Cel mai nou decacorn european este platforma online Klarna
Powered By
Claudiu Zamfir

Cel mai nou decacorn european este platforma online Klarna

Thumbnail

Platforma online Klarna, prin care utilizatorii pot cumpăra în rate diverse produse de la magazinele înregistrate, a primit, marți, o investiție de 650 de milioane de dolari, în urma căreia fintech-ul suedez a fost evaluat la 10,65 miliarde de dolari, devenind cel mai nou decacorn european, adică un startup care ajunge la o valoare de cel puțin 10 miliarde de euro fără să fie listat la bursă.

Astfel, Klarna, care nu e disponibilă și pentru cumpărătorii aflați în România, se declară cel mai valoros startup fintech european și al patrulea din lume.

Runda de finanțare de 650 de milioane de dolari, anunțată la New York, este condusă de fondul de investiții american Silver Lake, cu participarea Fondului suvern al statului Singapore - GIC, precum și a unor investitori privați consiliați de BlackRock și MI Capital.

De asemenea, în cadrul acetei runde de finanțare Merian Chrysalis, TCV, Northzone și Bonnier au cumpărat acțiuni Klarna de la investitorii mai vechi ai platformei fintech. Printre investitorii care aveau deja participații la Klarna se numără Sequoia Capital, Dragoneer, Permira, Commonwealth Bank of Australia, Bestseller Group și Ant Group.

Cu această investiție, Klarna va accelera extinderea pe piețele internaționale și va dezvolta business-ul pe care îl are în SUA.

În cei 15 ani de existență, compania suedeză depășește acum investiții totale de 2 miliarde de dolari, conform datelor de pe Crunchbase.com.

În principiu, Klarna activează ca bancă digitală, care oferă mici împrumuturi pentru consum, în parteneriat cu rețelele de magazine, atât online, cât și in-store. Decacornul spune că are deja peste 200.000 de magazine partenere, inlusiv H&M, IKEA, Samsung, Nike, Sephora, Vans, The North Face, Timberland, Ralph Lauren și AliExpress.

Cumpărătorul folosește site-ul web sau aplicația Klarna și cumpără de la magazinele listate, beneficiind de plata în rate sau amânare la plată (după livrare). Aplicația are peste 12 milioane de utilizatori activi, lunar și este descărcată de 55.000 de ori pe zi - susține Klarna. De asemenea, la nivel global, platforma are în total 90 de milioane de clienți (cumpărători).

În prezent, serviciile financiare ale Klarna sunt disponibile în 17 țări, printre care Italia, Spania, Germania, Marea Britanie, Austria, Olanda, Suedia, SUA, Australia.

Serviciul nu este disponibil și pentru cumpărătorii aflați în România, ba chiar țara noastră a fost dată drept exemplu de către unul dintre șefii startup-ului ca fiind o piață greu de  abordat pentru ei, din cauza factorilor de risc de neplată. „Daca vrei sa cumperi câteva iPad-uri la ora 3 noaptea de pe un cont de Hotmail din Romania, atunci am putea spune ca nu poți plăti după livrare”, spunea cofondatorul Klarna Niklas Adalberth, în Financial Times, în urmă cu 5 ani.

Klarna a fost fondată, în anul 2005, la Stockholm, de 3 tineri antreprenori: Sebastian Siemiatkowski, Niklas Adalberth și Victor Jacobsson.

Parallax

Vizualizari
1825
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings