Claudiu Zamfir

Ce se vinde mai bine pe internet, în România

Thumbnail

Preferințele cumpărătorilor români la magazinele online au fost măsurate de biroul european de statistică Eurostat și au reieșit date utile pentru antreprenorii din comerțul pe internet.

Datele Eurostat se referă la preferințele cumpărătorilor on-line cu vârste între 16 și 74 de ani, la nivelul anului 2016:

1. Îmbrăcăminte și articole sportive

  • 80% dintre femei au cumpărat haine și articole sportive
  • 63% dintre bărbați au cumpărat haine și articole sportive

      2. Echipamente electronice

      • 16% dintre femei au cumpărat echipamente electronice
      • 29% dintre bărbați au cumpărat echipamente electronice

      3. Călătorii și vacanțe

      • 21% dintre femei au cumpărat pachete de călătorii și vacanțe
      • 23% dintre bărbați au cumpărat pachete de călătorii și vacanțe

      4. Bilete la concerte și alte evenimente

      • 14% dintre femei au cumpărat bilete la concerte și alte evenimente
      • 15% dintre bărbați au cumpărat bilete la concerte și alte evenimente

      5. Bunuri pentru casă

      • 12% dintre femei au cumpărat astfel de bunuri
      • 14% dintre bărbați au făcut astfel de cumpărături

      6. Film și muzică

      • 7% dintre femei au cumpărat filme și muzică
      • 10% dintre bărbați au cumpărat filme și muzică

      Alte activități pe internet - ce preferă românii

      Când vine vorba de activitățile pe internet în general, românii preferă rețelele sociale, în timp ce operațiunile bancare on-line sunt pe ultimul loc. Au fost luate în calcul persoanele de 16-74 de ani care au intrat cel puțin o dată pe net în ultimele 3 luni.

      Top activități pe net, la români:

      • Rețele sociale: sunt folosite de 75% dintre femeile care intră pe net și de 74% dintre bărbați.
      • Internet banking - 8% femeile, 9% bărbații (românii sunt pe penultimul loc în UE la utilizarea acestor servicii, ca procent din numărul internauților. Bulgarii sunt ultimii).
      • Căutarea de joburi: 11% femeile, 12% bărbații.
      • Cititul online: 61% femeile, 65% bărbații.
      • Telefonare sau videocall-uri: 46% femeile, 44% bărbații.
      • E-mailuri - 70% dintre internauții români (ultimul loc în UE, ca procent).
      Vizualizari
      2967
      Conţinut
      Adauga comentariu