Claudiu Zamfir

Colosul franco-italian EssilorLuxottica achiziționează magazinele românești de ochelari OPTIblu și Optiplaza

ochelari-dreamstime.jpg

Gigantul franco-italian al industriei de optică, EssilorLuxottica, ce are venituri anuale de 25 de miliarde de euro, intră cu investiții în România și cumpără magazinele românești de ochelari OPTIblu și Optiplaza. 

Liderul global al industriei optice a anunțat că achiziționează compania românească Optical Investment Group, de la fondul de investiții Innova/6 (al companiei de investiții poloneze Innova Capital Group) și de la un grup de investitori individuali minoritari. 

Achiziția este așteptată să se finalizeze spre finalul anului 2024, în funcție și de aprobările instituțiilor de reglementare. Suma tranzacției nu a fost dezvăluită. 

Optical Investment Group constituie cea mai mare rețea comercială de optică din România, cu 99 de magazine operate direct, sunt brandurile OPTIblu, Optiplaza și O51, alături de canale de comerț online. Firma din România are o echipă de „650 de angajați și opricieni talentați”, potrivit companiei cumpărătoare, EssilorLuxottica. 

„Suntem încântați să primim în rețeaua noastră Optical Investment Group, un jucător bine așezat pe piața optică din România, cu o echipă de management cu experiență și o cunoaștere profundă a dinamicii locale. Permițându-ne să ne creștem în continuare prezența de retail în regiunea Europei Centrale și de Est, această achiziție ne susține obiectivul de a ridica piața din România și de a extinde accesul la îngrijirea vederii de înaltă calitate, în beneficiul tuturor celor interesați” - a spus Francesco Milleri, președinte și director general (CEO) al EssilorLuxottica, ce deține branduri ca Ray-Ban, Oakley, Persol, Oliver Peoples, Vogue Eyewear.

În anul 2023, rețeaua de magazine românești Optical Investment Group a avut venituri totale de 177,7 milioane de lei și profit de 2,5 milioane de lei, cu un număr mediu de 550 de angajați, conform bilanțului de la Ministerul Finanțelor. 

Fondul de investiții polonez Innova/6 urmează astfel să vândă afacerea românească de optică, după 5 ani de când a cumpărat-o la rândul său de la fondatori. Business-ul OPTIblu a fost fondat în urmă cu două decenii, ca mic departament în cadrul farmaciilor Sensiblu, deschise de oamenii de afaceri libanezi Walid Abboud, Roger El Akoury și Michel Charles Eid și de francezul Ludovic Robert Charles Simon. Business-ul cu ochelari a cunoscut o dezvoltare accelerată și datorită antreprenorului și investitorului român Dragoș Roșca, fondator al companiei de consultanță Delta Asset Management, care a investit în OPTIblu și a lucrat timp de 15 la extinderea afacerii, ca rețea de magazine de ochelari de sine stătătoare.  

În 2019 ei au vândut, către fondul de investiții polonez Innova, compania Optical Network SRL, care opera atunci magazinele de ochelari OPTIblu, pentru o sumă nedezvăluită public. La acel moment, Optical Network SRL opera 55 de magazine (37 de magazine OPTIblu și 18 magazine sub brandul  Klarmann). 

În prezent, Dragoș Roșca este liderul fondului de investiții BoldMind care, în februarie 2024, a obținut capital din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru a investi în firme private. Și polonezii de la Innova Capital Group, prin noul său fond Innova/7, a obținut bani di PNRR-ul României, pentru a face investiții în firme. 

Parallax

Vizualizari
283
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri