Claudiu Zamfir

Tranzacție în comerțul online românesc: Elefant.ro, preluat majoritar de evoMAG

elefant-evomag.

Achiziție importantă în business-ul românesc de comerț online: evoMAG cumpără majoritar Elefant.ro, potrivit unui anunț publicat, joi, pe Bursa de Valori București.

Omul de afaceri Ion Sturza, fondatorul magazinului online Elefant.ro, activ mai ales pe piața de carte, cedează astfel afacerea către evoMAG, business de comerț online controlat de antreprenorul român Mihai Pătrașcu.

Mai exact, compania Millenium Gold Resources Limited, controlată de Sturza, cedează pachetul de acțiuni de 58,8355% din compania Elefant Online (care deține magazinul online cu același nume) către compania Evolution Prest Systems S.R.L., firma care operează magazinul online evoMAG.

Evolution Prest Systems S.R.L. preia și pachetul de acțiuni de 9,6206% deținut la Elefant Online de fondul de investiții Catalyst Romania, condus de antreprenorul și investitorul Marius Ghenea. De menționat că, în 2022, Catalyst a făcut o investiție de 2 milioane de euro în evoMAG.

Un alt acționar semnificativ în Elefant Online, cu un pachet de acțiuni de 28,5%, este un fond de investiții înregistrat în Olanda, Olif BV, care face parte din grupul EEAF (Axxess Capital), cu afaceri în domeniul bancar, industria vopselelor şi în IT, în România. Fondul este condus de Horia Manda (managing partner).

De asemenea, este și un pachet de 3%, acțiuni deținute de Elefant în nume propriu.

Achiziția, convenită de părțile implicate, miercuri, 10 mai 2023, este condiționată de clauze suspensive, „condiții ce includ și obținerea aprobării, din partea Consiliului Concurenței, cu privire la controlul concentrărilor economice”.

„EvoMag, cu ajutorul Catalyst Romania Fund II, devine acționar majoritar la Elefant Online SA, după preluarea participației deținute de Fribourg Investments. Elefant.ro este unul dintre cei mai mari retaileri online din România, cu peste 2 milioane de clienți, un Marketplace în care activează peste 400 de companii și un portofoliu de 3 milioane de produse” - au informat Elefant.ro și evoMAG, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

Ce pierderi are Elefan Online

În anul 2022, compania Elefant Online a raportat venituri de 184,8 milioane de lei, dar a înregistrat pierderi de 27,3 milioane de lei.

Compania cumpărătoare, Evolution Prest Systems S.R.L. (evoMAG), a avut venituri de 164,1 milioane de lei în anul 2021, conform celor mai recente date disponibile. Firma a ieșit pe profit, cu 892.000 de lei în acel an. Spre comparație, în 2021, firma pe care o cumpără majoritar evoMAG acum, Elefant Online, a avut venituri de 227,6 milioane de lei și pierderi de 15 milioane de lei.

Magazinul online Elefant.ro a fost lansat în anul 2010, devenind lider pe piața online de carte, în România. Platforma de e-commerce s-a dezvoltat, în ultima vreme, ca „mall online” și marketplace, fiind un jucător semnificativ în vânzările de parfumuri, cosmetice, jucării și ceasuri. Compania este fondată de omul de afaceri basarabean Ion Sturza (63 de ani), fost prim-ministru al Republicii Moldova în anul 1999.

Ion Sturza îndeplinește funcția de președinte al Consiliului de Administrație al magazinului online Elefant.ro. El conduce și Fribourg Investment Limited, un grup de investiții cu prezență în mai multe țări europene și care controlează Millennium, compania care vinde acum pachetul majoritar de acțiuni din Elefan Online.

Sturza este licențiat al Facultății de Economie din cadrul Universității de Stat din Republica Moldova. El a fost și membru al Parlamentului de la Chișinău, ministru al economiei și viceprim-ministru și premier al Republicii Moldova. Între anii 2001 si 2004 a ocupat funcția de director general al Rompetrol Moldova, iar in perioada 2004-2009 a ocupat funcția de vicepreședinte și director general adjunct al Rompetrol Group Olanda.

De partea cealaltă, evoMAG a fost lansat în anul 2005. În vârstă de 41 de ani, fondatorul Mihai Pătrașcu este un „veteran” al business-ului online din România. El a absolvit Politehnica (Electronică) în 2005.

„EvoMag este deja cel mai mare vendor din marketplace-ul Elefant, iar între cele două companii sunt sinergii importante care sprijină dezvoltarea ambilor retaileri în paralel. Totodată piața eCommerce din România, ajunsă la maturitate, cu peste 50% dintre locuitori deja familiarizați cu cumpărăturile online, are nevoie de competitori puternici. De aceea am considerat că o consolidare a celor două operațiuni va fi benefică atât pentru EvoMag și elefant.ro, cât și pentru utilizatorii de eCommerce din România”, a declarat Pătrasșcu, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

 

Parallax

Vizualizari
3657
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri