Claudiu Zamfir

Controale ANAF și ITM privind taxele pe angajați, în firme din România

Thumbnail

Antreprenorii români care au restaurante, baruri, service-uri auto, firme de transport, de pază și alte afaceri în principal în zona serviciilor trebuie să se aștepte în perioada aceasta la controale, pe bază de eșantion, din partea ANAF și Inspecției Muncii, care viează plata taxelor pentru angajați.

„Cronos ” se numește acțiunea de control anunțată marți de Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) împreună cu Inspecția Muncii (IM).

Controalele vizează prevenirea și combaterea sustragerii de la declararea și fiscalizarea muncii, în scopul asigurării, tuturor angajaților din România, a accesului la protecția conferită de legislația socială (sănătate, pensii, șomaj, asigurări în caz de accidente de muncă) și de legislația muncii.

Echipe mixte de inspectori de muncă și inspectori antifraudă fiscală vor începe campania Cronos cu verificarea unui eșantion de firme specializate în domenii precum construcții și servicii conexe, HORECA, întreținerea și repararea autovehiculelor, transport, gardă și protecție, înfrumusețare și întreținere corporală, alimentație publică, comerț, servicii de curățenie ș.a.

Portretul firmelor luate la țintă de ANAF și Inspecția Muncii

Autoritățile de control au schițat și un portret al firmelor pe care le vizează:

  • „societățile care plătesc salarii subdeclarate față de media pe ramură,
  • au un procent semnificativ de angajați cu salariul minim pe economie,
  • au o cifră de afaceri mare, dar un profit declarat foarte mic,
  • beneficiază de împrumuturi semnificative de la asociați fără venituri justificative pentru creditări sau înregistrează neconcordanțe între informațiile declarate privind tranzacțiile realizate și cele declarate de partenerii de afaceri”.

Controalele privesc atât munca „la negru”, fără forme legale, cât și cazuri de muncă în care nivelul real de salarizare este subdeclarat sau declarat parțial, care presupun fie încheierea contractelor de muncă cu normă întreagă cu salariul minim garantat, fie încheierea contractelor de muncă cu timp parțial, în timp ce, în realitate, se realizează normă întreagă, dar cu plata fără fiscalizare a diferenței de bani până la salariul real, mai mare.

De asemenea, vor fi analizate livrări nedeclarate sau achiziții de bunuri și servicii care afectează TVA și impozitul pe profit, care pot cauza fraude fiscale, deoarece o bună parte a sumelor obținute din aceste fraude sunt utilizate pentru finanțarea muncii prestate fără forme legale, subdeclarată sau declarată parțial.

Controalele comune ale IM și DGAF-ANAF se vor derula pe întreaga perioadă a PNRR și au vedere asigurarea accesului angajatului la sistemele de asigurare socială și alte instrumente de protecție socială, prin plata contribuțiilor aferente și reducerea decalajului fiscal la contribuțiile sociale obligatorii și la impozitul pe salarii și declararea muncii în rândul tuturor categoriilor de contribuabili.

„Încurajăm orice persoană care are informații concrete despre încălcări ale legislației specifice să le transmită prin intermediul Formularului de contact disponibil online, la adresele https://www.inspectiamuncii.ro/petitii-si-sesizari    și https://www.anaf.ro/asistpublic/   .  

În același timp, informăm contribuabilii că pot obține oricând informații utile respectării legislației din domeniu prin consultarea ghidurilor și materialelor informative publicate la adresele https://www.inspectiamuncii.ro/ și https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta_contribuabili/servicii_oferite_contribuabililor/ghiduri_curente” - spune ANAF.

Parallax

Vizualizari
19723
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri