Claudiu Zamfir

Cealalta fata a programului Start-up Nation: Antreprenorii vor depinde de pixul rectificarii bugetare. PLUS Ce salariu iti vei putea da prin firma, cu banii statului

Imagine principala
Cealalta fata a programului Start-up Nation: Antreprenorii vor depinde de pixul rectificarii bugetare. PLUS Ce salariu iti vei putea da prin firma, cu banii statului
​Start-up Nation, programul prin care micile afaceri la inceput de drum vor putea primi de la stat pana la 200.000 de lei (circa 44.000 euro) ajutor nerambursabil, are si o fateta mai putin discutata: antreprenorii, consultantii si furnizorii de echipamente vor sta la mana Guvernului sa faca o rectificare bugetara pentru alocarea banilor de la stat cu care sa fie achitate investitiile in start-upurile solicitante. Secretarul de stat in Ministerul pentru Mediul de Afaceri Ilan Laufer a explicat, joi, pentru StartupCafe.ro cum va functiona programul de finantare, cu ultimele amanunte puse la punct.

Programul Start-up Nation si cei pana la 44.000 de euro care ar urma sa fie oferiti de stat microintreprinderilor si intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) infiintate dupa 30 ianuare 2017 au inflamat entuziasmul antreprenorilor si al consultantilor in finantari, in ultimele trei luni de cand Guvernul si reprezentantii sai au tot vanturat verbal acesti bani, alaturi de alte promisiuni, cum ar fi scaderile de impozit si cresterile salariale pentru bugetari.

Antreprenorii beneficiari, furnizorii lor de echipamente si consultantii trebuie insa sa fie atenti la un aspect mai puti discutat: sursa de finantare pentru o parte dintre beneficiari.

De la bun inceput, trebuie sa precizam ca prograul Start-up Nation este dual, avand doua surse de finantare:

  • bugetul de stat, prin credite de angajament - 1,2 miliarde de lei
  • fonduri externe nerambursabile - 500 milioane lei, asigurati prin bugetul de stat pentru descarcare ulterioara de la Comisia Europeana.

Ce se intampla cu antreprenorii bucuresti, ilfoveni sau din mediul rural

Din fonduri europene NU vor putea fi finantate firmele din mediul rural din toata tara, nici cele din Bucuresti si nici cele din judetul Ilfov.

Din acest motiv, pentru acesti antreprenori statul trebuie sa foloseasca acele credite de angajament, in limita a 1,2 miliarde de lei, pentru a se asigura finantarea nerambursabila a firmelor respective.

Pentru banii acestia nerambursabili pentru firmele din Bucuresti, Ilfov si mediul rural national, este insa nevoie de o decizie politica: rectificarea bugetara, care se va putea face doar dupa 1 iulie 2017.

La masa Gvernului, rectificarile bugetare inseamna de cele mai multe ori o lupta intre ordonatorii de credite (ministere), impinsi din spate de factorul politic, pentru prioritizarea cheltuielilor la nivel central si mai ales local.

Unii antreprenori au patit-o destul de rau, in trecut, cu ajutoarele de la stat. De exemplu, o serie de IMM-uri care au obtinut ajutoare de minimis in baza Hotararii de Guvern 274/2013 s-au trezit in toamna anului 2015 ca Guvernul Ponta de atunci nu le aproba prin rectificare bugetara banii promisi in schema de minimis. In cele din urma, conflictul s-a aplanat atunci.

Ilan Laufer, secretarul de stat responsabil cu programul Start-up Nation, din cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, sustine insa ca antreprenorii potential beneficiari nu trebuie sa-si faca nicio problema in privinta rectificarii bugetare.

Contactat de StartupCafe.ro, Ilan Laufer a explicat mecanismul astfel:

  • In a doua jumatate a lunii mai 2017 se va deschide sesiunea de inscriere on-line a micilor firme pentru ajutorul nerambursabil. 30 de zile va dura sesiunea.
  • Inca 30 de zile va dura perioada de evaluare a afacerilor solicitante.
  • Asadar in a doua parte a lunii iulie, inceputul lui august se vor semna primele contracte de finantare dintre Ministerul pentru Mediul de Afaceri si firmele solicitante.
  • Deja din iulie, Guvernul va fi adoptat deja rectificarea bugetara (prin ordonanta), pentru ca statul sa aiba timp sa faca platile catre beneficiarii care fac cheltuieli in program.

"Rectificarea va fi facuta in baza numarului de contracte semnate. Daca noi contractam 1,2 miliade de lei, guvernul ne da 1,2 miliarde de lei. Daca noi contractam 800 de milioane, atat o sa ne dea. Noi trebuie sa contractam maximum, adica 1,2 miliarde de lei, ca sa ne dea tot. O sa mergem cu o perioada de 30 de zile de inscriere si inca 30 de zile de evaluare. Deci fix la perioada iulie, cand e si rectificarea, atunci o sa dam drumul si la plati", a declarat, pentru StartupCafe, Ilan Laufer.
 
El spune ca Ministerul Finantelor Publice a ales aceasta modalitate a creditelor de angajament, in loc sa puna de la bun inceput bani in buget, prin credite bugetare, din cauza ca nu a dorit sa blocheze o suma atat de mare fara sa fie cheltuita in prima jumatate a anului. Asadar, de la bun inceput guvernul a planuit sa dea drumul platilor in program in semestrul al doilea al anului 2017.

"Explicatia a fost sa nu blocam in acest moment bugetul - adica sa nu ne verse banii in cont -  noi oricum neputand sa ii cheltuim pana in vara. Si, in functie de gradul de contractare, la rectificarea bugetara o sa ne dea cati reusim sa cheltuim. Deci acesti bani promisi vor exista", a sustinut Ilan Laufer, in declaratia acordata StartupCafe.ro.
 
In context, el recomanda antreprenorilor care vor beneficia de program sa nu acopere investitiile eligibile din fonduri proprii, ci sa ia facturi la termen de la furnizorii de echipamente sau servicii respectivi, pe care sa le deconteze apoi statul, prin mecanismul cererii de plata.

"Eu nu le recomand oamenilor sa faca plati din bani proprii, atat timp cat exista mecanismul cererii de plata si putem noi sa achitam pentru ei" -a spus Laufer.




Capitolul bugetar pentru Start-up Nation (clic pentru a extinde)



Ce se intampla cu antreprenorii din mediul urban in afara de Bucuresti-Ilfov

Cealalta sursa de finantare a Start-up Nation o reprezinta fondurile europene. Acestea vor putea fi folosite doar de catre firmele din mediul urban din aproape toata tara, in afara de regiunea Bucuresti-Ilfov.

In bugetul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat sunt prevazute credite bugetare de 500 de milioane de lei. Acestea sunt trecute insa la capitolul bugetar 58 - Fonduri Externe Nerambursabile (FEN).

Practic, cu acesti bani, Ministerul pentru Mediul de Afaceri va face plati doar catre firmele solicitante din mediul urban, din afara Bucurestiului si a judetului Ilfov.

Apoi, acelasi minister va avea la randul sau calitate de beneficiar de fonduri europene, dupa cum spune Ilan Laufer. El a indicat ca sursa de finantare Programul Operational Capacitate Administrativa (POCA), insa alte surse ne-au indicat Programul Operational Capital Uman, Obiectivul specific 3.7 (Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană), acolo unde sunt si programele Romania Start-up Plus si Diaspora Start-up, in care antreprenorii vor putea obtine pana la 40.000 de euro fonduri nerambursabile pentru mici afaceri.

In fine, Ministerul pentru Mediul de Afaceri va cere de la Autoritatea de Management din Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene sa-i deconteze aceste cheltuieli, pentru ca apoi statul sa ceara de la Comisia Europeana rambursarea cu fonduri europene.

Ilan Laufer sustine ca antreprenorii, ca beneficiari finali, nu se vor confrunta cu birocratia din sistemul fondurilor europene, Ministerul pentru Mediul de Afaceri urmand sa duca partea birocratica fata de Autoritatea de Management de la Ministerul Dezvoltarii Regionale, cu rigorile din sistemul fondurilor de la UE.

"Ministerul pentru Mediul de Afaceri este singurul aplicant pentru linia pe care o deschid ei. Noi aplicam, luam banii si ii dam mai departe catre startup-uri iar decontul trebuie sa-l facem noi in fata lor (a Autoritatii de Management de la Ministerul Dezvoltarii Regionale n.r.) . Nu mai au nicio treaba beneficiarii finali. Noi suntem obligati sa le raportam si sa facem partea de decont. Cei care iau banii nu au treaba, nu vine controlul de la fonduri pentru ei si nu va fi problema ca trebuie sa tina cont de regulamentul de la fondurile europene. Noi cream aici un regulament si implementam acest program", a dat asigurari secretarul de stat.

Ar mai fi si problema unei noi sesiuni de inscriere. Dupa prima sesiune de 30 de zile, statul, daca va mai organiza o noua sesiune, sa dea o sansa si antreprenorilor care au fost respinsi sau celor care nu au apucat sa aplice in prima sesiune, va mai avea nevoie de inca o rectificare bugetara pentru alocarea de noi fonduri nationale pentru regiunea Bucuresti-Ilfov si pentru mediul rural.

In paralel, insa, va putea sa mearga inainte pe programul de fonduri europene, care odata ajuns la decontare va aduce sume in bugetul Ministerului pentru Mediul de Afaceri.




Impartirea banilor in buget pentr Start-up Nation - credite bugetare / credite de angajament


Salarii de pana la 2.100 de lei net, decontate de stat

Spre deosebire de celelalte programe nationale de finantare pentru intreprinderi mici si mijlocii (IMM), de pana acum, Start-up Nation ar urma sa plateasca si salariile angajatilor firmelor beneficiare, din cei pana la 200.000 de lei care vor putea fi acordati in program, in total, unei firme.

Practic, un antreprenor se poate angaja ca director in firma sa, cu salariu acoperit din banii de la stat.

Vor fi insa si anumite limite si conditii:

  • Salariul acoperit de stat, drept cheltuiala eligibila in programul Start-up Nation, va fi la nivelul salariului mediu, adica 3.100 de lei brut. Asta inseama ca salariatul respectiv va lua in mana un salariu net de circa 2.170 de lei, iar statul va acoperi costurile totale ale acestui salariu la nivelul intreg de aproximativ 3.800 de lei, cu tot cu impozitul pe venit si contributiile sociale si de sanatate atat de pe partea angajatului, cat si de pe partea angajatorului.
  • Atentie! Statul va acoperi in program salariile din perioada de implementare a proiectului (planului de afaceri), adica maximum 1 an. Mai departe, firma beneficiara va trebui sa pastreze locul de munca respectiv cel putin inca un an si sa suporte singura aceleasi costuri salariale ca si pana atunci, adica cei 3.800 de lei pe luna (daca se pastreaza acelasi taxe si impozite).
  • Evident, se pot acorda si salarii mai mici, pana la nivelul salariului minim pe economie, care in acest momet este de 1.065 RON net, ceea ce inseamna circa 1.780 de lei cheltuiala cu salariul.

Alte modificari de ultim moment:

  • Firmele solicitante vor trebui sa angajeze cel putin o persoana cu norma intreaga, loc de munca pe care va trebui sa il mentina cel putin 2 ani. Initial, prin ordonanta de urgenta adopatata in ianuarie 2017, pentru instituirea programului Start-up Nation, conditia era sa se fie angajte minimum doua persoane, timp de minimum 3 ani.
  • Ajutorul financiar nerambursabil acordat va fi de maximum 200.000 de lei pentru toti solicitantii, inclusiv pentru cei care angajeaza o singura persoana (in unele discutii intermediare, se vorbea despre plafon de 100.000 RON pentru cei care vor angaja o singura persoana si pana la 200.000 RON pentru fimele care vor angaja de la doua persoane in sus).
  • Decontarea va fi prin mecanismul cererii de plata. "Vine antreprenorul cu o factura de la furnizorul care ii livreaza echipamentul, scadenta la 30 de zile, ii livreaza echipamentul si noi in perioada de 30 de zile facem partea de certificare si achitam factura in contul beneficiarului iar beneficiarul achita mai departe in contul furnizorului" - a explicat Ilan Laufer, pentru StartupCafe.ro.

Pentru aceasta modificare, insa, Ministerul pentru Mediul de Afaceri a solicitat parlamenarilor sa introduca si o derogare de la Legea 500/2002 a finantelor publice locale, pentru programul Start-up Nation, necesara pe partea de finantare din fonduri de la bugetul de stat.

  • TVA nedeductibila va fi cheltuiala eligibila.
  • Chiriile si utilitatile pentru spatiile de lucru, achizitia de spatii de lucru vor fi cheltuieli eligibile.
In rest, ca si inainte, echipamente, programe de calculator, realizarea de site-uri pentru firma, consultanta pentru accesarea fondurilor, brevete, licente si alte active necorporale vor fi cheltuieli eligibile.

