Claudiu Zamfir
SRL-ul Glovoappro, firma românească prin care operează în România serviciul spaniol Glovo, de livrări de mâncare de la restaurante, a trecut pe profit după 5 ani consecutivi de pierderi, potrivit bilanțului pentru anul 2023, publicat recent pe site-ul Ministerului Finanțelor.
Pentru anul 2023, Glovoappro SRL din București a raportat venituri totale de aproape 436 milioane lei (circa 87 milioane EUR), în scădere cu circa 10% față de anul 2022. Firma și-a restrâns, însă, cheltuielile și a scos profit de 13,2 milioane de lei (2,6 milioane EUR), în anul 2023, în condițiile în care în 2022 raportase pierderi de 77,1 milioane lei.
În privința personalului propriu, firma bucureșteană a Glovo a avut un număr mediu de 151 de salariați în anul 2023, cu 16 mai puțini decât în anul 2022.
Rezultatele raportate de Glovoappro SRL pe anul 2023 (Ministerul Finanțelor):
Glovo mai operează în România și prin firma Glovo Infrastructure Services SRL, deținută direct de GlovoappRO SRL, subsidiara românească a operatorului spaniol de livrări intermediate prin aplicație, conform datelor de pe Termene.ro. Înființată în anul 2021, Glovo Infrastructure Services SRL are ca obiect de actiivitate „Comertul cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet”. Practic, prin această firmă sunt gestionate magazinele proprii Glovo, acele dark stores, din care aplicația face livrări ultra-rapide. Anul trecut, firma avea 12 magazine proprii Glovo Expres, în 6 orașe românești.
România este una dintre cele mai importante piețe ale Glovo, la nivel internațional, cotată a doua după Spania, țara de origine. Din birourile Glovo de la București este coordonat tot business-ul Glovo din 8 țări: România, Bulgaria, Serbia, Croația, Republica Moldova, Bosnia, Muntenegru și Slovenia.
Glovo România este condusă de Alexandra Dinovici.
Startupul Glovo a fost lansat de doi antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, în anul 2015, la Barcelona și operează în Europa, Asia Centrală și Africa. Serviciul catalan de livrări prin aplicație Glovo a pătruns în România în anul 2018, fiind prezent în 75 de orașe românești, conform datelor din iulie 2023. La nivel global, aplicația este prezentă în peste 3.500 de orașe din 25 de țări, are 3.500 de angajați și peste 75.000 de curieri activi lunar.
Glovo este deținut (în proporție de 94%) de gigantul german Delivery Hero, de la care Glovo a și preluat foodpanda România (și HipMenu). Unicornul iberic obținuse investiții de capital de risc de cel puțin 1,2 miliarde de dolari înainte să fie cumpărat majoritar de nemți.
Urmărește un interviu video cu Sacha Michaud, co-fondator Glovo: