Claudiu Zamfir

Mulți clienți români au renunțat să mai lase bacșiș la restaurant (studiu)

ospatar-bacsis-dreamstime

Ponderea clienților români care lasă bacșiș la restaurant a scăzut considerabil din anul 2019 până în prezent, potrivit unui studiu care enumeră și posibilele cauze ale acestei tendințe.

Înainte de pandemia COVID-19, în anul 2019, un procentaj de 90% dintre românii din marile centre urbane lăsau bacșiș la restaurant, potrivit unui studiu Hospitality Culture Institute, citat într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

Trei ani mai târziu, „după o perioadă definită de pandemie, criză energetică și financiară, război la graniță și creștere a inflației”, doar 50% dintre români mai lasă bacșiș atunci când ies în oraș.

Deși studiul nu o menționează printre cauze, poate ar merita amintită și măsura de impozitare a bacșișului cu 10%, introdusă din anul 2023, în România. Astfel, localurile nu mai pot folosi acele borcane lăsate la bar sau la tejghea, în care clienții mai puneau bacșiș. De asemenea, bacșișul trebuie trecut pe bon și impozitat obligatoriu cu 10%.

Revenind la studiul Hospitality Culture Research, atunci când vine vorba de locația HoReCa preferată, 93% dintre români apreciază calitatea produselor, 90% apreciază calitatea servirii iar 85% apreciază diversitatea produselor. Pe de altă parte, doar 45% dintre români sunt interesați ca restaurantul preferat să propună diverse oferte și discounturi, sau ca prețurile produselor să fie mai mici decât cele practicate de competitori.

Pentru a veni în întâmpinarea noii generații de antreprenori HoReCa, Hospitality Culture Institute lansează un nou program de accelerare dedicat ownerilor de restaurante, baruri și cafenele.

Înscrie-te AICI la noua ediție a F&B Business Accelerator. Termenul pentru înscrieri este 14 mai 2023.

Antreprenorii acceptați în program vor beneficia de worskhopuri online de grup zilnice (luni-vineri), ședințe de coaching și întâlniri de mentorat 1on1. Printre temele abordate în cadrul programului de accelerare se numără:

  • Procese și proceduri în bucătărie
  • Procese și proceduri în HR
  • Achiziții și Supply chain
  • Atragere de forță de muncă asiatică
  • Ingineria meniului
  • Inovarea meniului
  • Managementul rezervărilor
  • Comportamente și ocazii de consum
  • Digitalizare
  • Parteneriate
  • Procese și proceduri de business
  • Francizare
  • Marketing și PR
  • Atragere de fonduri structurale și europene
  • M&A, Proprietate intelectuală, GDPR
  • Fiscalitate

Robert Agarici, Project Manager F&B Business Accelerator:

„Deschiderea unui business în HoReCa pare, la prima vedere, o cale ușoară și boemă de a deveni antreprenor. Mulți din românii care reușesc să economisească bani de-a lungul anilor s-au gândit cel puțin o dată să-și deschidă o cafenea, un bar sau un restaurant. În realitate, businessurile din HoReCa vin la pachet cu o serie de provocări specifice, greu de identificat din exterior. Aici intervine rolul nostru: Îi expunem pe antreprenorii aflați la început de drum la workshopuri și întâlniri de mentorat susținute de peste 60 de antreprenori și specialiști de top din HoReCa. Cumulat, vorbim de sute de ani de experiență la care vor avea acces participanții acceptați în program. Astfel, evită greșeli costisitoare și învață bunele practici din industrie. Totodată, networkingul, întâlnirile de finanțare și acces preferențial la celelalte evenimente Hospitality Culture Institute reprezintă beneficii importante de care s-au bucurat toți cei care au absolvit programele noastre de accelerare”.

Parallax

Vizualizari
4731
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri