Claudiu Zamfir

Sute de angajați Booking la București, în noul centru de excelență

Thumbnail

Compania americană Booking Holding, care are o valoare de piață de peste 100 de miliarde de dolari, își deschide la București un mare centru de excelență pentru platforma sa de rezervări la hoteluri și alte site-uri din portofoliu, în care vor lucra sute de IT-iști și alți angajați.

Investiția gigantului american tech este situată în zona Tineretului din sectorul 4, pe Calea Șerban Vodă. Acolo, Booking a închiriat spații de birouri de peste 8.000 mp în ansamblul office U Center, deținut de Forte Partners.

„Această tranzacție va genera sute de noi joburi de calitate înaltă în București și suntem nu doar mândri că am contribuit la această realizare, dar suntem și încrezători în piața românească de spații de birouri, care atrage tot mai multe companii din categoria Fortune 500, așezând românia la același nivel cu piețe mai mature din Europa Centrală și de Est”, a spus Alina Calciu, consultant imobiliar implicat în tranzacție.

Potrivit primarului sectorului 4, Daniel Băluţă, circa 700 de locuri de muncă generează investiția Booking de la București.

Clădirea de birouri U Center, de 32.000 mp, inaugurată de Forte Partners în trimestrul al doilea al anului 2021, a fost închiriată în totalitate unor companii. De asemenea, în trimestrul al treilea din 2021, a demarat construcția fazei a doua a proiectului, care va dubla suprafața acestui ansamblu.

Booking.com este una dintre cele mai mari platforme de rezervări de camere la hoteluri din toată lumea. Afacerea a fost deschisă de antreprenorul Geert-Jan Bruinsma, în anul 1996, în Olanda, sub domeniul bookings.nl.

Brandul Booking.com propriu-zis a apărut însă în anul 2000, prin fuziunea afacerii bookings.nl cu o altă platformă, Bookings.org, fondată de antreprenorii Sicco și Alec Behrens, Marijn Muyser și Bas Lemmens.

În anul 2005, grupul american Priceline Group a cumpărat Booking.com pentru suma de 133 de milioane de dolari.

Începând cu anul 2018 Priceline Group, specializat în afaceri de marketplace online, și-a schimbat numele în Booking Holdings.

Înainte de criza COVID-19, care a lovit turismul și călătoriile, Booking Holdings a ajunsese la venituri anuale de circa 15 miliarde de dolari, din mai multe platforme online de rezervări de camere la hotel, bilete de avion, vacanțe, închirieri auto. În 2020, veniturile sale au picat abrupt, până la 6,8 miliarde de dolari.

Printre altele, Booking a ofert și un premiu de 20.000 de dolari unui startup românesc, în anul 2018: aplicația Questo, prin care utilizatorii descoperă în mod interactiv poveşti de la localnicii din mai multe oraşe.

Video - cum arată ansamblul de birouri în care se mută Booking, la București:

 

Parallax

Vizualizari
9493
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri