CZ

Patroni IMM: Guvernul întârzie adoptarea unor măsuri promise antreprenorilor. Ce vor patronii cu afaceri mici si mijlocii

Patroni IMM: Guvernul întârzie adoptarea unor măsuri promise antreprenorilor. Ce vor patronii cu afaceri mici si mijlocii
​Guvernul este deja în întârziere cu introducerea a șase măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri, promise în programul de guvernare, reclamă Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), într-o analiză prezentată marți de Florin Jianu, fost ministru pentru Mediul de Afaceri în cabinetul Grindeanu.

Cele 6 măsuri aflate în întârziere sunt: Legea prevenției, Programul Start-up Nation Romania, înființarea unui departament de debirocratizare, Programul de susținere a internaționalizării IMM-urilor românești, ajutoare de stat în valoare de 500 milioane euro pentru firme private, Codul economic al României.



Implementare masuri by Claudiu on Scribd






În context, Liviu Rogojinaru, președintele organizației patronale din
sectorul firmelor mici și mijlocii, a cerut implementarea la timp a
măsurilor cuprinse în Programul de Guvernare 2017-2020, privind:
  • înfiinţarea
    departamentului de debirocratizare în cadrul ministerului de resort și
    în celelalte ministere, sub coordonarea Secretariatului General al
    Guvernului, pentru identificarea şi simplificarea sarcinilor
    administrative cu care se confruntă mediul de afaceri, care să
    stabilească măsuri trimerstriale de debirocratizare;
  • simplificarea procedurilor de debirocratizare, în special pentru pentru micii întreprinzători;
  • reducerea masivă a numărului de taxe și eliminarea a peste o sută de taxe parafiscale;
  • reducerea numărului de proceduri administrative/declaraţii necesare iniţierii/consolidării unei afaceri;
  • simplificarea procedurilor de achiziţii pentru beneficiarii privaţi.
  • Măsuri
    de debirocratizare și simplificare a procedurilor trebuie să vizeze cu
    prioritate domeniile: fiscal/procedură fiscală, programele cu finanțare
    UE/buget, autorizarea funcționării/ reformarea licențelor, achizițiile
    publice și relațiile de muncă.

De asemenea, CNIPMMR
solicitată adoptarea în regim de urgență a următoarelor măsuri generale
de debirocratizare și simplificare a procedurilor:

  • Îmbunătățirea
    soluțiilor de e-guvernare, digitalizarea administrației publice, astfel
    încât un număr important de proceduri administrative și etapele unei
    interacțiuni standard cu administrația publică să poată fi realizate în
    întregime online, precum și asigurarea funcționării corespunzătoare a
    punctului de contact unic:
  • generalizarea folosirii mijloacelor
    electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice,
    înclusiv a posibilității descărcarii/completării/transmiterii on-line de
    formulare;
  • generalizarea plăților electronice și metode
    electronice de comunicare în timp real între administrația fiscală,
    instituțiile de credit și contribuabili;
  • generalizarea
    transferul electronic al datelor între institutii și implementarea
    principiului depunerii documentelor și informațiilor "doar o singura
    data";
  • Înființarea unui gheșeu unic on-line pentru informarea
    întreprinzătorilor, privind procedurile de
    înființare/autorizare/licențiere, obligațiile și termenele legale,
    contravențiile și alte forme de răspundere, grupate pe categorii de
    întreprinderi și pe coduri CAEN;
  • Realizarea registrului taxelor din România care să cuprindă toate taxele fiscale și parafiscale;
  • Reducerea masivă a numărului de taxe și a parafiscalității;
  • Punct
    unic de contact pentru sesizarea problemelor birocratice, în aplicarea
    măsurii din Small Business Act (SBA): “să stabilească un punct de
    contact unde părţile interesate să poată semnala reglementările sau
    procedurile considerate drept disproporţionate şi/sau care împiedică
    inutil activităţile IMM-urilor”;                                       
  • Reanalizarea perioadei de validitate a autorizațiilor/licenţelor şi mărirea duratei acestora;
  • Publicarea de ghiduri, formulare, cereri tip, aplicații model pentru întreprinzători;
  • Evaluarea
    ex-post de impact a tuturor procedurilor administrative sau efectuarea
    unui audit instituţional anual independent/analiză sociologică tip
    barometru, din perspectiva sarcinii birocratice pentru întreprinzători.

CNIPMMR mai solicită valorificarea bunelor practici la nivel european în domeniul debirocratizării:
  •  Platformă
    online unică și punct de contact unic pentru întreprinzători, cu agenți
    aflați permanent la dispoziția lor și parteneriat cu mediul de afaceri
    (exp. în Berlin pentru toate problemele legate de mediul de afaceri
    există un singur punct de contact, dar și o platformă online unică. Un
    număr de 200 de agenți sunt la dispoziția cetățenilor de luni până
    vineri. În anul 2009, a fost deschis un parteneriat cu toți oamenii de
    afaceri și proprietarii de companii);
  • Înființarea de centre de
    servicii pentru întreprinzători pentru soluții imediate la nevoile lor
    (exp. autoritățile din Berlin pentru a lupta împotriva birocrației din
    anul 2000, au înființat 60 de centre de servicii unde cetățenii se pot
    adresa și pot găsi soluții imediate la nevoile lor);
  • Numărul
    unic unde toți cetățenii sesizează problemele birocratice (exp. din anul
    2006, a fost introdus în Berlin numărul unic 115, unde toți cetățenii
    sesizează problemele birocratice);
  • Digitalizarea în întregime a
    adminstrației la nivel local (exp. din 2013, 80 de aplicații pentru
    managementul companiilor sunt disponibile online. Întregul proces
    administrativ la nivelul orașului Berlin va fi digitalizat până în anul
    2022);
  • Cont online pentru fiecare cetățean pentru a-și putea
    gestiona de la distanță formularele și plățile (exp. fiecare parizian
    are posibilitatea creării unui cont online pentru a-și putea gestiona de
    la distanță o serie de date. Tot online se pot face diverse întâmpinări
    ori solicitări către diverse instituții ale primăriei, iar parizienii
    au acces la toate facturile și documentele care le-au mai fost eliberate
    în trecut);
  • Organizarea de consultări publice pentru o mai
    bună administrare (exp. la consultarea publică organizată de
    autoritățile din Paris, au fost colectate 300 de propuneri la nivelul
    orașului și alte 200 de propuneri sectoriale pentru o mai bună
    administrare a orașului).
Conţinut
Adauga comentariu
poza de profil
si inca unul diaspora start up.nu se mai aude nimic de el cred ca din cauza ca e prea ,,transparent''.