(Citeste AICI mai multe despre cheluielile care vor fi eligibile si calendarul de implementare pentru Programul Start-up Nation Romania)

Intarzieri in program

Guvernul a adoptat ordonanta de urgenta pentru instituirea Programului Start-up Nation si a publicat-o in Monitorul Oficial inca din 30 ianuarie 2017. Ordonanta prevede ca in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare Guvernul sa fi dat o hotarare pentru aprobarea normelor de aplicare a programului Start-up Nation. Termenul a expirat de o luna si jumatate si Guvernul nu a mai facut normele pe care propria ordonanta de urgenta il obliga sa le faca.

Cei de la Ministerul pentru Mediul de Afaceri spun ca intarzierea a fost determinata de modificarile din program, care trebuie operate in Parlament prin legea de aprobare a ordonantei de urgenta. De asemenea, aceste modificari au rezultat din dezbaterea cu potentialii beneficiari, cu consultanntii de specialitate si cu mediul de afaceri in general, care a necesitat timp si deplasari in tara.

Guvernul se asteapta ca saptamana viitoare comisiile Camerei Deputatilor sa-si dea avizezele si sa adopte raportul cu amendamentele admise in legea de aprobare si modifcare a ordonantei de urgenta privind instituirea programului Start-up Nation, iar aproi plenul Camerei sa dea votul final.

"Normele de aplicare a programului nu vor mai fi date prin hotarare de guvern, ci prin ordin de ministru, imediat dupa Sarbatori. Din momentul in care vom lansa ghidul si normele, trebuie sa le dau oamenilor o perioada sa se pregateasca. Vreau sa le las macar doua saptamani. Probabil ca deschiderea aplicatiilor on-line va fi in a doua jumatate a lunii mai.  Evaluarea va fi facuta on-line, in momentul depunerii, fiecare aplicant va sti exact ce punctaj a obtinut, deci nu exista nici cea mai mica modalitate sa intre altcineva in fata" - mai spune Ilan Laufer, pentru StartupCafe.ro.

Citeste mai multe despre Programul Start-up Nation:

