Adi Iacob

Food truck: Afacerile românești pe roți au ajuns să valoreze peste 10 milioane de euro

Thumbnail

Festivalurile gastronomice i-au încurajat pe antreprenori să își înființeze afaceri de tip food truck, iar industria de street food din România a ajuns, în prezent, la o cifră de afaceri estimată la peste 10 milioane de euro. Prezente la toate tipurile de evenimente, aceste afaceri pe roți pot aduce bani frumoși pentru cei dispuși să investească în ele.

Organizatorii festivalului de street food The Carnival spun că la prima ediție a evenimentului, în iunie 2016, au adunat doar 10 food truck-uri, iar în prezent există peste 300 de afaceri de acest tip. 

„Prima ediție a adunat doar 10 food truck-uri, practic singurele care existau pe piață la vremea aceea. Industria s-a dezvoltat mult de atunci, iar acum vorbim de peste 300 de afaceri de acest tip. La fel a crescut și numărul de festivaluri. În 2016 erau doar 3-4 evenimente de acest gen, care se întâmplau în București și Cluj, iar în 2019 au fost peste 40 în toată țara” a spus Florin Itu, organizator The Carnival.

    De la un food truck la franciză

    Festivalurile de tip street food i-au ajutat pe proprietarii de food truck-uri să obțină popularitate și vizibilitate. Investiția a fost amortizată rapid, ceea ce i-a făcut pe proprietari fie să vândă conceptul în sistem de franciză, fie să înființeze noi food truck-uri. 

    Este și exemplul unui food truck care vindea sandvișuri cu pulled pork (Meat Busters) și au ajuns acum să se extindă prin franciză la trei food truck-uri și două locații permanente în Timișoara și Cluj. 

    „Cu siguranță festivalurile vor fi cele care vor genera cea mai mare parte din profitul acestor afaceri, însă încep tot mai mult să apară zone care găzduiesc semi-permanent aceste rulote, ceea ce le va permite proprietarilor să aibă venituri și în extrasezon”, a menționat Florin Itu.

    O poveste de succes este și cea a Smokin Pig - un food truck care vinde burgeri și produse din porc. În timpul unui festival, proprietarilor le-a venit ideea să deschidă un al doilea food truck, de data aceasta cu fructe de mare și așa a luat ființa truck-ul Drunken Squid.

    Câți bani ai nevoie sa-ți deschizi un restaurant mobil 

    Corina Simion, antreprenoare în domeniul food truck, ne-a spus că a început o astfel de afacere cu o investiție de 35.000 de euro, din care:

    • 20.000 de euro a costat mașina
    • 10.000 de euro au costat echipamentele 
    • 5.000 de euro au costat diverse acte, contabil, adviseri, etc

    Food truck ― Cum poți să îți deschizi o afacere pe roți și ce îți poate pune frână: 

     

    Parallax

    Vizualizari
    1985
    Conţinut
    Parerea ta despre articol
    Adauga comentariu

    - Ultimele știri -

     


      Ultimele știri