Ce măsuri cer antreprenorii români pentru a ieși cu bine din criza COVID-19
Adi Iacob

Ce măsuri cer antreprenorii români pentru a ieși cu bine din criza COVID-19

Thumbnail

Peste 98% dintre 8374 antreprenori care au participat la un sondaj realizat de CNIPMMR au spus că îi afectează sau urmează să îi afecteze măsurile adoptate în contextul limitării infecţiei cu COVID-19. Printre principalele efecte pe care antreprenorii le-au menționat în contextul COVID– 19, se numără scăderea vânzărilor, scăderea cifrei de afaceri și suspendarea temporară a activităţii.

Antreprenorii susțin că printre principalele efecte se numără: 

  • scăderea vânzărilor (65,6%)
  • scăderea cifrei de afaceri (58,8%)
  • suspendarea temporară a activităţii (56,4%)
  • dificultăţi la încasare (54%)
  • restrângerea activității (51,4%)
  • întârzieri la plata furnizorilor (47,6%)
  • disponibilizări (21,5%) 
  • închiderea firmei (12,4%)

În ceea ce privește procentul cu care antreprenorii chestionați estimează scăderea cifrei de afaceri:

  • 34,4% au menționat peste 60%
  • 29,5% au menționat între 20% – 40%
  • 24,6% au menționat între 40% –  60% 
  • 11,4% au menționat între 0% –  20%
Thumbnail

Astfel, principalele măsuri pe care aceștia le consideră necesare pentru a putea depăși această situație de criză, se numără:

  • Program de ajutor de stat privind susținerea de subvenții de până la 75% pentru plata salariilor din domeniile afectate de criză ― 69,1%
  • Achitarea în totalitate şi direct din bugetul sănătăţii, a indemnizaţiei aferente concediilor medicale pentru angajatii bolnavi de coronavirus sau aflati în carantină (fără plata din partea angajatorului şi ulterior acesta şă recupereze banii de la Casa de sănătate) ― 51,7%
  • Acordarea posibilităţii amânării plăţii contribuţiilor pentru asigurări sociale şi de sănătate datorate de salariaţi si plătite de angajatori, cu până la 3 luni ― 65,4%
  • Amânarea plăţii impozitului pentru IMM-urile în dificultate ― 60,3%
  • Finanțarea IMM-urilor cu dobândă 0 ― 38,2%
  • Elaborarea unui plan de comunicare care să cuprindă un site cu informaţii despre toate măsurile adoptate pentru susţinerea economiei în această perioadă ― 32,2%
  • Refinanțarea sau extinderea perioadelor de scadență pentru împrumuturi ― 28,9%
  • Acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ în situații excepționale, în cuantum de 75% din salariul corespunzător unei zile lucrătoare suportate din bugetul de stat ― 26,5%
  • Asigurarea cadrului legislativ privind politici de lucru flexible ― 21,5%
  • Introducerea instituţiei mediatorului de credite pentru IMM-uri ― 10,9%

Termenul maxim pe care antreprenorii îl consideră necesar pentru adoptarea de măsuri economice de sprijin este de: 

  • 1 săptamână ― 37,8%
  • 1 lună ― 33,4%
  • 2 săptămâni ― 28,8%

Sondajul a fost derulat în perioada 12.03.2020 - 15.03.2020 și a intervievat un număr de 8374 antreprenori, care au fost în proporţie de 61,8% microîntreprinderi, 23,2% întreprinderi mici, 9,3% întreprinderi mijlocii și 5,7% alte forme de organizare. Domeniile de activitate ale respondenților au fost: servicii (45,1%), comerț (22,1%), turism (15,5%), industrie (7,3%), transporturi (7%), altele (3%). În ceea ce privește regiunile în care aceștia își desfășoară activitate, antreprenorii chestionați au următoarea apartenență geografică: Bucureşti-Ilfov (28,4%), Centru (15,7%), Nord-Vest (14%), Sud-Est (12,4%), Nord-Est (12,1%), Sud Muntenia (7%), Vest (5,4%) și Sud-Vest (5%).

Parallax

Vizualizari
1312
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri