Un manager de imobiliare, chemat să ridice WeWork din ruină
Claudiu Zamfir

Un manager de imobiliare, chemat să ridice WeWork din ruină

Thumbnail

Un manager american de origine indiană, cu experiență în afacerile cu imobiliare, a fost numit director general (CEO) al WeWork, cândva un model pentru business-ul cu spații de co-working destinate startup-urilor, care și-a înființat anul trecut un SRL și în România.

Compania-mamă a WeWork, SoftBank, l-a numit pe Sandeep Mathrani în funcția de CEO al spațiilor de co-working, după cum a relatat Wall Street Journal.

Cu experiență de cel puțin 25 de ani la conducerea unor mari companii de tranzacții imobiliare din SUA, lui Mathrani îi revine sarcina de a crea un model de business funcțional și profitabil la WeWork, după ce compania și-a pierdut puternic din valoare și a fost nevoită să-și amâne listarea la bursă.

Mathrani s-a născut în India și a emigrat în SUA când avea 16 ani. A studiat ingineria la Stevens Institute of Technology, o veche universitate particulară din statul american New Jersey, dar s-a angajat la firme de tranzacții imobiliare: Forest City Ratner Companies, General Growth Properties, Brookfield Properties Retail.

El va ocupa poziția lăsată liberă de fondatorul WeWork, Adam Neumann, convins anul trecut să demisioneze din funcția de CEO, cu un pachet de exit de peste 3 miliarde de dolari, în bani, acțiuni și credit.

În 2019, WeWork, unul dintre „unicornii” emblematici ai economiei colaborative (sharing economy), se pregătea să se listeze la bursă, dar în septembrie a reununțat la planurile sale. În primii 9 ani de existență, compania americană a strâns investiții de 12,8 miliarde de dolari și a ajuns să fie evaluată la 47 de miliarde de dolari. În octombrie 2019, valoarea sa mai era estimată la 10 miliarde de dolari, mai puțin decât banii băgați de investitori în firmă, și a fost nevoită să concedieze 2400 de angajați, adică o cincime din personalul său, la nivel internațional.

WeWork oferă birouri de lucru în comun (shared office) în aproape toată lumea: SUA, China, Israel, Australia etc. În Europa, WeWork este prezentă în 14 țări, printre care Cehia, Polonia, Spania, Italia, Germania, Franța, Marea Britanie, Olanda.

Pe 23 august 2019, prin intermediul unor firme ale sale din Olanda, WeWork a deschis un SRL în România: The We Company ROU SRL.

Conform datelor de la Registrul Comerțului, consultate de StartupCafe.ro, SRL-ul îl are ca persoană împuternicită pe rusul Mihail Konoplev, care este managerul general al WeWork pe Europa Centrală și de Est.

Adminstrator al firmei din România este americanul Abraham Safdie, vicepreședinte al WeWork pentru afaceri internaționale.

The We Company ROU SRL, cu un capital social de 10.000 de lei, și-a deschis sediul în Bucureşti, în clădirea de birouri Central Business Park, pe Calea Șerban Vodă, în sectorul 4, zona Tineretului.

WeWork voia să deschidă un mare centru de birouri în comun în București. Americanii ar fi vrut să închirieze integral o clădire de birouri de 9 etaje, pe 8.000 mp, care urma să fie construită pe strada Matei Millo, în apropiere de Palatul Telefoanelor (Calea Victoriei), conform ZF.ro. Dar, confruntată cu problemele de acasă, WeWork a renunțat, cel puțin pentru moment, al extinderea în România, potrivit Profit.ro.

Și înainte de deranjul care a izbucnit anul trecut la WeWork, „unicornii” de acest fel începusă să fie contestați în lumea investițiilor. Un contestatar este Daniel Isenberg, profesor de antreprenoriat care a predat la Harvard Business School și Babson College.

Investițiile în startup-uri de tehnologie care au ajuns rapid să fie evaluate ca „unicorni”, ca Uber sau WeWork, sunt atractive, dar în realitate fac rău, asemeni consumului de droguri - a spus el într-un interviu acordat StartupCafe.ro, la Helsinki, în noiembrie 2019.

„Cred că una dintre problemele sau caracteristicile economiei actuale este că există foarte multă valoare lichidă care nu poate fi eliberată în alte moduri. Deci toată această lichiditate - nu știu câtă este, dar ar putea fi mii de miliarde de dolari - caută lucruri de făcut. Deci când le ies în cale <<Uber-uri>> sau <<WeWork-uri>>, acolo se duc. Când ai la dispoziție foarte mulți bani de investit, asta îți permite să fii neprofitabil. Este cam ca un drog: te simți bine, dar îți face rău”, a afirmat Daniel Isenberg, pentru StartupCafe.ro.

El este cel care a introdus și promovat intens termenul de „workhorse” - „cal de povară” pentru startup-uri și alte firme care produc într-adevăr profit și valoare și care ar trebui preferate de investitori în locul „unicornilor” din basme.

WEWork Romania by Claudiu on Scribd

Parallax

Vizualizari
783
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings