Claudiu Zamfir
UPDATE. Formularele sunt disponibile pe site-urile ANPIS și ANOFM. Ministerul Muncii a publicat în Monitorul Oficial, marți seara, 4 ordine de ministru prin care se stabilesc formularele necesare firmelor, persoanelor fizice autorizate (PFA), cluburilor sportive și altor beneficiari ai șomajului tehnic plătit de stat pe perioada stării de urgență, ca urmare a pandemiei de coronavirus COVID-19, conform OUG 32/2020.
Formularele necesare la șomajul tehnic pentru PFA, întreprinderi individuale, profesii liberale, cooperație și alte alți beneficiari din zona aceasta, precum și pentru cluburi de sport pot fi descărcate de pe site-ul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) - PLĂȚI COVID-19.
Formulare necesare firmelor pentru șomajul tehnic al angajaților pot fi descărcate de pe site-ul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM).
Cererile, declarațiile pe proprie răspundere, respectiv listele pot fi folosite începând de miercuri, 1 aprilie 2020.
-----
Actele normative cu noile formulare sunt publicate în Monitorul Oficial 269 din 31 martie 2020, Partea I.
Noile formulare înlocuiesc vechile modele care figurau ca anexe la OUG 30/2020.
Prin Ordinul ministrului Muncii 740/2020, s-au stabilit cererea de șomaj tehnic și Declarația pe proprie răspundere de încetare a activității determinată de efectele pandemiei coronavirus COVID-19 de către PFA, întreprinderi individuale, alți profesioniști etc.
În cerere, sunt câmpuri unde se prevede că solicitantul atașează și un extras de cont (pentru a i se vira banii acolo), copie după cartea de identitate, declarația pe proprie răspundere.
Condiția de bază pe care aceste categorii de persoane trebuie să o îndeplinească pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este întreruperea activității ca urmare a stării de urgență determinată de COVID 19.
Documentele care trebuie depuse:
- Cerere;
- Declarație pe proprie răspundere;
- Alte acte ce pot ajuta în soluționarea solicitării.
Acestea se trimit la agențiile județene de plăți și inspecție socială din subordinea Agenției Națioanle de Plăți și Inspecție Socială (ANPIS).
Persoanele care doresc să obțină informații suplimentare privind obținerea sprijinului acordat de stat prin ANPIS, pot apela următoarele numere de telefon: 0786.59.46.87; 0786.56.09.30; 0786.56.09.22; 0786.16.95.92; 0786.39.39.86, iar adresele de email din fiecare județ, unde pot fi trimise documentele, pot fi găsite AICI:
Ministrul Muncii și Protecției Sociale a precizat că depunerea documentelor, pentru pentru perioada 16-31 martie 2020, se face între 1-10 aprilie.
Ajutorul brut de șomaj tehnic este o sumă fixă egală cu 75% din salariul mediu brut pe economie.
Prin Ordinul ministrului Muncii 743/2020 s-au stabilit cererea de șomaj tehnic și declarația pe proprie răspundere pe care le trimit la agențiile județene de plăți și inspecție socială cei cu venituri din drepturi de autor.
Clic pentru a extinde imaginea
Clic pentru a extinde imaginea
descarcă cerere, descarcă declarație pe propria răspundere
Fisierul complet va contine: cererea semnata + copie CI +declaratia pe propria raspundere semnata + extras de cont al PFA,II,IF,PF, dupa caz
descarcă cerere, descarcă declarație pe propria răspundere
Fișierul complet va conține: cererea semnata+copie CI +declaratia pe propria raspundere semnata + extras de cont al persoanei + copie după un contract de drepturi de autori și drepturi conexe din ultimele 3 luni anterior declanșării stării de urgență
descarcă cerere, descarcă declarație pe propria răspundere
Fișierul complet va contine: cererea semnata+copie CI +declaratia pe propria raspundere semnata + extras de cont al persoanei
descarcă cerere, descarcă declarație pe propria răspundere
Fișierul complet va conține: cererea semnată+ copie CI + declarația pe propria răspundere semnată+
În cazul firmelor, s-a publicat ordinul 741/2020 al ministrului Muncii, care cuprinde 3 formulare: Cererea pentru subvențiile la indemnizația de șomaj tehnic, declarația pe proprie răspundere a angajatorului și lista cu angajații trimiți în șimaj tehnic, care cuprinde detaliile pentru fiecare caz.
Aceste documente sunt trimise de angajator la agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă din subordinea ANOFM, pe adrese de mail.
Angajatorii vor transmite online Agențiilor Județene de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM), fiecare în județul în care are sediul social, documentele necesare pentru obținerea fondurilor de la stat în vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajaților lor care se află în șomaj tehnic. Fiecare AJOFM are o adresă de email dedicată pentru preluarea documentelor: numelejudet@anofm.gov.ro (ex: braila@anofm.gov.ro).
Aceste fonduri pot fi solicitate pentru angajații cu contracte individuale de muncă înregistrate în REVISAL și care au fost suspendate conform Codului Muncii – Legea nr. 53/2003, în baza art. 52 lit. c), până la încetarea stării de urgență provocată de COVID 19.
Documentele necesare, care se depun și se procesează online sunt:
-cerere;
-declaratie pe proprie răspundere;
-lista cu angajații care intră în șomaj tehnic.
Plata fondurilor necesare către angajatori se va face în termen de maxim 15 zile, iar plata angajatorilor către salariații aflați în somaj tehnic se va efectua în termen de 3 zile.
Angajatul în șomaj tehnic va primi 75% din din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut, și în perioada de șomaj tehnic îi vor fi achitate CAS, CASS și impozitele aferente.
Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic, pot apela: 021/4444-000, număr cu tarif normal.
- cererea pentru acordarea şomajului tehnic completata si transmisa de angajator
- declaraţia pe propria răspundere completata si transmisa de angajator
- lista persoanelor persoanelor cărora li s-a suspendat contractul individual de muncă, din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii
Fisiere incarcate |
---|
CERERE_01.pdf |
DECLARATIE_PE_PROPRIA_RASPUNDERE_01.pdf |
Lista-persoane-contract-de-munca-suspendat.doc |
În fine, și pentru cluburile sportive, închise de autorități pe perioada stării de urgență, s-a publicat ordonul 742/2020, care curpinde cererea, declarația pe proprie răspundere din partea clubului și lista cu sportivii beneficiari ai indemnizației.
Documentele se trimit pe mail la agențiile județene de plăți și inspecție socială (lista cu mailuri, mai sus, la PFA).
Cuantumul ce va fi acoperit din bugetul de stat, în cazul sportivilor este de 75% din drepturile în bani aferente contraprestației activității sportive, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut.
descarcă cerere, descarcă declarație pe propria răspundere, descarcă listă persoane
Fișierul complet va contine: cererea semnata +declaratia pe propria raspundere semnata+lista sportivilor+ copie CI a administratorului structurii sportive.
----
Citește și: