Adi Iacob

4 proiecte românești de jurnalism au primit finanțare de la Google

Thumbnail

Google a anunțat proiectele câștigătoare în cea de a cincea rundă de finanțare a Digital News Initiative, programul prin care s-a angajat să acorde finanțări în valoare de 150 milioane de euro, timp de trei ani, pentru a sprijini sectorul media din Europa și a oferi organizațiilor posibilitatea să încerce lucruri noi, să experimenteze și să inoveze în mediul digital. Din România au primit finanțare 4 proiecte.

Thumbnail
blog.google

Cele 4 proiecte românești care au obținut finanțare

  • FastShareInfo — O bază de date pentru jurnaliștii de investigație care să stocheze informațiile și documentele pe care le găsesc, chiar dacă nu sunt utilizate, pentru a contribui la eficientizarea activității unui alt jurnalist.
  • News for the next generation — O modalitate de a furniza știri verificate oamenilor ocupați și tinerei generații prin adaptarea mass-mediei tradiționale la noile obiceiuri de consum și gadget-uri. Proiectul utilizează filtre umane prin intermediul inteligenței artificiale pentru a difuza știri în format audio și text pe mai multe dispozitive, pornind de la un site tradițional și o aplicație și până la integrarea știrilor în difuzoare și televizoare inteligente. 
  • Audio Smart Core for Newsroom — Explorarea unor noi modalități de consum, noi modalități de a crea știri, noi canale de difuzare a știrilor către utilizatori și noi modalități de diversificare a fluxurilor de venit prin folosirea inteligenței artificiale care permite utilizatorilor să interacționeze cu conținutul în format audio sau text prin comenzi vocale. Utilizatorii vor putea să fie la curent (în timp real) cu știrile și vor putea să comenteze evenimentele și analizele publicate.
  • Reinventing community-focused journalism — Proiectul non-profit își propune să furnizeze știri și analize cu relevante pentru comunitatea dintr-un oraș (București), împărtășind baze de date consolidate produse împreună jurnaliști.

Digital News Initiative (DNI)

În 2015, Google a lansat Fondul DNI, un angajament de 150 de milioane de euro, deschis publisherilor de toate mărimile din Europa, pentru a susține jurnalismul de înaltă calitate prin tehnologie și inovare.

În runda din acest an, Google a oferit 21,2 milioane de euro pentru a sprijini 98 de proiecte în 28 de țări europene. 

Pentru această rundă (runda 5), compania a primit 820 de aplicații din 29 de țări europene - de la startup-uri de știri, jucători locali și tradiționali, editori online, reviste de știri și cadre universitare.

Parallax

Vizualizari
1861
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri