UPDATE Poziţia Uber faţă de OUG privind transportul în regim de taxi: Ordonanța de azi nu schimbă cu nimic lucrurile pentru Uber în România
Raluca Abrihan

UPDATE Poziţia Uber faţă de OUG privind transportul în regim de taxi: Ordonanța de azi nu schimbă cu nimic lucrurile pentru Uber în România

Thumbnail

Ordonanţa care elimină sintagma "în mod repetat" din Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi, care îi va afecta în special pe şoferii Uber şi Bolt, a fost adoptată astăzi de Guvern. Cei care transportă în regim de taxi fără a avea autorizaţie vor fi sancţionaţi chiar de la prima abatare cu amenzi de până la 5.000 de lei. Guvernul mai anunţă reglementarea în următoarele săptămâni a activităţii de ridesharing. Ce spune Uber despre această Ordonanţă.  UPDATE Poziţia Bolt.

Ordonanța de azi nu schimbă cu nimic lucrurile pentru Uber în România - vom continua să operăm ca până acum. Mai mult, Guvernul și-a exprimat clar intenția de a reglementa sectorul de ridesharing printr-o ordonanță separată, în săptămânile următoare. Apreciem angajamentul Guvernului de a grăbi adoptarea unei legislații moderne pentru a răspunde nevoilor pasagerilor și șoferilor din România.” - Oficialii Uber România

Potrivit legislaţiei, până acum, persoanele fizice sau juridice care efectuau în mod repetat transport public, contra cost, de persoane erau sancţionaţi cu amenzi de la 1.000 lei, la 5.000 lei. Guvernul a adoptat prin această Ordonanţă eliminarea expresiei “în mod repetat”, ceea ce înseamnă că şoferii Uber şi Taxify vor fi sancţionaţi de la “prima abatare”, fără ca autorităţile să mai fie nevoite să demonstreze caracterul repetitiv al transportului de persoane.

Eliminarea acestei sintagme a fost cerută insistent de transportatori, care au protestat de mai multe ori în ultima vreme pentru ca guvernul să opereze modificare, scrie HotNews.ro.

"Astăzi, în şedinţa de Guvern, am adoptat o ordonanţă de urgenţă îndelung dezbătută în spaţiul public şi anume OUG de modificare a Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere. Am operat două modificări şi anume am transferat atribuţiile privind organizarea şi efectuarea transportului în regim de închiriere de la autorităţile administraţiei publice locale la Autoritatea Rutieră Română. Această modificare a stat în transparenţă decizională timp de 10 zile, inclusiv autorităţile locale au fost de acord şi nu au ridicat observaţii vizavi de acest punct", a precizat vineri vicepremierul Daniel Suciu, ministru al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

Poziţia Bolt:

Bolt continuă să își desfășoare activitatea în toate orașele din România în care operează. Șoferii parteneri pot în continuare să conducă pe platforma Bolt, iar pasagerii au posibilitatea să călătorească în oraș într-un mod convenabil și accesibil.

Am primit asigurări de la Guvern că în următoarea perioadă România va avea o nouă lege ce reglementează sectorul de ride-hailing și care va fi echitabilă pentru toate părțile implicate. Bolt lucrează îndeaproape cu autoritățile și oferă tot sprijinul în acest demers.

Ordonanţa anti Uber, adoptată de Guvern. Ce pot păţi şoferii

 

Vizualizari
11321
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Alex
Alex
Aceasta ordonanta nu va afecta cu nimic soferii Uber.Bolt.Clever Go.BlakCab etc.deoarece aceste firme au intrat pe piata de ani de zile ilegal iar autoritatile inchid ochii.Aceasta ordonanta este pentru cei cu autorizatie taxi din alta localitate care presteaza taximwtria in Bucuresti.Ex.Pelicanul.Pe soferii UBER.BOLT.CLEVER GO.o parte din BlakCab ii poti amenda la prima abatere daca sar dorii deoarece practica transport persoane fara nici o autorizatie conform legislatiei in vigoare..Este clar ca jocurile sunt facute pentru legalizare lor din moment ce taximetria este tinuta in mizerie de cel putin 10 ani de zile.Asa sa pregatit intrarea lor pe piata.
poza de profil
Alex
Alex
Oare nu se intreaba nimeni de ce taximetristii sunt lasati sa faca ce vor.de ce nu exista tarif de noapte.tarif extraurban iar tariful de zi este fals?De ce sunt firme in Bucuresti cu 2.3 sau cu 4 tarife diferite pe acelasi gen de masina?Va spun eu taximetria a fost adusa in mizerie ca sa apara pe piata aceste firme cica de rideschering sau mai nou rent a car cu sofer..Oate cum este sa vina strainii in aceasta tara si sa legalizeze ilegalitatea?Asta o fac cu acceptul vostru ca inchideti ochii