Parallax

Vizualizari
20698
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Intrebari Ar fi frumos daca ati face o sectiune de intrebari si raspunsuri pentru cei interesati. Intrebarile mele ar fi:1. Trebuie sa ai firma facuta in momentul aplicarii sau o poti face dupa ce esti acceptat?2. Cum arata un model de aplicatie, unde gasesc un exemplu, trebuie vreun act?3. Daca am inteles bine, o persoana angajata de mine, primul an e platita prin acest program urmatorul an va trebui sa o platesc din profitul firmei. Pot sa schimb persoana angajata daca se dovedeste a fi nepotrivita?4. Pot fi eu cel agajat pentru acel minim necesar de un angajat, corect?5. Daca sunt acceptat exista un loc in care sa primesc putina asistenta sa iau decizii cat mai informate, legislativ, fiscal, etc? Daca nu, statul ar putea face un forum la care sa se raspunda la orice nelamurire, unde sa te poti sfatui cu alti antrepenori, esti tinut la curent cu legislatia, eventual intri in contact cu persoane / firme care te pot ajuta sa iti extinzi afacearea, etc.
poza de profil
Salut Multumim pentru intrebare si pentru sugestie.Informatiile mele sunt cam asa:1. trebuie sa ai firma in momentul aplicarii. Ajutoarele de minimis sunt pt firme, nu pentru persoane fizice. Firma trebuie sa fi fost infiintata DUPA 30 ianuarie 2017. Adica firma foarte noua. 2. Se vor publica odata cu ordinul de ministru pentru normele de aplicare, ca anexe. Aplicatia se va face on-line, pe site-ul aippimm.ro , acolo se incarca fisierele. (cerere, plan de afaceri etc). 3. Din cate inteleg eu, poti sa schimbi persoana angajata, dar trebuie musai sa mentii locul de munca ocupat. In plus, mai sunt niste conditii despre care nu am scris in acest articol. In articole precedente (ai in subsol doua) am pus grila de punctaj si acolo ai punctaj mai mare daca angajei absolventi noi. E, daca tu ai obtinut finantare pt ca ai angajat absolvent nou, ma gandesc ca nu poti sa-l schimbi pe acela dupa 1 an cu un om cu experienta. deci e destul de complicat.4. Da5. Statul ar putea face multe si nu prea face. In mod normal la ANAF ar trebui sa ti se ofere idrumare pe partea fiscala, dar acolo functionarii iti spun ca ei nu sunt consultanti etc etc. In fine, mai sunt tot felul de organizatii non-guvernamentale, incubatoare si acceleratoare de afaceri carora te vei putea adresa pentru asistenta. Evident, va trebui sa ai un contabil pe care sa-l platesti si care sa te ajute cu toata partea fiscala.Nota: StartupCafe este o publicatie on-line destinata antreprenorilor cu afaceri mici. Noi suntem jurnalisti, nu suntem consultanti
poza de profil
Plati Faptul ca un furnizor trebuie sa-mi dea factura si sa-mi livreze produsele urmand ca plata sa se faca ulterior, eventual in 30 de zile, reprezinta un obstacol. Mai ales in situatia in care eu vreau sa fac un import.
poza de profil
E o imbunatatire Sistemul cererii de plata e tothsi mai avantajos pt antreprenor fata de sistemul rambursarii, in care plateai tu din buzunar toate cheltuielile si pe urma te duceai sa ti le deconteze statul. Decu trebuia sa ai de la bun inceput 44.000 euro, plus TVA
poza de profil
facturi platite Nu stiu care furnizor da marfa pe datorie unei firme nou infiintate.Eu personal ,cand am pornit afacerea am platit totul cash,evident in timp se schimba treburile,ai istoric,esti bun platinic ti se accepta plata la termen.
poza de profil
se poate Nu te contrazic. Dar, ca sa fiu optimist, te duci cu decizia de acceptare in program/ acordul de finantare la furnizor si omul vede ca o sa ai bani oeste o luna, daca totul va merge ok. Acum, cum se misca institutiile Romaniei, nu bag mana in foc pt nimic si pt nimeni
poza de profil
Mi se pare facut de ei pentru ei Sa fim seriosi, mie proiectul asta imi pute zdravan.Eram asa de optimist la inceput, insa m-am dezumflat pe zi ce a trecut update dupa update.Care sunt sansele mele in prestare servicii, si anume servicii veterinare, sa intrunesc un punctaj decent sa pot accesa aceste fonduri, cand deja am cheltuit sume fabuloase (pentru anumite persoane 20.000 euro sunt sume fabuloase pentru renovarea si utilare de baza a unui cabinet), si nu imi mai permit sa risc 3-4.000 RON pentru un proiect cand jumatate din asemenea suma ar mai insemna o bucatica de aparatura.Cum sa imi permit sa ma risc cand nu sunt din Bucuresti, cand IT-ul primeste 45 de puncte si prestarea de servicii primeste 30 de puncte.Vreau sa va intreb, ca am inteles ca sunteti jurnalisti, care este parerea dumneavoastra in privinta asta, cu ce sunt eu mai prejos ca medic veterinar, ca prestator de servicii fata de un inginer it (ne mentionand faptul ca se fac cursuri de 6 luni si se numeste ca esti IT-ist).Va dau eu exemplul meu personal, ce as putea face cu acesti bani, simplu si la obiect, achizitionarea in totalitate de aparatura pentru dotarea moderna a cabinetului, ceea ce mi-ar permite luxul de a avea preturi rezonabile pentru proprietari, accesul la aparatura moderna fara a avea grija amortizarii acesteia si in final reducerea substantiala a cheltuielii clientului/pacientului final. Nici nu am de gand sa imi platesc salariul sau sa platesc salariul unui tanar absolvent de medicina veterinara din aceste fonduri. Pe de alta parte sunt sigur ca asa va fi, tinand cont ca toate cheltuielile pentru domeniul IT sunt foarte mici (nu ma refer la fite din seria am 40.000 iau si ce nu imi trebuie sa fie) cel putin 50% din aceste fonduri vor fi inghitite de salariile imense pe care distinsii si le vor pune.La ora actuala stau doar si ma intreb care este logica denumirii programuli, puteau sa ii spuna din start:Bucuresti startup ITsauRomania startup Bucuresti si imprejurimi ITsauStartup IT
poza de profil
raspuns pt dr veterinar Buna ziua, Va doresc sa reusiti sa va impliniti visul cu cabinetul veterinar. Chiar daca IT-istii vor avea punctaj mai mare si vor avea prioritate conform celor relatate public, va doresc sa va incadrati totusi cu minimul de punctaj si sa prindeti si dvs finantare pt ca meritati (faceti ceva util pentru societate si nu doar irositi/furati banii statului). Mai fac cunoscut faptul ca puteti castiga puncte mai mult ca IT-istii care nu intrunesc toate cerintele, in ciuda faptului ca dvs porniti cu un handicap de vreo 10 puncte, daca un IT-ist angajeaza o persoana si dvs 2, deja sunteti in avantaj. Trebuie sa priviti lucrurile printr-o maniera realista (analizati bine piata si care sunt oportunitatile dvs) si optimista (incercati, nu aveti nimic de pierdut) mai ales daca va faceti singur documentatia, puteti pierde doar timpul alocat acesteia, dar invataturile va vor fi utile pe parcurs. Mult succes
poza de profil
raspuns pt dr veterinar Salariile sunt plafonate, dar cheltuielile cu MAC-uri care costa cat o masina decenta si alte echipamente hardware care se devalorizeaza in 2-3 ani si nu mai costa nici cat curentul consumat este partea a 2-a... pe care statul n-o vede. In schimb se merge pe principiul sustinerii IT-istilor pt ca statul va castiga cel mai mult de pe urma lor tocmai deoarece vor avea salarii mari in continuare si impozitele for fi pe masura, banii cheltuiti vor fi multi si asta implica platirea de tva (tot ce cheltui din salariu cheltui pe produse pe care le platesti cu tot cu TVA) si o gramada de alte taxe pe care tot statul le incaseaza.
poza de profil
IT E greu cu programarea. Nu e suficient sa faci IT ca sa iei punctaj maxim, trebuie sa faci programe de calculator. Sa zicem ca iei punctajul maxim la domeniu, dar un cabinet veterinar recupereaza la angajati. Un programator cu studii superioare te rupe, nu poti sa-l platesti cu 2.100 RON de la sat. Si chiar cu scutirea de impozit de 16% pe venitul sau, e dicifil. E greu si cu programatorii cu studii medii, care nici nu beneficiaza de scutire de impozit de 16% (momentan), dar care cer salarii mari si le cer justificat, pt ca rezultatele vorbesc, nu facultatile, in programare. Un medic veterinar se angajeaza singur, isi ia salariul de la stat, plus dividende, ca e firma lui, si mai angajeaza o asistenta si un sofer si recupereaza la punctaj. In plus, daca este in mediul rural (in satele din judetul Ilfov, de exemplu), poate sa acceseze si submasurile 6.2 si 6.4 din PNDR. Am scris despre ele pe StartupCafe, cautati-le, eu zic ca va ajuta
poza de profil
Magazin Online Buna ziua,As vrea sa incep si eu o afacere despre care nu prea gasesc detalii din punct de vedere fiscal sau legislativ.Vreau sa fac un magazin online care sa vanda haine second hand pe piata Uniunii Europene. Ar fi ceva pentru care as putea cere finantare in cadrul Start-up nation? Multumesc frumos!
poza de profil
consultanta Eu zic sa cauti un consultant care sa te ajute, contra cost evident. Dupa cea mai recenta grila anuntata, comert online ia 25 de puncte, cel mai mic la capitolul domeniilor. Dar vei putea compensa cu nr de angajati si cu echipament tehnologic, poate un server, laptopuri, nu stiu ce plan de afaceri ai. Poate reusesti, daca incerci in prima sesiune, avand in vedere ca Guvernul s.a laudat ca finanteaza 10.000 de firme. Hai sa vedem, sunt curios. Bafta!
poza de profil
Firma noua Legat de raspunsul la intrebarea 1, este suficient sa infiintam o firma ca sa aplicam la acest program sau avem nevoie de o firma care deja are activitate de o periaoda de timp?
poza de profil
Alte cateva intrebari Buna seara si multumiri echipei Startup Cafe care face eforturi sa comunice si sa ajute cu lamurirea acestui program complicat ce are insa sanse sa fie util daca feedback-ul nostru ajunge la decidenti.Vroiam sa mai intreb:- daca se angajeaza 2 persoane, ambele salarii sunt eligibile in limita salariului mediu indicat, corect?- decontarea prin cererea de plata este singura metoda de achitare/recuperare a cheltuielilor? Daca achit facturi in avans ramane valabila si metoda rambursarii ulterior? (ex: am un site, e online, trebuie platita gazduirea luna de luna, nu exista acest model pe piata in care un provider imi gazduieste site-ul zi de zi cu promisiunea platii in 30-60-90 zile...). Cred ca modelul de cerere de plata poate fi relevant pt anumite cazuri dar la mod real vom avea cheluieli initiale ce trebuie achitate pe moment si trebuie sa existe un model de a recupera aceste cheltuieli eligibile dupa admiterea in program. Sper ca DA :) - daca DA - cat de des sau cum se pot recupera aceste cheltuieli care sunt recurente (luna de luna)?- se stie cumva daca exista restrictii pentru a accesa servicii de la furnizori din UE sau US? ex: site-ul este gazduit la un provider in America, daca primesc factura o pot inregistra in contabilitate ca o cheltuiala eligibila? - costurile pentru publicitatea online ar fi eligibile in program? (ex. reclama prin Google Adwords).
poza de profil
cheltuieli Buna seara! Multumim. Cheltuielile eligibile vor fi detaliate in Normele de aplicare, care se vor da prin ordin de ministru, dupa modificarea ordonantei de urgenta in Parlament. Eu cred ca nu va fi eligibila reclama, nu vad la ce cheltuieli eligibile o sa intre, dar sa vedem normele. Mecanismul cererii de plata este o facilitate, dar, daca ai bani, poti sa platesti din buzunar (sau credite, etc) si sa ceri pe urma rambursare, evident. Cheltuielile facute inainte de decizia de semnarea acordului de finantare, din cate stiu, nu sunt eligibile, cu exceptia consultantei din proiect care ar urma sa fie in limita a 8.000 RON. Dar poate ma insel eu, nu am aprofundat acum si nici nu mai tin minte chiar tot ce am scris. Cu salariile, da, din care am inteles , toate vor fi eligibile in limita salariului mediu, pe perioada de impelementare a planului de afaceri, adica maximum 1 an. Pe urma, trebuie sa tii locurile alea de munca platite cel putin la acelasi salariu inca 1 an. Dar repet: ia.ti un consultant pe care il poti plati din grant cu pana la 8000 RON si care sa analizeze fiecare virgula din OuG si din viitoarele norme de aplicare, cand or aparea. Pana atunci, nu poti fi sigur de cheltuielile eligibile
poza de profil
Conditii Bună ziua, dacă firma este înființata în 15 ianuarie 2017 pot sa aplic pentru acest program de finanțare? Mulțumesc
poza de profil
Nu Buna ziua! Nu puteti. Trebuie sa ba faceti firma noua. Sau poate daca preluati o firma inregistrata dupa 30 ianuarie 2017...
poza de profil
credit angajament - Bucuresti , propriul angajat , fonduri propr 1. Inteleg ca: fondurile nerambursabile din fonduri europene NU vor putea finanta firmele din mediul rural din toata tara, nici cele din Bucuresti si nici cele din judetul Ilfov; acestea, vor avea drept decat la credite de angajament care, nu mai sunt nerambursabile ( daca da, care sunt normele aferente )2.Pot exista doua contracte full time simultan inregistrate la MinMuncii ? (situatia in care eu imi infiintez un SRL-D si tot eu sunt ''angajatul'' societatii dar, am deja un contract full )3. In care dintre tipurile de finantare este nevoie de atestarea unor fonduri proprii si in ce procent ?Multumesc frumos
poza de profil
Nici vorba Nici vorba, nu scrie asa ceva in acest articol. Creditele de angajament si creditele bugetare sunt forme de programare a bugetului de stat. Acesti termeni NU au legatura cu creditarea bancara a firmelor sau altceva de soiul acesta. Firmele din Bucuresti, Ilfov si mediul rural vor putea primi fonduri nerambursabile, dar pentru aceasta este nevoie ca Guvernul sa opereze o rectificare bugetara, care se poate face dupa 1 iulie 2017. Articolul spune practic ca nu sunt bani alocati sub forma de credite bugetare pentru aceste tipuri de beneficiari, ci numai limite de cheltuieli care ar urma sa fie asigurate prin credite de angajament la nivelul Guvernului
poza de profil
salarii pe per implementarii Decontarea salariilor pe perioada implementarii (maxim 1 an) este usor absurda, deoarece in general locurile de munca se creeaza la finalul implementarii proiectului odata cu (sau dupa) PIF. Nu angajezi oameni aiurea daca nu ai ce sa le dai sa lucreze. Asa ca, antreprenorii, in cea mai mare parte, vor apuca sa deconteze 1-2 luni de salarii .... nu 1 an .... Ar fi fost cu adevarat util, daca salariile ar fi fost decontate pentru primul an de operare, spre exemplu.
poza de profil
data lansare buna ziua. pana la urma data lansarii va fi pe 15 mai?
poza de profil
Site in limba romana A ramas obligatorie conditia ca site-ul sa fie in limba romana? Pare absurda aceasta conditie.
poza de profil
Start-up Nation! Salut!1. Acest program este cu cofinantare.. iar abia dupa aprobarea proiectului vei recupera suma investita "inprumutate" si cheltuita pe visul tau sau finantare din partea statului 100% catre furnizorii de utilaje, masinarii. Eu doresc sa cumpar utilaje punct, restul cheltuielilor le suport eu.. amenajare, salarii etc2. Daca am un "ii" intreprindere individuala deja deschisa cum pot proceda? Inchid activitatea si deschid un SRL nou, este posibil?V-a multumesc
poza de profil
decontare salarii si chirie spatiu Buna ziua, am inteles ca banii pentru chirie si salarii vor fi virati intr-o singura transa.Ma intereseaza in care perioada vor fi virati banii si pe baza la ce se face cererea de plata. Multumesc
poza de profil
buna ziua Buna am infintat firma srl neplatitor tva acum in 2 aprilie 2017 cod caen productie deschidere laborator cofetarie in oras am o intrebare pot acesa fonduri daca inca nu amspatiu inca /Astept raspuns va multumesc
poza de profil
Conditii accesare star-up nation Daca am avut o intreprindere individuala pe cod caen 4520,pot acum sa infiintez un srld cu acelas cod caen si sa accesez start-up nation?Se poate considera absolvent(ca si angajat pt punctaj suplimentar) o persoana care a terminat liceul(are certificat de absolvire 12 clase)dar nu are bacalaureatul?
poza de profil
Fonduri start up Pot cumpara cu acesti bani utilaje second hand sau doar noi ?
poza de profil
Intrebari Ma intreb, ce furnizor iti livreaza un echipament fara sa l platesti, si daca il pot cumpara din strainatate cum procedez cu plata?
poza de profil
2 intrebari Am 2 intrebari:1. Eu daca doresc sa import un utilaj de 40000 de dolari din China, chinezul nu imi va trimite utilajul pana nu e platit2. Cum sa angajez 2 oameni fara macar sa stiu ca voi avea utilajul ?!Cei care lucreaza la Start-up nation in guvern, ori sunt tampiti, ori proiectul e cu "destinatie" . Nu ne-am nascut nici noi ieri...
poza de profil
du-te la banca toata lumea e desteapta , tu nu sti cat fac 2 + 2 si toti vreti sa importati utilaje din China. Du-te la banca daca vrei utilaj din China sau cauta un importator in Romania si cere plata la termen demonstrand ca ai obtinut finantare printr start up nation .Daca vreau sa forez dupa titei pe luna trebuie sa imi dea guvernul bani? Daca iti convine intri in program daca nu iti iei credit ....dar vai , banca imi cere garantii , ce magari sunt astia de la banca.Auzi programul e cu dedicatie ....44.000 EUR , ce sa faca cu suma asta , sa isi cumpere seminte ?
poza de profil
Data efectiva Pana la ce data vom putea aplica pentru acest program?
poza de profil
Intrebare Daca sunt in concediu de crestere copil pana in septembrie a.c. si as vrea sa accesez aceste fonduri, ar trebui sa renunt la indemnizatie? Multumesc!
poza de profil
Informatii Buna ziua.Care este termenul limita de depunere a dosarelor?Pot sa am o firma ce este deshisa doar cu 2-3 saptamani inainte de depunerea dosarului?
poza de profil
Punct de lucru si licenta Buna ziua, va multumim pentru toate informatiile, ne usurati cu mult munca. As avea si eu doua intrebari: 1. Este obligatoriu sa am punct de lucru sau pot sa imi desfasor linistit activitatea in apartamentul in care stau in chirie? Si daca nu este nevoie de punctul de lucru, unde se va face verificarea aparaturii pentru a imi accepta cererea de plata?2. Daca eu folosesc un calculator pentru a face o parte din activitatea mea, sunt obligat sa cumpar licenta pentru programe?
poza de profil
intrebare Se poate aplica cu doua SRL-uri diferite (caen diferit) dar cu acelasi asociat ?

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri