Claudiu Zamfir

Companie agricolă: Producția fermierilor români s-a ieftinit sub presiunea mărfii din Ucraina

grau-maini-dreamstime

În ciuda inflației mari, care a ajuns la 16% în România, o firmă românească susține că prețurile produselor agricole românești au scăzut, ca urmare a presiunii produselor ieftine aduse din Ucraina pe timp de război.

Agroland Agribusiness (BVB: AAB), parte a grupului craiovean de firme Agroland, fondat de antreprenorul Horia Cardoş, este specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, dar are și un business de trading cu cereale.

Într-un comunicat transmis, vineri, StartupCafe.ro, firma se plânge că activitatea sa de trading cu cereale „a fost puternic influențată de factorii externi, printre care conflictul din Ucraina și piața valutară, aspecte care au influențat formarea prețului și disponibilitatea fermierilor de a vinde marfa recoltată, acestea fiind coroborate cu scumpirile din piața de inputuri și cu seceta severă”.

„Cantitățile mari de marfă din Ucraina care au intrat cu prețuri mici pe piața din România au influențat negativ prețurile produselor agricole din țară. În ciuda faptului că, în mod tradițional, România este un exportator de rapiță, grâu, floarea-soarelui și porumb, în acest an au fost importate mari cantități din toate aceste categorii de produse agricole” - afirmă compania.

De asemenea, prețul grâului a crescut la bursa europeană peste pragul de 350 de euro per tonă abia la sfârșitul lunii septembrie 2022, înregistrând la acel moment cea mai mare valoare din ultimele trei luni. Același trend de creștere a avut și prețul porumbului, dar, din cauza faptului că prețul final la fermier a fost mai mic, acesta nu a mai vândut marfa.

Astfel, la nivelul lui 30 septembrie 2022, Agroland susține că se înregistrează stocuri mari de cereale, care generează pentru fermieri atât costuri de depozitare, cât și de finanțare.

În aceste condiții, care includ și seceta prelungită din această toamnă, problema cea mai stringentă pentru fermieri este reprezentată de finanțare, existând o nevoie de două ori mai mare în comparație cu anii trecuți. Prin urmare, din experiența companiei, atât distribuitorii, cât și băncile limitează sumele expuse în sector, încercând să își micșoreze riscul financiar.

Pe primele 9 luni ale anului 2022, Agroland Agribusiness a avut venituri de  51,1 milioane de lei (o creștere cu 130% față de aceeași perioadă a anului trecut) și profit net de 1,7 milioane de lei (în creștere cu 41%).

În cifra de afaceri a firmei, cea mai mare creștere a fost înregistrată la fertilizanți (o majorare cu 123% în primele nouă luni din 2022, până la 23,8 milioane de lei), urmată de activitatea de trading de cereale (care a generat venituri de 12,8 milioane de lei, o creștere de peste 40 de ori). A treia cea mai mare contribuție la venituri a fost adusă de pesticide (11,7 milioane de lei, o creștere de 18%), urmată de vânzarea de semințe (7,9 milioane de lei, o apreciere cu 40%).

Parallax

Vizualizari
609
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri