Mini-Ghid Video: Cum te pregătești cât mai bine pentru controlul inspectorilor ITM

Mini-Ghid Video: Cum te pregătești cât mai bine pentru controlul inspectorilor ITM

Thumbnail

Pentru ca traim in Romania si administratorii societatilor stiu ca pot primi oricand vizita inspectorilor ITM, in mini-ghidul de astazi am vorbit despre ce mai verifica acestia la un control de conformitate cu legislatia muncii! Daca ai trecut si tu, recent, printr-un astfel de control te astept se ne impartasesti experienta ta, in formularul de comentarii de la finalul articolului.

In primul rand trebuie sa ai dosarele de personal, acestea incluzand:

 * Contractele de munca ale salariatilor, semnate de ambele parti (salariat si angajator) si dovada inmanarii acestuia angajatului. Acolo unde timpul de lucru este part time nu uita sa specifici intervalul orar de lucru al salariatului.

 * Fisa postului nu trebuie sa lipseasca, ea trebuie semnata de ambele parti si sa ai dovada ca i-ai inmanat salariatului un exemplar. Fisa de post  trebuie sa cuprinda sarcinile pe care  le are de efectuat angajatul, descrierea postului, codul COR pentru pozitia respectiva, relatiile pe care le are cu ceilalti angajati precum si aptitudinile necesare pentru ocuparea postului.

* Nu uita sa anexezi actele necesare angajarii: copii buletin/pasaport/certificate rezidenta daca este cazul, certificate nastere,  dovezi ale studiilor, certificate de calificare, declaratii salariat pentru eventualele persoane luate in intretinere, cv-ul, cerere de angajare si daca este cazul- cazier judiciar, fisele de aptitudini in perioada de valabilitate de la medicina muncii.

* Dovada informarii agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă din raza teritorială în care angajatorul îşi are sediul cu privire la locul/locurile de muncă vacante in  unitate.

* Ai obligatia ca in fiecare an sa evaluezi salariatii in conformitate cu prevederile contractului de munca, fisei de post si a regulamentului intern, sa nu iti lipseasca de la dosar evaluarile luate la cunostinta si de salariati.

* Tot la dosarul de personal sa nu iti lipseasca actele aditionale si/sau deciziile de modificare ale clauzelor  din contractul de munca: salariu, functie...

In afara dosarelor de personal, inspectorii mai pot solicita:

  • Regulamentul internvor urmari daca este intocmit conform Codului Muncii,  dacă ai prevazute zilele libere legale, daca programul de lucru este conform orarului afisat pe usa...;

  • Contractul colectiv la nivel de unitate,  daca societatea are mai mult de 21 de salariati sau dovada initierii demersurilor pentru intocmirea acestuia;

  • Statele de salarii si dovezile de plata. Daca ai personal trimis  in comunitatea UE vor verifica daca indeplinesti conditiile de aplicare a  salariului  minim din tara unde acestia presteaza activitatea;

  • Pontajele lunare si mai nou fisele de prezente zilnice le vor corela  si verifica daca sunt conforme cu pontajele si statele salarii;

  • Vor urmari daca salariatii au efectuat ore suplimentare si/sau ore de noapte si daca au fost evidentiate corect orele pe statele de salarii;

  • Declaratiile 112 – inspectorii  nu au acces in baza de date a fiscului doar vor puncta sumele retinute de la salariati din statele de salarii cu declaratia lunara;

  • Dovezi ale acordarii concediilor de odihna  pentru anul anterior si programarea pentru anul in curs;

  • Decizia pentru persoana desemnata care tine evidenta Revisalului;

Si sa nu uiti sa ai asupra ta registrul unic de control!

Mult succes!

Parallax

Vizualizari
560
Conţinut
Parerea ta despre articol
2.712
Just for testing :

interaction: 1.38

popularity: 3.11

publishing: 2.87

expertise: 3.33

rating: 2.712

Contabilitate
Mirela este expert contabil si consultant fiscal, membru CECCAR si CCF.Are propriul cabinet în Focșani unde oferă servicii de contabilitate, consultanță, resurse umane și expertiză contabilă.
Articole publicate : 13
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri