Raluca Abrihan
Uber Freight, un serviciu pentru camioane şi transportul de mărfuri, lansat de compania de ride-hailing în Statele Unite în urmă cu doi ani, intră şi în Germania, după Olanda şi plănuieşte expansiunea în Europa, scrie Reuters.
Platforma prin care şoferii de camioane pot găsi firme care vor să trimită marfa pe distanţe mari şi viceversa, Uber Freight, a înregistrat în primul trimestru al acestui an venituri de 125 de milioane de dolari în Statele Unite.
Chiar dacă serviciile Uber au fost vehement contestate în special de taximetrişti şi în Germania, se pare că Uber Freight a fost bine primit de cei din industria transporturilor de marfă, după îndelungate discuţii ale companiei cu reprezentanţii acestei industrii.
În Germania, “Uberul pentru camioane” are deja o serioasă competiţie locală, este vorba de un startup cu sediul la Berlin, Sennder, care a obţinut recent o investiţie de 70 de milioane de dolari şi care oferă acelaşi gen de servicii.
De altfel, în Europa mai sunt prezenţi jucători similiari, precum Flexport, firmă americană ce a obţinut o investiţie de 1 miliard de dolari de la fondul japonez de investiţii Softbank, sau firma britanică Zencargo and FreightHub.
Toate aceste platforme îşi propun să digitalizeze transportul de mărfuri, în condiţiile în care camioanele circulă goale circa 21% din distanţa parcursă până în punctul de destinaţie. Aşa că orice companie sau distribuitor vrea să trimită marfă în cantităţi mari poate verifica în platformă disponibilitatea camiloanelor pe rutele dorite şi exact ca în cazul serviciilor de ridesharing pentru pasageri soferii pot accepta sau nu o cursă.
“Soluţia valorificării acestei industrii este să înţelegem cum putem să umplem toţi aceşti kilometri goi”, Nicolaus Schefenacker, co-founder al startup-ului Sennder.
Fondatorul Uber, Travis Kalanick, la aproape doi ani de la plecarea din funcţia de CEO al companiei a anunţat, alături de alţi investitori, o finanţare de 7,6 milioane de dolari pentru un astfel de startup Asia de Sud, Kargo.