Senat: Șoferii care „fac” Uber, Bolt, Clever Go sau Yango - perioadă de grație mai lungă
Claudiu Zamfir

Senat: Șoferii care „fac” Uber, Bolt, Clever Go sau Yango - perioadă de grație mai lungă

Thumbnail

Șoferii din România care câștigă bani prin practicarea transportului de persoane folosind aplicații de ridesharing cum sunt Uber, Bolt, Clever Go sau Yango, ar urma să beneficieze de o perioadă de grație mai lungă la obligația de a obține autorizație de transport alternativ, potrivit unor modificări legislative adoptate de Senat, dar care au nevoie și de acceptul Camerei Deputaților pentru a se putea aplica.

Inițial, prin Ordonanță de urgență a Guvernului (OUG) 49/2019, privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, publicată în Monitorul oficial pe 1 iulie 2019, șoferii care practică transport în sistem ridesharing aveau termen 1 noiembrie 2019 pentru a-și îndeplini obligația de a obține autorizaţia de transport alternativ.

Prin modificările adoptate luni de Senat la această OUG, termenul pentru această obligație urmează să se prelungească până pe 1 februarie 2020.  Senatorii au adoptat modificările cu 67 de voturi pentru și 25 de abțineri. Proiectul de lege pentru aprobarea OUG 49/2019, cu modificări merge mai departe la Camera Deputaților, care este forul decizional. Dacă modificările vor fi păstrate și de deputați, legea va avea nevoie să fie promulgată de președintele Iohannis și publicată în Monitorul Oficial.

"Persoanele fizice și juridice care deruleză operațiuni ce intră sub incidența prezentei ordonanțe de urgență beneficiază de o perioadă de tranziție până la data de 1 februarie 2020", prevede amendamentul admis de comisiile de transport si de comunicatii din Senat, potrvit Mediafax.

O altă modificare adusă la OUG vizează veniturile operatorilor platformelor digitale: "Toate veniturile obținute în urma efectuării de transport cu autoturism și șofer alternativ inclusiv veniturile operatorilor platformelor digitale provenite din activitatea efectuată pe teritoriul României sunt impozitate în conformitate cu legislația fiscală în România".

De asemenea, conform unui alt amendament admis de senatori, operatorul platformei digitale va trebui să aibă o filială înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului, prin care se derulează activitățile comerciale în România.

Senatorii au eliminat obligația ca autoturismele care efectuează transport aleternativ să aibă maxim cinci locuri.

Ordonanța de Urgență care reglementează serviciile de ridesharing a fost adoptată pe 25 iunie.

Potrivit OUG, pentru serviciile digitale de ridesharing mașinile acceptate pot avea o vechime de până la 15 ani. De asemenea, se acceptă și achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verificată metrologic – ceea ce nu este valabil pentru taxiuri.

Totodată, legea mai prevede că şoferii au dreptul de a afiliere cu oricâţi operatori ai platformelor digitale doresc. “Acest drept neputând fi restrâns pe cle convenţională. Orice clauză contrară este considerată nescrisă”, se mai arată în proiectul de lege adoptat

Vizualizari
1849
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings