Adi Iacob

Rivalul Uber din China lansează o flotă de mașini autonome și oferă curse gratuite în perioada de testare

Thumbnail

Rivalul Uber de pe piața din Asia — Didi Chuxing — lansează un program pilot prin care va trimite o flotă de mașini autonome pe străzile din Shanghai. Utilizatorii aplicației de ride-hailing pot solicita un vehicul autonom, iar cursele sunt gratuite în perioada de testare.

Administrația locală din Shanghai a acordat aplicației de ride-hailing un permis pentru testarea vehiculelor sale autonome pe drumurile publice din districtul Jiading (Shanghai), însă compania spune că intenționează să se extindă dincolo de acel district începând din 2021, potrivit Reuters

Compania spune că va lansa „30 de modele diferite de vehicule autonome L4.

  • L4 reprezintă nivelul 4 pe scala de autonomie a Societății Inginerilor Automotive (Society of Automotive Engineers), ceea ce înseamnă că vehiculul poate funcționa fără nicio intervenție umană într-o zonă geografică definită.

Clienții pot utiliza aplicația Didi pentru a chema un vehicul autonom, însă cel mai probabil mașinile vor include și un șofer în spatele volanului. Toate plimbările cu mașinile autonome vor fi gratuite în periaoda de testare. 

„Având în vedere condițiile complexe de trafic din metropolă, Didi va începe programul cu un model mixt care va combina atât vehicule autonome, cât și vehiculelele cu șoferi umani pe durata proiectului pilot robo-taxi”, spun reprezentanții companiei, citați de The Verge.

Didi a evoluat rapid în ultimii ani. Numele companiei a ajuns în titlurile presei internaționale prima dată în 2016 — când Apple a anunțat că a investit un miliard de dolari în serviciul de ride-hailing. La acel moment, Didi concura intens cu Uber pentru piața din China. Tot atunci, Didi a început să lucreze la flota sa de mașini autonome, angajând ingineri din Silicon Valley.

În cele din urmă, duelul dintre cele două companii s-a dovedit a fi prea costisitor pentru Uber, care cheltuia 1 miliard de dolari pe an pentru a concura cu Didi. În august 2016, CEO-ul Uber de atunci - Travis Kalanick - a hotărât să vândă afacerile companiei din China pentru o participație de 17,7% în cadrul rivalului său și un loc în consiliul de administrație al companiei. 

Ulterior, Didi a investit 1 miliard de dolari în Uber. De asemenea, aplicația de ride-hailing a investit în mai mulți rivali ai Uber — inclusiv în Taxify (Bolt), Lyft din SUA, Ola din India, Careem din Orientul Mijlociu (care a fost recent achiziționată de Uber) și în aplicația 99 din Brazilia. 

Anul trecut, Didi s-a extins în Mexic, intensificând rivalitatea globală cu Uber.

Parallax

Vizualizari
558
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri