Redacția StartupCafe.ro

UPDATE Platformă online de bilete la evenimente, amendă de 55.000 lei de la Protecția Consumatorilor

bilete.ro, achizitie

Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 55.000 lei platforma online iabilet.ro pentru că nu ar fi rambursat contravaloarea unor bilete pentru spectacole care au fost anulate.

UPDATE: Reprezentanții platformei iabilet.ro au reacționat după amenda primită de la ANPC. Aceștia susțin că deciziile de returnare a contravalorii biletelor sunt ale organizatorilor 100%, iar comisionul de ticketing adăugat peste preţul biletului nu se returnează, potrivit News.ro. În plus, spun aceștia, comisarii ANPC ar fi ignorat mai multe informații care le-au fost prezentate. 

De asemenea, platforma anunță ca va contesta în instanță amenda primită de la ANPC. 

„ANPC a ignorat total mai multe informaţii prezentate din partea noastră cum ar fi: iaBilet doar intermediază vânzarea de bilete, prin contract, deciziile de returnare a biletelor sunt ale organizatorilor 100%; comisionul de ticketing adăugat peste preţul biletului respectă dorinţa organizatorilor cu care lucrăm; acest comision nu se returnează în caz de anulare a biletului sau a comenzii pentru că iaBilet a prestat serviciul respectiv: a oferit serviciul de intermediere promis prin angajaţii proprii şi platforma online (software, hardware)”, spun reprezentanţii platformei.

Platforma a menţionat că a explicat că toate comisioanele plătite de către spectatori sunt afişate de şase ori pe parcursul cumpărării, la fel şi informaţia că acestea nu sunt returnabile, inclusiv înainte de a plăti. 

Știrea inițială:

ANPC a anunţat marţi, că reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj - cel care instrumentează reclamaţiile referitoare la platforma online de bilete la evenimente, la nivelul întregii ţări, începând din luna mai 2023 – au făcut controale la operatorul economic care administrează platforma, potrivit News.ro.

„Cele 124 de reclamaţii primite de la consumatori, în perioada mai 2023 - martie 2024, au semnalat nerambursarea contravalorii unora dintre biletele achiziţionate pe platforma iabilet.ro, pentru spectacole care au fost anulate”, au precizat comisarii ANPC.

În urma controalelor, au fost date amenzi în valoare de 55.000 de lei. 

De asemenea, a fost emis un ordin de încetare a practicilor comerciale incorecte, prin restituirea integrală a sumelor achitate pentru evenimentele anulate, la solicitarea consumatorilor, indiferent de termen.

Echipele de control au constatat că nu erau restituite comisioanele către consumatori, în cazul anulării unor spectacole şi al rambursării contravalorii biletelor achitate, ceea ce constituie o practică comercială incorectă.

De asemenea, comisarii CJPC Cluj au stabilit că persoanele care cumpărau bilete erau obligate să accepte condiţiile din termenii generali, „fără să aibă posibilitatea de a alege altă variantă, chiar în cazul unui termen foarte scurt de decizie, sub presiunea termenilor şi condiţiilor impuse şi fără a avea posibilitatea de a alege în cunoştinţă de cauză, ceea ce implică un timp insuficient pentru a-i studia, fiind obligaţi să-şi le asume, prin bifarea în procesul de achiziţionare a biletului”.

Totodată, aceștia susține că erau transmise în spaţiul public informaţii false care induceau în eroare sau puteau induce în eroare consumatorul „astfel încât acesta să fie determinat sau susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o, având în vedere disponibilitatea sau artiştii consacraţi din promovarea aferentă evenimentului, care îl determină pe consumator să tranzacţioneze achiziţionarea biletului”.

Parallax

Vizualizari
677
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.586
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 0.91

publishing: 3.1

expertise: 0.07

rating: 1.586

Articole publicate : 897
Adauga comentariu
poza de profil
Vlad
Dascalu
Din pacate e greu pentru fondatorii romani sa fie customer-obsessed. Sa ne imaginam ce s-ar intampla la platile cu cardul daca banca, ca intermediar, ti-ar zice: "nu-ti dau inapoi toti banii fiindca am folosit hartie sa-ti printez bonul iar tranzactia a fost operata prin reteaua bancii conform promisiunilor".

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri