Documentele firmelor, cu semnătură electronică, acceptate obligatoriu de toate instituțiile publice
Claudiu Zamfir

Documentele firmelor, cu semnătură electronică, acceptate obligatoriu de toate instituțiile publice

Thumbnail

Autoritățile și instituțiile publice din România sunt obligate să accepte documentele semnate cu semnătură electronică, trimise online de firme și persoane fizice - a decis luni Guvernul, printr-o ordonanță de urgență.

Noua OUG prevede măsuri care vor permite utilizarea înscrisurilor în formă electronică atât pentru comunicarea în format digital între autoritățile și instituțiile statului, cât și între acestea și persoanele fizice și juridice, a informat Guvernul, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

Astfel, potrivit actului normativ, pot fi utilizate la nivelul autorităților și instituțiilor publice semnătura electronică și documentele electronice. Actele emise în format electronic de autoritățile și instituțiile publice vor fi semnate cu semnătură electronică calificată și vor fi asimilate înscrisurilor oficiale, astfel cum sunt acestea definite de lege.

De asemenea, începând cu data intrării în vigoare a actului normativ, autoritățile și instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică, fiecare instituție urmând să stabilească tipul de semnătură electronică aplicabilă pentru utilizarea de către persoanele fizice sau juridice a unui serviciu disponibil online prestat de respectiva autoritate/instituție.

În vederea primirii documentelor electronice, autoritățile și instituțiile publice vor pune la dispoziție portaluri proprii, vor utiliza astfel de instrumente puse la dispoziție de către terți sau vor utiliza poșta electronică.

Totodată, noile reglementări vor permite desfășurarea în format digital a „proceselor vitale funcționării statului”, precum procesul legislativ exercitat de către Parlamentul României și procesul executiv exercitat de către Guvernul României.

În cadrul procedurilor de elaborare, avizare și prezentare a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vedere adoptării sau aprobării, actele și documentele Guvernului și ale instituțiilor publice semnate cu semnătură electronică calificată au forța juridică a înscrisurilor autentice. 

Parallax

Vizualizari
1792
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Petru
Dram
Buna ziua,
Nu este corect ca fiecare institutie sa stabileasca tipul de semnatura electronica. trebuie stabilit prin OUG. nu poti obliga pe nimeni sa aiba mai multe semnaturi electronice.
poza de profil
Marian
GHIONU
Unde este acest OUG? Publicați vă rog măcar comunicatul în integralitatea lui. Este un OUG ADOPTAT sau o propunere??????

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings