Apple își schimbă modelul de business: Compania se distanțează de iPhone și trece la servicii pe bază de abonament
Adi Iacob

Apple își schimbă modelul de business: Compania se distanțează de iPhone și trece la servicii pe bază de abonament

Thumbnail

Apple se distanțează de iPhone ca produs principal și începe să-și dezvolte un nou model de business bazat pe servicii pe bază de abonament. După ce la începutul acestui an compania de tehnologie a lansat un serviciu de streaming video ­- Apple TV+, o platformă de jocuri prin streaming - Apple Arcade, un serviciu financiar - Apple Card și o aplicaţie de ştiri pe bază de abonament - Apple News+, acum anunță că înlocuiește software-ul iTunes pe computere și laptopuri, după 18 ani, cu trei aplicații, Apple Music, Apple Podcasts și Apple TV.

Anunțul a fost făcut luni, în timpul unei conferințe mondiale dedicate dezvoltatorilor (Worldwide Developers Conference), organizată în orașul San Jose din statul american California.

Mișcarea face parte din strategia companiei de a se distanța de iPhone ca produs principal și a-și dezvolta servicii pe bază de abonament, în timp ce vânzările smartphone-urilor produse de Apple continuă să scadă, mai ales în China, scria Bloomberg luni, înainte de conferință.

Deși iTunes a revoluționat industria distribuției de muzică și conținut video, în prezent, utilizatorii preferă să consume astfel de conținut pe platformele de streaming precum YouTube/YouTube Music, Spotify, Deezer sau Vimeo.

iTunes este o aplicație software, prezentată pentru prima dată de Apple pe 10 ianuarie 2001, dezvoltată pentru a gestiona conținuturile muzicale digitale pentru dispozitivele iPod, înainte ca firma să scoată pe piață dizpozitivele iPhone. 

Modificările vor veni odată cu noul software Mac, Catalina, disponibil din toamnă, în timp ce versiunile pentru Windows ale iTunes nu vor fi afectate, scrie Mediafax.

Compania Apple a mai anunțat implementarea unor noi opțiuni pentru iPhone și alte dispozitive privind protejarea datelor personale. Aceste opțiuni vor fi disponibile odată cu lansarea sistemului de operare cunoscut ca iOS 13. Printre altele, utilizatorii vor avea mai mult control asupra modului în care aplicațiile pot accesa informațiile legate de locul în care se află aceștia.

O altă opțiune, "Sign in with Apple", le permite utilizatorilor să acceseze aplicații și site-uri fără să își folosească adresa de e-mail personală.

Modificările vor prezenta o nouă generație de dispozitive și software-uri Apple: ceasuri Apple din ce în ce mai independente de iPhone, iPad cu software care reduce necesitatea unui laptop, aplicații care rulează pe orice dispozitiv Apple, dar și industrii pe care compania dorește să pună mai mult accent precum realitatea augmentată și aplicațiile de sănătate personală, au declarat persoane familiarizate cu planurile companiei pentru Bloomberg.
 

Vizualizari
9815
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings