Claudiu Zamfir

Achiziție în businessul românesc de distribuție: Aquila cumpără un importator de produse alimentare, la un preț de până la 16,5 milioane EUR

AQUILA.jpg

Compania românească Aquila, considerată lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, anunță, joi, într-un comunicat transmis StartupCafe, că urmează să cumpere integral firmele Parmafood Trading SRL și Parmafood Group Distribution SRL, care constituie un business de peste 30 de ani, început cu importul și distribuția pe piața românească a produselor Santal și Parmalat din Italia.

Aquila a încheiat astfel un acord preliminar de tranzacție pentru achiziționarea integrală a celor două firme controlate de omul de afaceri Eugen Savu.

Prețul cumulat convenit pentru achiziția ambelor companii va fi de maximum 16,5 milioane de euro din care se vor scădea datoriile Parmafood, în baza unui mecanism de preț stabilit de părți, și va fi plătit din sursele proprii ale cumpărătorului. Modalitatea de plată agreată constă în achitarea a 80% din suma totală la perfectarea tranzacției și câte 10% după expirarea unui termen de 1 an, respectiv 2 ani de la perfectarea tranzacției.

Tranzacția va avea loc sub rezerva obținerii avizelor necesare din partea Consiliului Concurenței, a Comisiei pentru Examinarea Investițiilor Străine Directe și după aprobarea acționarilor Aquila.

„Conform strategiei de dezvoltare a afacerii anunțate odată cu listarea la Bursa de Valori București, continuăm achizițiile de companii și menținem abordarea din perspectivă mai amplă, de piață și de profitabilitate a companiei țintă. Totodată, achiziția ne va permite să ne extindem și să ne consolidăm prezența pe toate canalele de distribuție cu produse complementare activității noastre și reprezintă încă un pas în consolidarea afacerii” - a declarat Cătălin Vasile, CEO Aquila.

„Este o decizie importantă în privința viitorului companiei noastre și vine ca o confirmare a maturității modelului nostru de business. Am decis să oferim continuitate afacerii de distribuție prin asocierea cu un jucător mai mare, care împărtășește viziunea și valorile noastre și care va crea oportunități de creștere și dezvoltare atât pentru partenerii de afaceri, cât și pentru angajații noștri”, a spus și Eugen Savu, acționar majoritar și director general al Parmafood.

Companiile Parmafood au o istorie cumulată de 3 decenii și dețin un portofoliu de peste 100 de branduri cu notorietate națională și internațională. Parmafood Trading SRL și Parmafood Group Distribution SRL au înregistrat în 2022 o cifră de afaceri cumulată de 245,53 milioane de lei și un profit net cumulat de 15,67 milioane de lei. Companiile achiziționate prestează activități de distribuție în canalele HoReCa, retail modern și retail tradițional și operează depozite logistice cu sisteme integrate de management ale stocurilor. Business-ul Parmafood a început în anul 1991 cu importul produselor Santal-Parmalat din Italia, pe piața românească. 

De partea cealaltă, Aquila a fost înființată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori București (BVB), ca urmare a unei oferte publice inițiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică inițială derulată de o companie antreprenorială românească pe piața de capital locală, la acea vreme. Compania operează în România și Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuție, logistică și transport.

Aquila vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerț cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piață. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, cu mărci proprii precum Gradena: legume și fructe congelate; LaMasă: semipreparate congelate din carne; Yachtis: produse congelate de pește și fructe de mare; precum și mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală – Rexona, Dove; dulciuri – Kinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie – Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie – Whiskas, Pedigree; produse igienă – Kleenex, Kotex, Zewa, Tena, Libresse; scutece copii – Huggies; legume congelate și conserve – Bonduelle; smântâna vegetală și frișcă vegetală – Gran Cucina și Hulala; pește și preparate din pește – Frosta.

 

Parallax

Vizualizari
3063
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri