Claudiu Zamfir

Instituțiile publice, obligate să primească online actele cu semnătură electronică, de la firme și persoane fizice - Ordonanță de urgență în Monitorul Oficial

Thumbnail

Instituțiile publice sunt obligate să primească online documentele cu semnătură electronică, pe care le trimit persoanele fizice și cele juridice, conform Ordonanței de urgență 38/2020, publicate marți în Monitorul Oficial.

Principalele prevederi ale OUG 38/2020:

  • Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, autoritățile și instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică.
  • Autoritățile și instituțiile publice stabilesc tipul de semnătură electronică aplicabilă pentru utilizarea de către persoanele fizice sau juridice a unui serviciu disponibil online prestat de respectivele autorități.
  • Înscrisurile semnate cu semnătură electronică avansată, care sunt transmise prin utilizarea unor mecanisme de autentificare de nivel substanțial sau ridicat, sunt asimilate, în ceea ce privește condițiile și efectele lor, cu înscrisurile sub semnătură privată.
  • Actele emise în format electronic de autoritățile și instituțiile publice vor fi semnate cu semnătură electronică calificată. Aceste acte vor fi asimilate înscrisurilor autentice.
  • Prin excepție, tipul de semnătură aplicabilă actelor emise în format electronic de către autoritățile și instituțiile publice se stabilește de către acestea.

 

Thumbnail

 

Parallax

Vizualizari
8509
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri