismul cu realitatea virtuală: