Claudiu Zamfir

Consiliul Concurenței analizează preluarea Foodpanda de către Glovo, inclusiv afacerea dark store

Thumbnail

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Glovoappro SRL intenționează să preia compania Foodpanda Ro SRL și, indirect, afacerea Pandamart, operată de către Delivery Hero Dmart SRL, a anunțat, vineri, instituția de reglementare, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

Glovoappro SRL este filiala din România a companiei Glovo, care are ca principal obiect de activitate dezvoltarea și administrarea serviciului online de livrare de mâncare de la restaurante către consumatori, prin intermediul platformei cu același nume.

În România, Glovo furnizează, din aprilie 2018, servicii de preluare comenzi online şi livrare de mâncare de la restaurante către consumatori şi, adiacent acestora, activităţi de preluare comenzi şi livrare de alte bunuri de consum (precum: alimente, flori, băuturi alcoolice și tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărți, etc.) furnizate de vânzători, precum lanţuri de supermarket sau magazine locale.

Foodpanda Ro SRL și Delivery Hero Dmart SRL fac parte dintr-un grup de companii deținute de către Delivery Hero SE, Germania.

Foodpanda Ro SRL furnizează servicii de preluare a comenzilor online şi livrare de mâncare de la restaurante prin intermediul serviciului online Foodpanda. În plus, Foodpanda Ro SRL a inclus recent alte bunuri de consum (precum: alimente, flori, băuturi alcoolice și tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărți, etc.).

Delivery Hero Dmart SRL, înființată în 2020, își desfășoară activitatea prin intermediul magazinelor de tip „dark store” - Pandamart, care reprezintă spaţii de depozitare în proximitate destinate exclusiv vânzării online a produselor de tip multicategorie, prin intermediul platformei Foodpanda.

În conformitate cu prevederile Legii concurenţei (nr. 21/1996), această tranzacție trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei.

Autoritatea de concurență apune că va evalua această „concentrare economică” în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un „mediu concurenţial normal” şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege.

Eventualele observaţii şi puncte de vedere pot fi transmise autorităţii de concurenţă prin e-mail la adresa servicii@consiliulconcurentei.ro în termen de 20 zile de la data prezentului anunţ.

Reamintim că, în mai 2021, Glovo a suprins anunțând că a ajuns la un acord pentru achiziționarea afacerilor rivalului german Delivery Hero din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Bosnia-Herțegovina și Croația. Valoarea totală a tranzacțiilor se ridică la 170 de milioane de euro.

Astfel, în România și Bulgaria, Glovo va prelua foodpanda, subsidiară a Delivery Hero care operează în aceste două piețe. În România, foodpanda a integrat și serviciul hipMenu, un startup de livrări fondat la Cluj, care fusese cumpărat de către Delivery Hero în august 2018.  

Achiziția afacerii foodpanda de către Glovo în România este condiționată de aprobarea de către Consiliul Concurenței. Până atunci, cele două platforme, foodpanda și Glovo, vor opera complet independent, având politici de piață separate.

În septembrie 2020, cele două companii au făcut o tranzacție în sens invers: Delivery Hero a cumpărat business-urile Glovo din America Latină, pentru 230 de milioane de euro.

---

Citește și:

Parallax

Vizualizari
2581
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri