Claudiu Zamfir

Justiția Franței: Un șofer pe Uber este angajat, nu colaborator al platformei

Thumbnail

Justiția franceză a decis miercuri că un șofer care practică transportul de persoane prin aplicația Uber trebuie reclasificat din colaborator (self-employed) în angajat al platformei de transport în sistem de ridesharing.

Curtea de Casație din Franța a decis să reclasifice relația contractuală dintre Uber și șofer drept contract de muncă. „Prin conectarea la platforma digitală Uber, se stabilește o relație de subordonare între șofer și companie. Prin urmare, șoferul nu oferă servicii ca self-employed, ci ca angajat”, spune instanța Franței, într-un comunicat de presă.

Judecătorii francezi dau câteva argumente pentru care au decis că șoferul care „făcea Uber” în Franța trebuie să fie reclasificat drept angajat:

  • Șoferul care utilizează aplicația Uber nu își constituie propria clientelă,
  • Șoferul nu își stabilește în mod liber tarifele,
  • Șoferul nu stabilește termenii și condițiile de furnizare a serviciului său de transport.
  • Compania (Uber) impune traseul, iar tariful șoferului este ajustat dacă acest itinerar nu este respectat.
  • Șoferul nu poate alege în mod liber ruta care i se potrivește.
  • Dacă șoferul a refuzat mai mult de trei călătorii, Uber îl poate deconecta temporar pe acesta de la aplicație.
  • În cazurile în care o rată de anulare a comenzilor este depășită sau dacă este raportat un „comportament problematic”, șoferul poate pierde accesul la contul său (de Uber).
  • Șoferul participă la un serviciu de transport organizat pentru care Uber stabilește unilateral termenii și condițiile.

În replică, Uber spune că este vorba de un caz vechi și că șoferul la care face referire decizia justiției franceze nu a mai folosit aplicația din anul 2017.

„Această decizie se referă la cazul unui șofer anume, care nu a mai folosit aplicația Uber din 2017. Hotărârea nu reflectă motivele pentru care șoferii aleg să folosească Uber: independența și libertatea de a lucra dacă, unde și când vor. În ultimii doi ani, am făcut multe modificări pentru a oferi șoferilor un control și mai mare asupra modului în care utilizează Uber, alături de protecție socială mai puternică. Vom continua să ascultăm ceea ce spun șoferii și vom introduce îmbunătățiri suplimentare”, a transmis Uber publicației TechCrunch.com.

Miza aici este legată, printre altele, de taxele și contribuțiile sociale pe care firmele le plătesc pentru pensiile și asigurările medicale ale angajaților, în contast cu situația prestatorilor independenți.

Curtea de Casatie Franta by Claudiu on Scribd

Citește și: 

Parallax

Vizualizari
9695
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri