Raluca Abrihan

Fără legea publicată în Monitorul Oficial, şoferii Uber, Bolt, Clever şi Yango care nu au autorizaţii nu mai pot face ridesharing

Thumbnail

Dacă până mâine, legea care aprobă ordonanţa (49/2019) privind ridesharingul cu modificările votate în Parlament nu va fi promulgată şi publicată în Monitorul Oficial, şoferii Uber, Bolt, Clever şi Yango care nu au obţinut autorizaţiile necesare nu vor mai putea să facă ridesharing, în condiţiile în care legea respectivă prelungea perioada de graţie de la 1 noiembrie până la 1 februarie.

Camera Deputaților a adoptat săptămâna trecută proiectul de lege care aprobă ordonanţa (49/2019) privind transportul alternativ. Au fost aduse câteva modifiări importante ordonanţei, printre care şi prelungirea perioadei în care şorferii pot intra în legalitate print obţinerea autorizaţiilor necesare de la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. până la data de 1 februarie 2020.

Însă până la momentul publicării acestui articol legea nu a fost promulgată şi nu a apărut în Monitorul Oficial.

Iar potrivit ordonanţei de urgenţă, în vigoare, şoferii care vor încălca legea transportului alternativ riscă amenzi de până la 5.000 de lei, în funcţie de gravitatea faptei.

De asemenea, în lipsa acestei amânări a termenului limită, şoferii care au toate autorizaţiile necesare ar trebui să aibă de mâine pe maşini şi ecusoanele care semnealează serviciile pentru care lucrează.

Legea spune:

Autoturismele înregistrate pe platforma digitală vor avea afişat la vedere, în partea din faţă şi din spate a autoturismului, un ecuson pentru transport alternativ cu dimensiunea de 10 cm x 10 cm, ce va conţine următoarele elemente:

a)numărul de înmatriculare al autoturismului;

b)denumirea platformei digitale pe care este înregistrat autoturismul;

c)elemente de siguranţă care să ateste autenticitatea ecusonului.

(2)Ecusonul pentru transport alternativ prevăzut la alin. (1) se eliberează de către agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., cu plata tarifului aferent achitat în contul acesteia, pentru fiecare autoturism pentru care a fost emisă în prealabil copia conformă a autorizaţiei pentru transportul alternativ, după prezentarea de către operatorul de transport alternativ a unui contract de afiliere încheiat cu cel puţin un operator al unei platforme digitale. (3)Ecusonul pentru transport alternativ dă dreptul operatorului de transport alternativ să utilizeze autoturismul astfel identificat şi să efectueze transport alternativ în (4). (4)Tariful pentru eliberarea ecusonului pentru transport alternativ
este de 8 lei/2 bucăţi. (5)Operatorul platformei digitale ţine un registru al tuturor ecusoanelor pentru transport alternativ emise pentru efectuarea transportului alternativ pe platforma sa digitală, cu identificarea, pentru fiecare ecuson, a conducătorului auto şi a utoturismului pentru care a fost emis.

Uber: Dacă legea care reglementează ridesharingul ar intra azi în vigoare, peste jumătate din șoferi ar avea conturile blocate

 

Parallax

Vizualizari
4801
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
GG
VG
RIDESHARING ? - nu inteleg pana la urma este activitate de TAXI sau este RIDESHARING ... pentru ca ceea ce vad este taximetrie pura ... cu implementare de WEB ... RIDESHARING o vad ca pe o activitate de a transporta clienti in " drumul " tau .... so ...e ceva care imi scapa sau se forteaza niste cuvinte ca ridesharing pentru a presta alte activitati ?

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri