Claudiu Zamfir

Top UE: România- cea mai mare creștere gradului de utilizare a comerțului online

Thumbnail

Românii au început să utilizeze masiv comerțul online pe fondul pandemiei de coronavirus COVID-19, dar mai este loc mult de creștere a numărului de cumpărători pe internet, conform datelor publicate, miercuri, de Eurostat.

În anul 2020, într-o perioadă de 12 luni până la realizarea cercetării, 45% dintre românii  cu vârste între 16 și 74 care utilizau internetul au făcut cumpărături online. România se situează astfel pe penultimul loc în rândul celor 27 de state UE, la acest capitol. Doar vecinii bulgari (42%) au avut un procentaj mai mic.

Totuși, în perioada 2015-2020, România a avut cel mai mare salt din UE în privința adoptării comerțului online: 27 de puncte procentuale, în rândul categoriei de public menționate mai sus, conform Eurostat.

Thumbnail

Cel mai mare salt România l-a cunoscut pe perioada pandemiei de coronavirus COVID-19. În anul 2019, doar 23% dintre internauții români cu vârste de 16-74 de ani au făcut cumpărături online. Așadar, o creștere cu 22 puncte procentuale din 2019 în 2020 - aproape că s-a dublat gradul de utilizare a e-commerce-ului în România.

În ansamblu, în Uniunea Europeană 89% dintre persoanele cu vârste de 16-74 de ani foloseau internetul în anul 2020, iar dintre aceștia 72% au făcut cumpărături online în ultimele 12 luni până la efectuarea cercetării. Creșterea în UE este de 4 puncte procentuale față de anul 2019 și de 10 puncte față de 2015.

În 2020, cea mai mare pondere a cumpărătorilor online în rândul internauților cu vârste de 16-74 de ani era în Olanda (91%), Danemarca (90%) și Germania (87%).

Thumbnail

Pe categorii de produse cumpărate online, în UE, în ultimele 3 luni până la momentul realizării cercetării, în anul 2020, clasamentul este următorul:

  1. haine, încălțăminte și accesorii (au fost alese de 64% dintre cumpărători)
  2. filme descărcate și prin streaming cu plată (32%),
  3. livrări de mâncare de la restaurante (29%),
  4. mobilă, accesorii pentru acasă, articole de grădinărit (28%),
  5. cosmetice și produse de înfrumusețare (27%),
  6. cărți tipărite, reviste, ziare (27%),
  7. calculatoare, tablete, telefoane mobile și accesorii (26%)
  8. muzică sub formă de download și streaming (26%).
Parallax

Vizualizari
698
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri