Ovidiu D. Popica

Cel.ro cheamă la tribunal eMag.ro pentru utilizare nepermisă a mărcii

Thumbnail

Firma care administrează Cel.ro a dat în judecată firma care administrează eMag.ro pentru utilizarea nepermisă a mărcii Cel.ro în mesaje de promovare din pagini de web de pe eMag.ro, indexate în motorul de căutare Google.

Procesul a fost deschis pe 24 octombrie 2019 la Tribunalul București iar principalul reproș este că, timp de un an și jumătate, ”eMag și-a promovat în Google magazinul său online folosind marca înregistrată CEL.ro”, potrivit unui comunicat distribuit de Corsar Online firma care administrează magazinul Cel.ro. 

În opinia firmei reclamante, aceasta ar fi o practică ce ar încălca un articol din legea privind mărcile și indicațiile geografice (legea 84/1998).

”Chiar dacă publicitatea nu a fost plătită, (...) eMag nu a întreprins acțiunile necesare pentru a stopa folosirea mărcii așa cum a făcut în cazul mărcilor deținute de Naspers, ba mai mult a folosit tehnici de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) pentru a împinge anunțul său publicitar cât mai sus în rezultate și pentru a induce în eroare câți mai mulți clienți aflați în căutarea mărcii sale.

Modalitate de promovare pe care eMag nu a fost folosit-o doar cu marca CEL.ro ci și cu multe alte mărci înregistrate”, afirmă în comunicat Tiberiu Pop, proprietarul Cel.ro.

Cel.ro vs eMag.ro, înainte de Black Friday 2019

Disputa legată de o presupusă utilizare nelegală a mărcii Cel.ro a început cu o reclamație la un serviciu specializat în practici neloiale, din ANAF, în urma căreia eMag a fost sancționat cu un avertisment pentru ceea ce autoritatea a numit ”publicitate înșelătoare”.

Reprezentații eMag au respins acuzația, au anunțat că vor contesta sancțiunea și au răspuns că acelaşi lucru se întâmplă cu pagini Cel.ro afișate în Google pentru căutări care conţin expresia "eMAG".

”Este vorba de un conținut generat de utilizatori, care este indexat de Google conform regulilor platformei de căutare și bunelor practici din industrie: cuvintele și expresiile căutate de clienți pe eMAG.ro sunt indexate automat în motorul de căutare Google”, a fost răspunsul oficial transmis de eMag”.

Într-un videoclip publicat pe contul său personal de Youtube Tiberiu Pop șeful Cel.ro explică de ce a chemat eMag la tribunal.

”În urma acestei activități ilegale care s-a întins pe o perioadă de aproape 2 ani au fost induși în eroare, în jur de 51.845 de clienți, fapt ce a prejudiciat CEL.ro de un venit de 781.822 lei. Mai mult decât atât, publicitatea înșelătoare a creat confuzie în rândul consumatorilor, în mintea acestora instalându-se credința că CEL.ro a fost cumpărat de eMag”, afirmă Tiberiu Pop.

Videoclipul este cel mai nou dintr-o serie care conține repetate reproșuri și acuzații ce vizează eMag dar și instituții publice precum Consiliul Concurenței și, mai nou ANAF, pe care Tiberiu Pop le acuză de părtinire în favoarea concurentului său. 

Disputa Cel.ro vs eMag.ro s-a acutizat înainte de Black Friday 2019, cea mai importantă perioadă din an pentru magazinele online. 

 

Parallax

Vizualizari
614
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri