Denisa Crăciun

Afacerile românești ale platformei de livrări Takeaway au trecut pe profit, în pandemie

Thumbnail

Afacerile românești ale gigantului Just Eat Takeaway, una dintre cele mai mari platforme online de livrări de mâncare la nivel mondial, au trecut pe profit în anul 2020, pe fondul pandemiei COVID-19, care a forțat restaurantele să apeleze la  serviciile de comenzi online.

În România, compania olandezo-britanică Just Eat Takeaway operează prin subsidiara sa locală, HELLOHUNGRY S.A.

Conform datelor oficiale, HELLOHUNGRY S.A. a avut un profit de aproape 226 de mii de lei în România, în 2020.

Firma românească a Just Eat Takeaway a trecut astfel pe profit, după ce în 2019 avusese pierderi de aproximativ 709.000 lei.

În  2020 afacerile companiei europene Just Eat Takeaway au crescut substanțial în România. În anul în care a venit pandemia COVID-19 la noi, firma  HELLOHUNGRY S.A. a avut venturi totale de 38,2 milioane de lei, mult peste anul 2019, când a înregistrat venituri de 21,9 milioane de lei.

În 2020 subsidiara românească a Just Eat Takeway a făcut și angajări. Dacă în anul 2019  avusese în medie 72 de angajați, în 2020, personalul său a crescut la o medie de 136 de salariați.

Anul trecut, Jitse Groen, fondatorul Just Eat, declara că ar vrea să aibă propriii angajați și să renunțe la modelul de muncă cu colaboratori, pentru că în acest fel le va oferi mai multe beneficii.

În România, Takeaway.com a pătruns începând cu februarie 2018, când a cumpărat Hello Hungry, un grup bulgar de livrări prezent deja pe piața de aici. În Bulgaria, grupul opera prin platforma BGMenu.bg, iar în România, prin Oliviera.

Valoarea de achiziție s-a ridicat atunci la 10,5 milioane de euro.

După achizițiile din Bulgaria și România, Takeaway a înghițit platforme mult mai mari, în Europa și SUA, devenind una dintre cele mai mari companii în domeniu, la nivel internațional.  În 2019, a preluat, pentru aproape 8 miliarde de dolari, platforma britanică Just Eat, rezultând astfel compania din prezent, denumită JET.  În 2020, în plină pandemie COVID-19,  a preluat și Grubhub, un serviciu de livrare de mâncare din Statele Unite, la o valoare de 7,3 miliarde de dolari.

Ce au făcut rivalii de la Glovo în pandemie

Unul dintre rivalii Takeaway pe piața din România este startup-ul spaniol Glovo. Aici, spaniolii au reușit o creștere a veniturilor de 5 ori în anul 2020 față de 2019, însă tot pe pierderi au rămas pe piața din România.

Glovo operează în România prin firma sa locală Glovoappro SRL. În anul 2019, subsidiara românească a startup-ului spaniol a avut venituri de de 32,4 milioane de lei. Un an mai târziu, în pandemie, veniturile Glovo în România au crescut de 5 ori, până la 171,9 milioane de lei.

Glovo a investit însă masiv în extinderea pe piață. Cheltuielile firmei sale din România au crescut de la 63,3 milioane lei în anul 2019 la 184,7 milioane de lei în 2020.

Astfel, Glovoappro SRL a ramas pe piederi și în 2020, de 12,7 miloane de lei.

În  2021, Glovo a ajuns la un acord definitiv pentru a prelua o serie de afaceri ale altui mare operator global din domeniul livrărilor: compania germană Delivery Hero. Spaniolii vor prelua, astfel, pentru 170 de milioane de euro, afacerile Delivery Hero din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Bosnia-Herțegovina și Croația.

În România, asta înseamnă că Glovo urmează să preia afacerile Foodpanda, dar tranzacția este condiționată de un viitor aviz de la Consiliul Concurenței.

Parallax

Vizualizari
260
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri