Patroni IMM: Guvernul întârzie adoptarea unor măsuri promise antreprenorilor. Ce vor patronii cu afaceri mici si mijlocii

de CZ 28 martie 2017
​Guvernul este deja în întârziere cu introducerea a șase măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri, promise în programul de guvernare, reclamă Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), într-o analiză prezentată marți de Florin Jianu, fost ministru pentru Mediul de Afaceri în cabinetul Grindeanu.

Cele 6 măsuri aflate în întârziere sunt: Legea prevenției, Programul Start-up Nation Romania, înființarea unui departament de debirocratizare, Programul de susținere a internaționalizării IMM-urilor românești, ajutoare de stat în valoare de 500 milioane euro pentru firme private, Codul economic al României.

Implementare masuri by Claudiu on Scribd



În context, Liviu Rogojinaru, președintele organizației patronale din sectorul firmelor mici și mijlocii, a cerut implementarea la timp a măsurilor cuprinse în Programul de Guvernare 2017-2020, privind:
  • înfiinţarea departamentului de debirocratizare în cadrul ministerului de resort și în celelalte ministere, sub coordonarea Secretariatului General al Guvernului, pentru identificarea şi simplificarea sarcinilor administrative cu care se confruntă mediul de afaceri, care să stabilească măsuri trimerstriale de debirocratizare;
  • simplificarea procedurilor de debirocratizare, în special pentru pentru micii întreprinzători;
  • reducerea masivă a numărului de taxe și eliminarea a peste o sută de taxe parafiscale;
  • reducerea numărului de proceduri administrative/declaraţii necesare iniţierii/consolidării unei afaceri;
  • simplificarea procedurilor de achiziţii pentru beneficiarii privaţi.
  • Măsuri de debirocratizare și simplificare a procedurilor trebuie să vizeze cu prioritate domeniile: fiscal/procedură fiscală, programele cu finanțare UE/buget, autorizarea funcționării/ reformarea licențelor, achizițiile publice și relațiile de muncă.

De asemenea, CNIPMMR solicitată adoptarea în regim de urgență a următoarelor măsuri generale de debirocratizare și simplificare a procedurilor:

  • Îmbunătățirea soluțiilor de e-guvernare, digitalizarea administrației publice, astfel încât un număr important de proceduri administrative și etapele unei interacțiuni standard cu administrația publică să poată fi realizate în întregime online, precum și asigurarea funcționării corespunzătoare a punctului de contact unic:
  • generalizarea folosirii mijloacelor electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, înclusiv a posibilității descărcarii/completării/transmiterii on-line de formulare;
  • generalizarea plăților electronice și metode electronice de comunicare în timp real între administrația fiscală, instituțiile de credit și contribuabili;
  • generalizarea transferul electronic al datelor între institutii și implementarea principiului depunerii documentelor și informațiilor "doar o singura data";
  • Înființarea unui gheșeu unic on-line pentru informarea întreprinzătorilor, privind procedurile de înființare/autorizare/licențiere, obligațiile și termenele legale, contravențiile și alte forme de răspundere, grupate pe categorii de întreprinderi și pe coduri CAEN;
  • Realizarea registrului taxelor din România care să cuprindă toate taxele fiscale și parafiscale;
  • Reducerea masivă a numărului de taxe și a parafiscalității;
  • Punct unic de contact pentru sesizarea problemelor birocratice, în aplicarea măsurii din Small Business Act (SBA): “să stabilească un punct de contact unde părţile interesate să poată semnala reglementările sau procedurile considerate drept disproporţionate şi/sau care împiedică inutil activităţile IMM-urilor”;                                       
  • Reanalizarea perioadei de validitate a autorizațiilor/licenţelor şi mărirea duratei acestora;
  • Publicarea de ghiduri, formulare, cereri tip, aplicații model pentru întreprinzători;
  • Evaluarea ex-post de impact a tuturor procedurilor administrative sau efectuarea unui audit instituţional anual independent/analiză sociologică tip barometru, din perspectiva sarcinii birocratice pentru întreprinzători.

CNIPMMR mai solicită valorificarea bunelor practici la nivel european în domeniul debirocratizării:
  •  Platformă online unică și punct de contact unic pentru întreprinzători, cu agenți aflați permanent la dispoziția lor și parteneriat cu mediul de afaceri (exp. în Berlin pentru toate problemele legate de mediul de afaceri există un singur punct de contact, dar și o platformă online unică. Un număr de 200 de agenți sunt la dispoziția cetățenilor de luni până vineri. În anul 2009, a fost deschis un parteneriat cu toți oamenii de afaceri și proprietarii de companii);
  • Înființarea de centre de servicii pentru întreprinzători pentru soluții imediate la nevoile lor (exp. autoritățile din Berlin pentru a lupta împotriva birocrației din anul 2000, au înființat 60 de centre de servicii unde cetățenii se pot adresa și pot găsi soluții imediate la nevoile lor);
  • Numărul unic unde toți cetățenii sesizează problemele birocratice (exp. din anul 2006, a fost introdus în Berlin numărul unic 115, unde toți cetățenii sesizează problemele birocratice);
  • Digitalizarea în întregime a adminstrației la nivel local (exp. din 2013, 80 de aplicații pentru managementul companiilor sunt disponibile online. Întregul proces administrativ la nivelul orașului Berlin va fi digitalizat până în anul 2022);
  • Cont online pentru fiecare cetățean pentru a-și putea gestiona de la distanță formularele și plățile (exp. fiecare parizian are posibilitatea creării unui cont online pentru a-și putea gestiona de la distanță o serie de date. Tot online se pot face diverse întâmpinări ori solicitări către diverse instituții ale primăriei, iar parizienii au acces la toate facturile și documentele care le-au mai fost eliberate în trecut);
  • Organizarea de consultări publice pentru o mai bună administrare (exp. la consultarea publică organizată de autoritățile din Paris, au fost colectate 300 de propuneri la nivelul orașului și alte 200 de propuneri sectoriale pentru o mai bună administrare a orașului).




Citeste mai multe despre:   
11249 vizualizari
adauga comentariu 1 comentariu
diaspora start up.nu se mai aude nimic de el cred ca din cauza ca e prea ,,transparent''.
bancheru83 [utilizator]