Reuters: Google vrea să cumpere Fitbit (surse)
Claudiu Zamfir

Reuters: Google vrea să cumpere Fitbit (surse)

Thumbnail

Grupul Alphabet, care deține Google, a făcut o ofertă de a cumpăra producătorul american de brățări sport și ceasuri inteligente Fitbit, care are o prezență puternică în România, conform unor surse citate, luni, de agenția Reuters.

„Nu există nicio certitudine că negocierile dintre Google și Fitbit vor conduce la vreun acord”, au mai spus sursele Reuters.

Google și Fitbit au refuzat să comenteze informațiile.

În acest moment, Fitbit are o capitalizare de piață de 1,4 miliarde de dolari.

Încă din martie 2018, producătorul american de brățări sport și ceasuri inteligente Fitbit și-a anunțat intenția de a utiliza noua interfață de programare (API) a Google, Cloud for Healthcare. 

Fitbit a fost înființat în anul 2007, în SUA, de antreprenorii Eric Friedman, James Park și Aatu Nieminen. Compania este una dintre cele mai puternice de pe piața brățărilor electronice pentru fitness și în general în domeniul wearables - produsele purtabile digitale. În 2018, compania a avut vânzări de 1,5 miliarde de dolari.

În ianuarie 2017, Fitbit a cumpărat startup-ul românesc de ceasuri inteligente Vector Watch, pentru care americanii au scos din buzunar 15 milioane de dolari.

Vector Watch a fost deschis în anul 2015, de antreprenorii români Andrei Pitiș, Dan Tudose, Octavian Pătrașcu și Rareș Florea. Treptat, pachetul majoritar de acțiuni al Vector a fost  preluat de Gecad Ventrures, fond de investitii controlat de omul de afaceri Radu Georgescu. Alți investitori în firmă au fost 3TS Catalyst România, Mihai Popescu, Bogdan Vlad, Radu Apostolescu (fondator al magazinului online eMag). În total, Vector atrăsese investiții totale de circa 12 milioane de dolari până în ianuarie 2017, când a fost achiziționat de Fitbit pentru 15 milioane de dolari.

Vector Watch era înregistrat la Londra, însă îl putem considera un startup românesc, mai ales pentru că fondatorii și investitorii principali erau români, iar centrul de dezvoltare funcționa tot în România.

Brandul Vector Watch și-a făcut loc pe piața ceasurilor mai ales odată cu cooptarea în echipă, ca director general (CEO), a lui Joe Santana, fost președinte și CEO al producătorului american de ceasuri Timex. În ianuarie 2017, când a fost preluat de Fitbit, Vector Watch avea 40 de angajati și se vindea pe 25 de piețe, printre care SUA, Marea Britanie, Thailanda, Singapore, Malaezia, Filipine.

În septembrie 2017, după preluarea Vector, compania americană a inaugurat la București un centru de cercetare, cu 100 de angajați la acel moment. La inaugurarea centrului de cercetare de la București, despre care Fitbit spunea că era cel mai mare de acest fel pe care îl deținea în afara SUA, au participat și fondatorii James Park (CEO) și Eric Friedman (CTO).

Când a cumpărat Vector Watch, Fitbit a preluat și echipa startup-ului românesc, precum și platforma de software, de care era de fapt interesată compania americană.

Parallax

Vizualizari
1852
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings