luminita.pirvu

Statistici telefoane mobile: Doua grafice care iti vor influenta afacerea online, in 2017

Imagine principala
VIDEO Statistici telefoane mobile: Doua grafice care iti vor influenta afacerea online, in 2017
Cautarile efectuate pe mobil de catre utilizatorii de internet le vor depasi pe cele efectuate prin intermediul calculatorului.
Acest lucru se va intampla undeva la finalul anului 2016, urmand ca in
2017 numarul de cautari de pe mobile sa-l depaseasa pe cel de pe
desktop, potrivit unei analize Google. Este un moment important pentru
antrepenorii care aleg sa-si faca strategia de marketing online si sa
stabileasca pentru ce dispozitiv ar trebui sa-si pregateasca website-ul ca sa ajunga, mai eficient, la
publicul tinta
.

Ecosistemul mobil din Romania 2013-2016

Doua treimi din populatia Romaniei acceseaza internetul cel putin data pe luna iar dintre  acestia 67% au un smartphone si il folosesc sa navigheze. In perioada 2016-2017 acest procent va creste consistent, arata cerceteri de piata furnizate de Google. Pentru piata din Romania, unde puterea de cumparare nu este foarte mare, smartphone-urile sunt mai accesibile la pret in comparatie cu un calculator sau cu o tableta. Folosirea desktopului este in scadere iar mobilul este din ce in ce mai folosit.

Trend descrescator in ceea ce priveste utilizarea calculatorului:

  • 2013 – 64%
  • 2014 - 63%
  • 2015 - 60% 
  • 2016 - 57% 
Trend crescator in ceea ce priveste utilizarea smartphone-urilor
  • 2013 – 28%
  • 2014 -  34%
  • 2015 – 46% 
  • 2016 - 53%
Trend stabil in ceea ce priveste folosirea tabletelor
  • 2013 - 6%,
  • 2014 - 13%, 
  • 2015 - 23%, 
  • 2016 - 24%
Jumatate din populatia Romaniei foloseste smartphone-ul - 53% , mai exact, peste 10 milioane de oameni.
  • 15-24 de ani - 91%
  • 25-34 de ani - 77%, 
  • 35-44 de ani - 58%, 
  • 44-54 de ani  - 54% 
  • peste 55 de ani - 22%


De remarcat, procentul este destul de mare si la varstele peste 44 de ani, o explicatie in acest sens este faptul ca este mai accesibil si usor de folosit pentru cei de varsta a treia in comparatie cu un calculator.

Informatii utilizatori smartphone: 84% din utilizatorii acceseaza internetul zilnic, mai exact 8 milioane de romani.

In ceea ce priveste procesul de cumparare (prin intermediul motoarelor de cautare, site-uri, retele de socializare) peste doua treimi: 66% din utilizatori au aflat despre un produs in mediul online. Acest lucru este esential in crearea unui strategii de marketing pentru ca multi dintre cei care detin smartphone-uri se vor duce pe internet sa-si caute produsele.
 
Comparativ cu alte state europene, Romania este inaintea Germaniei si Poloniei in ceea ce priveste folosirea smartphone-urilor in procesul de cumparare, o treime folosind telefonul in procesul de cumparare, mai exact 34%. Dintre acestia 42% au folosit telefonul ca prima sursa de inspirare si 42% pentru sfaturi si review-uri.
  • Romania 34%
  • Bulgaria 34%
  • Germania 29%
  • Polonia 29%
In ceea ce priveste achizitionarea produsului, de remarcat este faptul ca 83% cumpara de pe computer, doar 9% de pe smartphone si 4% de pe tableta. Motivele sunt evidente: calculatorul are un ecran mult mai mare, introducerea datelor de card si a adresei este o procedura mai simpla decat pe mobil.

Avand in vedere ca informarea se face pe mobil in ceea ce priveste achizitionarea unui produs este evident ca este necesara investirea in site-uri adaptate la mobile pentru ca acolo se face majoritatea traficului iar utilizatorii revin pe site-ul respectiv intrand pe desktop ca sa achizitioneze produsul.
 
Cei mai multi utilizatori cauta informatii privind locatii sau produse ale magazinului. In ceea ce priveste locatia sunt vizate magazinele mici, buticuri care se bazeaza pe trafic local, din cartier sau din orasul respectiv.

30% din cautarile de pe mobil sunt legate de locatie din motive practice, de exemplu, clientul e pe strada, vine de la serviciu si cauta locatia pentru a ajunge cat mai repede. E foarte important pentru antreprenori care au un magazin si depind de traficul local sa fie vizibili si pe mobile.

Sunt cresteri spectaculoase pe mobile la cautari cu cuvinte cheie in ceea ce priveste magazinele:  "deschise acum" sau "mancare acum" sau cele de genul "unde pot gasi", "unde pot lua", in special in perioada 2015-2016 . De exemplu “pizza acum”, “fast food acum” sunt cautari destul de frecvente si se refera la locatii .

Nota redactiei:

Informatiile se regasesc in tutorialul "Cum arata si ce fac clientii tai pe mobile” la care a participat Vlad Popa, Google Account Strategist.

Tutorialul face parte  din seria saptamanala de sesiuni initiate de  "Google Romania  in parteneriat cu Hotnews-StartupCafe.ro si care au ca scop promovarea online, destinata antreprenorilor care vor sa afle cum isi pot dezvolta afacerile folosind internetul.

Seria de tutoriale se difuzeaza saptamanal, in perioada octombrie-noiembrie 2017, in fiecare miercuri, de la ora 16.00, in transmisiune LIVE pe startupcafe.ro, pe youtube si, sub forma inregistrata, pe pagina startupcafe.ro de pe Facebook
Parerea ta despre articol
Vizualizari
419
Conţinut
Adauga comentariu