FC Barcelona lansează propria criptomonedă prin care fanii pot participa în luarea deciziilor
Adi Iacob

FC Barcelona lansează propria criptomonedă prin care fanii pot participa în luarea deciziilor

Thumbnail

FC Barcelona a realizat un parteneriat cu startup-ul fintech Chiliz pentru a lansa crypto-tokenul (criptomonedă care ofera accesul la un anumit produs, serviciu sau platformă care folosește tehnologia blockchain) Barça Fan Tokens (BAR), cu ajutorul cărora fanii echipei pot vota diverse lucruri ce țin de desfășurarea activității clubului.

Acordul, care face parte din noua strategie digitală și comercială a Barça, va ajuta clubul să "rămână mai aproape de fanii săi la nivel global prin BAR - active digitale care le permit suporterilor să participe la studii și sondaje pe platforma Chiliz și aplicația care oferă recompense Socios.com", potrivit unui comunicat de presă al companiei fintech.

Thumbnail

Startup-ul Chiliz, fondat în 2012, generează monede digitale (tokeni) pentru platforme online sportive și de divertisment. Acestea alimentează platforma de vot  Socios.com, în care microbiștii pot cumpăra, schimba și executa drepturi de vot în cadrul echipele lor sportive preferate. Practic, acesta este un sistem bazat pe tehnologia blockchain, prin care fanii echipelor de fotbal pot vota cu ajutorul criptomonedelor diverse lucruri ce țin de desfășurarea activității clubului.

  • Principala diferență dintre o criptomonedă și un token constă în faptul că token-urile oferă accesul la o funcție furnizată direct de către organizația care le-au emis. 

“Unul dintre scopurile centrale pentru Socios.com este de a dezvolta o economie deschisă, gamificată, bazată pe Fan Token (criptomonedele echipelor de fotbal). (…) Indiferent dacă dorești să folosești criptomonedele pentru a îndruma un singur club (de fotbal) sau dorești să interacționezi cu mai multe echipe din diverse sporturi, Socios.com este poarta ta de acces pentru a face acest lucru”, precizează site-ul platformei.

Până în prezent, proiectul Chiliz a strâns 60,8 milioane de euro de la unele dintre cele mai mari exchange-uri de criptomonede, inclusiv Binance, OK Blockchain Capital și Ceyuan Ventures.

Barcelona nu este prima echipă care dezvoltă un astfel de token în parteneriat cu Chiliz și Socios.com. Juventus (Italia), Paris Saint-Germain (Franța), West Ham United (Anglia), AS Roma (Italia) și Atlético Madrid (Spania) și-au lansat propriului token “prin care fanii să-și facă vocea auzită”. 

Și o echipă de fotbal din România a realizat un parteneriat cu o companie care emite propria criptomonedă. Unul din sponsorii Poli Iași este Football Coin, un joc online în care fanii pot câștiga criptomoneda companiei - XFC.

"Noi suntem un proiect destinat suporterului de fotbal, o platformă online care conține un joc de tip Fantasy Football, similar cu jocurile de fotbal manager, în care utilizatorii activează într-un joc ca și când ar fi un manager de fotbal adevărat", a explicat Viorel Niculaie,  reprezentantul sponsorului echipei din Copou, citat de ProSport.

La momentul redactării acestui articol, prețul unui XFC era de 0,002992 dolari, potrivit CoinMarketCap.com.

Parallax

Vizualizari
1307
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings