Taximetriștii atacă din nou aplicațiile gen Uber - Afaceri - StartupCafe.ro
Claudiu Zamfir

Taximetriștii atacă din nou aplicațiile gen Uber

Thumbnail

Reprezentanți ai firmelor de taxi atacă din nou aplicațiile de ridesharing, ca Uber sau Bolt (fosta Taxify), și cer guvernanților să nu adopte acte normative care să reglementeze serviciile de transport prin aceste aplicații.

  • „Denunţăm modul netransparent prin care unii miniştri încearcă să acopere ilegalităţile implementate în piaţă de către operatori ai unor platforme electronice care sifonează anual din economie milioane de euro. Intenţia Guvernului României, de a promova legi în interesul acestor gestionari electronici înfiinţate prin ţări exotice ce au ca activitate de business intermediarea curselor către parteneri, nu înseamnă altceva decât sprijinirea acestora în exportarea milioanelor de euro pe care le generează industria taximetriei la nivel naţional şi dijmuirea veniturilor şoferilor de taxi ce au ca profesie de bază taximetria şi desfăşoară această activitate profesională în mod permanent, nu după program ori în pauză cum se întâmplă în cazul partenerilor.

 

  • Aceste aplicaţii care solicită în mod expres o lege care să le valideze activităţile de intermediere, ilegale în momentul de faţă, nu strâng un şurub în economia românească, aceşti operatori au pătruns ilegal pe o piaţă reglementată, au confiscat un serviciu public de transport pasageri, au inventat taximetria fără acte, fără contracte de muncă şi fără plata taxelor şi a impozitelor pe care orice societate comercială românească le plăteşte la bugetul statului”, susţine Asociaţia pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi (ADTI), într-un comunicat emis luni.

În schimb, taximetriștii cer modificarea legii taximetriei 38/2003 în favoarea taximetriștilor care lucrează ca persoane fizice autorizate (PFA). De aemenea, ei cer anularea obligativităţii dispeceratului pentru taximetriștii independenți și scutirea de TVA la achiziţionarea unui autovehicul electric.

Și Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) asărit luni la atac împotriva Uber și a Bolt:

„Lobby-iştii Uber şi ai altor aplicaţii de acelaşi fel au gasit politicieni, chiar şi în Guvern, care au găsit metode pentru a le deschide calea către piaţa românească, dincolo de orice cadru legal, iar acum se încearcă trecerea, pe repede-înainte, a unei OUG care să le servească interesele.
 

  • Ne confruntăm cu cereri de intrare în legalitate a unor firme care fac exact acelaşi lucru ca şi noi, doar că nu respectă nicio lege a statului român. Uber îşi desfăşoară activitatea de 4 ani, funcţionează ilegal în România, face transport de persoane fără nicio autorizaţie, obţine astfel venituri ilicite şi duce toţi banii încasaţi pe o aplicaţie, în conturi din afara ţării. Au pretins că nu înseamnă transport rutier de persoane transportarea persoanelor din punctul A în puctul B, cu ajutorul unei aplicaţii cu tarife dinamice. Eludează Codul fiscal, fraudează bugetul consolidat al statului, cu sute de milioane de euro.

 

  • Sub pretextul că duc transportul rutier de persoane în era tehnologiei, companiile de ridesharing nu fac altceva decât să-şi umple propriile buzunare cu zeci de milioane de euro, în timp ce bugetele statelor pe care le piratează scad simţitor, iar drepturile lucrătorilor se elimină din aşa-zisa relaţie de <<parteneriat>> cu şoferii bucuroşi că le rămân câţiva bănuţi în plus în buzunar, dar nu se gândesc la consecinţele pe termen scurt mediu şi lung: lipsa asigurărilor de sănătate, mai ales dacă ar avea nevoie de spitalizare; lipsa cotizaţiei la pensie, care îi va adăuga pe lista acelor pensionari cu venituri sub nivelul subzistenţei, peste 10, 15 sau 20 de ani”.

Reamintim că pe 29 martie Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență care elimină sintagma "în mod repetat" din Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi, faăt care îi va afecta în special pe şoferii Uber şi Bolt.

Ar urma astfel ca șoferii care transportă persoane, în regim de taxi, fără a avea autorizaţie să fie sancţionaţi chiar de la prima abatare cu amenzi de până la 5.000 de lei.

În schimb, Guvernul a anunțat ca va reglementa în următoarele săptămâni și activitatea de ridesharing, iar Uber și Bolt s-au declarat, la rândul lor, mulțumite de procesul de reglementare.

  • „Ordonanța de azi nu schimbă cu nimic lucrurile pentru Uber în România - vom continua să operăm ca până acum. Mai mult, Guvernul și-a exprimat clar intenția de a reglementa sectorul de ridesharing printr-o ordonanță separată, în săptămânile următoare. Apreciem angajamentul Guvernului de a grăbi adoptarea unei legislații moderne pentru a răspunde nevoilor pasagerilor și șoferilor din România.” - Oficiali Uber România.

 

  • „Bolt continuă să își desfășoare activitatea în toate orașele din România în care operează. Șoferii parteneri pot în continuare să conducă pe platforma Bolt, iar pasagerii au posibilitatea să călătorească în oraș într-un mod convenabil și accesibil. Am primit asigurări de la Guvern că în următoarea perioadă România va avea o nouă lege ce reglementează sectorul de ride-hailing și care va fi echitabilă pentru toate părțile implicate. Bolt lucrează îndeaproape cu autoritățile și oferă tot sprijinul în acest demers”- oficiali Bolt România.
Vizualizari
7345
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu