Claudiu Zamfir

Investigații în comerțul online, demarate de Consiliul Concurenței

Thumbnail

Consiliul Concurenței anunță joi că analizează patru sectoare digitale, la nivelul României, pentru a evalua caracteristicile acestora și impactul pe care îl au asupra concurenței.

Cele patru sectoare  analizate sunt:

  1. servicii de intermediere a livrărilor online,
  2. servicii de intermediere online a  cazărilor,
  3. servicii de comercializare online a pachetelor turistice,
  4. servicii de publicitate online.

Această inițiativă face parte din eforturile noastre de a asigura buna funcționare a  sectoarelor online, mai ales în contextul în care suntem implicați în aplicarea la nivel  național a Regulamentului European P2B care vizează, printre altele, transparentizarea  termenilor și condițiilor de pe platformele online în relația lor cu firmele utilizatoare de  servicii de intermediere online”, spus a președintele Consiliului  Concurenței, Bogdan Chirițoiu, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

Pandemia Covid-19 a subliniat necesitatea derulării afacerilor în mediul online, context în care,  pentru ajunge la consumatori, tot mai multe companii au devenit parteneri/clienți ai platformelor de intermediere.

Astfel, autoritatea de concurență își propune să identifice cadrul și modul de funcționare a  piețelor online din România, condițiile în care se desfășoară negocierile în fiecare sector,  tendințele în furnizarea de servicii de intermediere online, precum și existența unui posibil  impact asupra firmelor românești care utilizează servicii de intermediere online urmare a  apariției unor condiții nefavorabile.

Ca urmare, Consiliul Concurenței va analiza raporturile între restaurante și platformele de  livrări online, comportamentul platformelor cu specific turistic atât față de partenerii  contractuali, cât și față de consumatori posibilul dezavantaj din punct de vedere concurențial  al firmelor românești în ceea ce privește furnizarea de servicii de publicitate online.

În urma analizei, autoritatea poate propune recomandări, respectiv măsuri în vederea  remedierii, atenuării şi prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenței şi, implicit, asupra consumatorilor, iar în cazul în care descoperă încălcări ale legii, inițiază procedurile  necesare pentru a le sancționa.

Parallax

Vizualizari
981
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri