Claudiu Zamfir

Cel mai mare „decacorn” fintech european valorează 45,6 miliarde dolari

Thumbnail

Startup-ul suedez Klarna, prin care utilizatorii cumpără diverse produse pe care le pătesc mai târziu, în rate, a ajuns să valoreze 45,6 miliarde de dolari, fiind cel mai valoros „decacorn” european din domeniul tehnologiilor financiare (fintech).

Valoarea companiei a fost estimată în urma celei mai noi runde de finanțare atrase, de 639 de milioane de dolari, anunțate joi oficial.

Noua finanțare este condusă de fondul de investiții Vision Fund 2 al japonezilor de la  SoftBank. La finanțare mai participă o serie de investitori noi în acest startup: Adit Ventures, Honeycomb Asset Management și WestCap Group.  

În cei 16 ani de existență, startup-ul suedez a obținut investiții de cel puțin 3 miliarde de dolari. Compania fusese evaluată la circa 10,6 miliarde de dolari în septembrie 2020, devenind atunci „decacorn”, adică un startup cu valoare de cel puțin 10 mliarde de dolari înainte de listarea la bursă. Acum, după mai puțin de 1 an, valoarea companiei a crescut de 4 ori.

Klarna a fost fondată, în anul 2005, la Stockholm, de 3 tineri antreprenori: Sebastian Siemiatkowski, Niklas Adalberth și Victor Jacobsson.

În principiu, Klarna activează ca bancă digitală, care oferă mici împrumuturi pentru consum, în parteneriat cu rețelele de magazine, atât online, cât și in-store. Decacornul spune că are deja peste 250.000 de magazine partenere, inlusiv H&M, IKEA, Samsung, Nike, Sephora, Vans, The North Face, Timberland, Ralph Lauren și AliExpress.

Aproximativ 90 de milioane de consumatori au folosit serviciile fintech-ului suedez.

Cumpărătorul folosește site-ul web sau aplicația Klarna și cumpără de la magazinele listate, beneficiind de plata în rate sau amânare la plată (după livrare). Aplicația are peste 12 milioane de utilizatori activi, lunar și este descărcată de 55.000 de ori pe zi - susține Klarna. De asemenea, la nivel global, platforma are în total 90 de milioane de clienți (cumpărători).

În prezent, serviciile financiare ale Klarna sunt disponibile în 17 țări, printre care Italia, Spania, Germania, Marea Britanie, Austria, Olanda, Suedia, SUA, Australia.

Serviciul NU este disponibil și pentru cumpărătorii aflați în România, ba chiar țara noastră a fost dată drept exemplu de către unul dintre șefii startup-ului ca fiind o piață greu de  abordat pentru ei, din cauza factorilor de risc de neplată. „Daca vrei sa cumperi câteva iPad-uri la ora 3 noaptea de pe un cont de Hotmail din Romania, atunci am putea spune ca nu poți plăti după livrare”, spunea cofondatorul Klarna Niklas Adalberth, în Financial Times, în urmă cu 6 ani.

 

Parallax

Vizualizari
2368
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri