Redacția StartupCafe.ro

Studiu InsightOut Map 2022: Ce magazine online au câștigat ori au pierdut la prezență și maturitate digitală

Thumbnail

Studiul InsightOut Map 2022 analizează competitivitatea magazinelor online din spațiul românesc de eCommerce în ceea ce privește prezența și maturitatea digitală, potrivit echipei care a colectat și analizat datele. 

Cercetarea se uită la cele mai active categorii din comerțul online precum Electronics, Fashion, Cosmetics, Books, Home iar pentru ediția din 2022, studiul a analizat alte 2 categorii noi: magazinele online de bricolaj și cele cu produse pentru copii 

În toate cele șapte categorii au fost analizate 48 de magazine online, spun realizatorii studiului.

Comparatie InsightOut Map 2021 vs 2022

Din cauza unei situații macroeconomice instabile traficul de eCommerce s-a redus anul acesta cu 3,5%.

Unele magazine prezente pe InsightOut 2021, la categoriile analizate, nu mai apar pe hartă iar în locul lor au intrat altele.

Vezi mai multe date din InsightOut 2022

 

Categoria Electronice și Electrocasnice

  • În aceasta categorie, jucătorul nou intrat anul acesta este Flip, companie care cumpără telefoane second-hand pe care le recondiționează apoi le revinde, și care a înlocuit Quickmobile pe harta InsigtOut. 

  • Liderul categoriei rămâne eMag, care păstrează avansul detașat în fața următorului jucător cu cea mai mare prezența și maturitate digitală, Altex.

  • Potrivit realizatorilor studiului, traficul magazinelor online din în categoria electronice s-a redus cu aproximativ 8%. 

  • Totuși, majoritatea companiilor din categoria de electronice au o maturitate digitală mai mare ca anul trecut, fapt datorat investitiilor în motoare de recomandare, optimizarea website-urilor și grija pentru experiența clienților. 

Thumbnail

Categoria Fashion

  • În categoria Fashion, un nou jucător, Sinsay, a ajuns pe harta InsightOut atât în privința prezenței digitale cât și în privința maturității digitale.

  • În același timp, Zara a ieșit de pe hartă. 

  • Restul jucatorilor și-au păstrat locul în studiu, însă pozițiile lor în interiorul categoriei s-au schimbat față de anul trecut. 

  • În 2022, categoria Fashion are 4 Lideri, printre care AboutYou, Fashion Days, H&M și nou-venitul Sinsay, ceea ce înseamnă că numărul liderilor s-a dublat față de anul trecut. De asemenea, Bonprix a ajuns anul acesta în categoria de Inovatori, iar epantofi.ro in categoria de Conservatori.

Thumbnail

Categoria Cosmetice

  • Și în categoria de Cosmetics au avut loc schimbări față de 2021. 

  • Sephora și Notino au ajuns în cadranul de Lideri, iar restul jucatorilor s-au încadrat pe poziția de Inovatori. 

  • O alta schimbare a avut loc și în privința unei companii prezenta în studiul de anul trecut, Esteto, care a fost însă înlocuită de Vivantis. 

Thumbnail

Categoria Cărți

  • Companiile care fac parte din categoria de Books sunt printre cele mai bune exemple ale creșterii maturității digitale din piața românească de eCommerce. 

  • Toate librăriile incluse în studiul de anul trecut au experimentat aceasta creștere, care a făcut ca majoritatea să se situeze în partea dreaptă a graficului, după verticală, fie pe o poziție de Lider, fie de Inovator. 

  • Liderii de anul acesta sunt Elefant, Libris și Cărturești, cel dintăi ocupând și poziția cea mai avansată ca prezență și maturitate digitală a categoriei, la fel ca anul trecut. 

  • O altă noutate a studiului din 2021 este înlocuirea librariei Humanitas cu Libraria Delfin, cea din urmă ajungând să depășească inclusiv compania Librarie.net. 

Thumbnail

Categoria Home

  • Un alt jucător care a reușit să ajungă pe harta InsightOut anul acesta este Jysk, care nefiind prezent anul trecut în studiu, a reușit, în schimb, anul acesta, să se poziționeze în cadranul Conservator, atingând o prezență digitală sporită față de competitori precum VidaXL, Mobexpert, Mobilier1 si Somproduct. 

  • Astfel Jysk a reușit sa depășeasca și să elimine de pe hartă alte două companii mari, precum Bonami și The Home. 

  • Liderii de anul acesta din categoria de Home au fost Ikea si Vivre, iar comparativ cu anul trecut exista și un număr mai mare de Inovatori precum Mobexpert, VidaXL și Somproduct.

Thumbnail

Categoria Bricolaj

  • Bricolaj este una dintre cele două categorii noi de anul acesta

  • În categorie se regasesc companii precum Dedeman, Hornbach și Leroy Merlin care beneficiază de un volum mare de trafic pe website și implicit o prezență digitală foarte bună. 

  • Între companiile de tip Brico exista în schimb o discrepanță vizibilă între jucătorul cu cea mai mare prezență și maturitate digitală, Dedeman, și restul companiilor din cadranul de Inovatori, precum MatHaus și Romstal. 

Thumbnail

Categoria Baby & Toddler

  • Baby&Toddler este a doua categorie nouă de anul acesta, fiind compusă din companii care s-au dezvoltat tot mai mult în mediul online, în ultimii ani, dar care nu dispun de un trafic atât de mare precumrestul companiilor incluse în studiu. 

  • Aceștia sunt jucători de dimensiuni mai mici, care își bazează activitatea mult și în vânzări online, avand un număr mai mic de magazine fizice decât companiile prezente în restul categoriilor. 

  • Liderii acestei categorii sunt Noriel și Baby Needs, urmați îndeaproape de Bebe Tei și Nichiduță care fac parte din categoria de Conservatori respectiv Inovatori și se apropie de aceștia in privinta scorului de prezență și maturitate digitală.

Thumbnail

Despre realizatorii studiului 

InsightOut Analytics este o companie de data science, care se concentrează pe machine learning și inteligență artificială. Aceasta oferă soluții care permit companiilor active în domeniile de eCommerce să câștige un avantaj competitiv prin intermediul predicțiilor bazate pe date.

Aqurate este o platforma pentru eCommerce, care ajuta la înțelegerea indicatorilor de performanță a magazinelor online, optimizarea recomandărilor de pe website și segmentarea clienților.

Notă: Conform realizatorilor studiului, raportul cuprinde cei mai competitivi jucători din eCommerce-ul românesc. Prin urmare, se concentrează pe cei mai mari jucători din categoria selectată.

Parallax

Vizualizari
1264
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.586
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 0.91

publishing: 3.1

expertise: 0.07

rating: 1.586

Articole publicate : 896
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri